Mieczu, czytaj to, co jest napisane, zamiast kombinować.
Miecz Ducha napisał(a):
, 1 i 2 świątynia były zbudowane z polecenia Bożego i poza tym były one tylko cieniem i wzorem prawdziwej świątyni, tak jak ofiary ze zwierząt były tylko cieniem ofiary PANA JEZUSA. Od ofiary PANA JEZUSA nie potrzeba juz budowlanego wzoru i pewnie gdyby spytać katolika to przytoczyłby podobne argumenty do Twoich, broniąc rzymskokatolickich "świątyń". Ludzie z takimi poglądami ja ty, wg mnie przekonają się, że błądzili, gdy ujrzą w tzw 3 świątyni człowieka, który będzie się podawał za boga, a celowo między ludzmi będzie ogłaszany antychrystem,
Pismo mówi, że świątynia będzie i że będą w niej składane ofiary, a nie że będzie się to Bogu podobało. Czytaj dokładnie to, co jest napisane.
Miecz Ducha napisał(a):
a przecież wg waszej eschatologii nie możecie tego ujrzeć, ponieważ wierzycie, że pochwycenie nastąpi przed antychrystem - nie twierdze, że ten który tam zasiądzie, będzie antychrystem
Pochwycenie nastąpi przed Dniem Pańskim. A nie przed Antychrystem. Początki kariery Antychrysta możemy nawet zobaczyć, ale nie musimy. Bo Pochwycenie może nastąpić w każdej chwili.
Twoich opowieści o "scenariuszach" w ogóle nie ma sensu komentować, bo nie mają się nijak do Pisma.
Miecz Ducha napisał(a):
Daniel nie pisze o krwawej ofierze ale o ofierze, a tą trzeba odczytywać wg 8 rozdziału księgi Daniela, Pan Jezus nie mówił o świątyni ale o miejscu świętym.
8 rozdział Księgi Daniela o przerwaniu składania ofiar wypełnił się za czasów Antiocha Epifanesa. Rozdział 9 mówi o innych wydarzeniach, których kontekstem nie jest rozdział 8. O tym już rozmawialiśmy. Miejsce święte było częścią Przybytku, a potem świątyni w Jerozolimie:
"Wystawiony bowiem został przybytek, którego część przednia nazywa się miejscem świętym, a w niej znajdowały się świecznik i stół, i chleby pokładne" [Hebr. 9:2]Prorok Daniel mówił o świętym miejscu w świątyni. I do tego odwołuje się Pan Jezus w Mat. 24:15. Może to być ewentualnie "miejsce najświętsze". Ale i tak chodzi o miejsce w świątyni jako normalnym budynku, w którym będą składane ofiary.
Miecz Ducha napisał(a):
Możesz mi pokazać gdzie w omawianych fragmentach księgi Daniela występuje słowo : "KRWAWA" ?
Proszę bardzo:
"I zawrze ścisłe przymierze z wieloma na jeden tydzień, w połowie tygodnia zniesie ofiary krwawe i z pokarmów. A w świątyni stanie obraz obrzydliwości, który sprawi spustoszenie, dopóki nie nadejdzie wyznaczony kres spustoszenia" [Dan. 9:27]Ofiara krwawa w tym fragmencie to "zebah". Tutaj masz znaczenie słowa:
http://www.blueletterbible.org/lang/lex ... 2077&t=KJVW czasach Antiocha Epifanesa nie została zburzona ani świątynia, ani miasto. Więc Daniel w rozdziale 9 mówi o innym wydarzeniu niż w rozdziale 8. W dodatku terminy się nie zgadzają, bo Dan. 9:24-26 mówi o terminie przyjścia Mesjasza, a potem miało nastąpić zburzenie miasta i świątyni, a potem przymierze na 7 lat i przerwanie składania ofiar po 3.5 roku.
Miecz Ducha napisał(a):
" Lecz zewnętrzny przedsionek świątyni wyłącz i nie mierz go, gdyż oddany został poganom, którzy tratować będą święte miasto przez czterdzieści dwa miesiące" - Objawienie Jana 11:2
Oczywiście i między innymi dlatego chodzi o literalną świątynię. Kościół nie posiada przedsionków zewnętrznych, które można by zmierzyć - chyba, że zaczniesz wymyślać jakieś symboliczne znaczenia, które będą wyłącznie produkcją Twojej wyobraźni, a ktoś inny może przypisać im jakieś inne znaczenie, bo mu się tak będzie podobało.
Miecz Ducha napisał(a):
"A ich trupy leżeć będą na ulicy wielkiego miasta, które w przenośni nazywa się Sodomą i Egiptem, gdzie też Pan ich został ukrzyżowany" - Objawienie Jana 11:5
Tekst sam DOSŁOWNIE mówi, że miasto nazywa się W PRZENOŚNI Sodomą i Egiptem. Czyli tekst jest dosłownie zrozumiały. Wiadomo, gdzie nasz Pan został ukrzyżowany, więc tym bardziej wszystko jest zrozumiałe literalnie.
Miecz Ducha napisał(a):
jeśli Objawienie Jana 11:2 jest interpretowana dosłownie to i Objawienie 11:5 trzeba odczytać tak samo, co prowadzi do absurdu, bo święte miasto nie może jednocześnie być Sodomą i Egiptem. Jeden i drugi fragment odczytać trzeba symbolicznie i wtedy sprzeczność znika a fragmenty zgodne są z innymi biblijnymi fragmentami.
Mieczu, jeśli Ty nie zaczniesz czytać tego, co jest napisane, to po prostu nie ma sensu dyskusja z Tobą na temat interpretacji tekstu, którego nawet uważnie nie przeczytałeś. Sam stworzyłeś absurd, który następnie obaliłeś. To żadna sztuka. A odczytywanie symboliczne ma jeden bardzo poważny defekt: Jeśli nie znasz znaczenia symboli, to musisz je sam wymyślić. No i wymyślasz. A potem wychodzą z tego egzegetyczne koszały-opały.