wit napisał(a):
Nie sądzę, aby wierzący dosłownie stawali przed Trybunałem. Wszak jest im obiecane otrzymanie nagrody bez sądu (Jana 3:18; 5:24).
"Albowiem
my wszyscy musimy stanąć przed sądem Chrystusowym, aby każdy odebrał zapłatę za uczynki swoje, dokonane w ciele, dobre czy złe" [II Kor. 5:10]
"Ty zaś czemu osądzasz swego brata? Albo i ty, czemu pogardzasz swoim bratem? Wszak
wszyscy staniemy przed sądem Bożym" [Rzym. 14:10]
My, czyli kto?Cytuj:
Zwróć uwagę, że Chrystusowi towarzyszą wojska niebieskie. Biblia wojskami niebieskimi nazywa aniołów (Łuk. 2:13; por. Joz. 5:14).
Niekoniecznie:
"Lud twój chętnie pójdzie za tobą w świętej ozdobie, gdy wystawisz wojsko swoje; Młódź twoja zrodzi ci się Jak rosa z zorzy porannej" [Ps. 110:3]
Tożsamość tych wojsk niebieskich z Obj. 19:14 jest ujawniona poprzez ich ubiór, charakterystyczny dla Oblubienicy i tylko dla niej [Obj. 19:8]. Dlatego łatwo można odróżnić to wojsko od aniołów czy gwiazd, które również czasem bywają nazywane wojskiem [zastępem] niebieskim.
Cytuj:
W Zachariasza rozdz. 14 jest mowa o dwóch przyjściach Chrystusa. Pierwsze dotyczy walki z narodami (werset 3). W wersecie 5b napisano: "Potem przyjdzie Pan...", co jednoznacznie wskazuje na inne (następne) przyjście niż pierwsze, a wersety od 6 do 9 są opisem rzeczywistości po Tysiącleciu (por. Obj. 21:22-22:5).
Słowo "potem" odnosi się do ucieczki Izraela do doliny i przyjścia mu na pomoc wraz ze świętymi. Natomiast wersety 6-9 nie mogą być opisem rzeczywistości po 1000-letnim Królestwie, a to z prostego powodu:
"I stanie się w owym dniu, że popłyną żywe wody z Jeruzalemu, połowa do morza na wschodzie, a połowa do morza na zachodzie, i tak będzie w lecie i w zimie" [Zach. 14:8]
W rzeczywistości po 1000-letnim Królestwie na nowej Ziemi nie będzie morza [Obj. 21:1], natomiast w 1000-letnim Królestwie rzeka będzie właśnie wpływać do morza na wschodzie i do morza na zachodzie [Ez. 47:1-12]. W rzeczywistości po 1000-letnim Królestwie nie będzie ani lata, ani zimy, ani pór roku wynikających z istnienia słońca [Obj. 21:25; 22:5]
Poza tym, cała chronologia Zach 14 zostałaby zupełnie nieotrzebnie pokręcona, do czego zupełnie nie ma podstaw.
Cytuj:
Nie neguję tego co napisałeś, mianowicie, iż Dzień Pański jest Dniem Jahweh, czyli dniem gniewu Bożego, tylko jest jedno "ale". Apostoł Jan był uczestnikiem Dnia Pańskiego, a ten dzień nie był czasem gniewu, tylko Dniem Objawienia się Chrystusa (Obj. 1:10).
Dosłowne tłumaczenie Obj. 1:10 brzmi:
"Byłem w duchu w Pańskim dniu" - co może oznaczać, że Jan został w duchu przeniesiony do rzeczywistości Dnia Pańskiego w sensie gniewu czasów ostatecznych. Dzień Pański został mu objawiony w wizji. Konstrukcja tego zdania i definicja Dnia Pańskiego w kontekście całej Biblii potwierdzałyby tę tezę.
Cytuj:
Nie wiem, w którym miejscu Słowa Bożego dopatrzyłeś się sytuacji pochwycenia Kościoła przed 7-letnim okresem Wielkiego Ucisku? Tam nic takiego nie jest jednoznacznie stwierdzone. To tylko domysły...
Sam fakt niespodziewanego przyjścia po Kościół w kontraście do poprzedzonego konkretnymi znakami przyjścia w chwale z Kościołem mówi sam za siebie.
Cytuj:
W Mateusza 24:21-31 jest to opisane chronologicznie: Najpierw Ucisk, potem objawienie się Chrystusa i bitwa zakończona zwycięstwem nad: bestią ("słońce się zaćmi"), fałszywym prorokiem ("księżyc nie zajaśnieje swoim blaskiem") i królami ("gwiazdy spadać będą z nieba"). W tym czasie aniołowie zbiorą wybrańców Bożych ze wszystkich zakątków ziemi.
A na jakiej podstawie traktujesz słońce, księżyc i gwiazdy symbolicznie w tym fragmencie? Na jakiej podstawie przypisujesz tym symbolom takie, a nie inne znaczenia? Dlaczego uważasz, że owi "wybrańcy Boży" to Kościół, a nie np. Izrael?
Cytuj:
Jezus wyrzekł znamienne słowa: "Tak i wy, gdy ujrzycie to wszystko, wiedzcie, że blisko jest, tuż u drzwi." Chrystus tę wypowiedź skierował do swoich naśladowców. Przez słowo "wszystko" rozumiem wszystkie wydarzenia, łącznie z Wielkim Uciskiem.
"To wszystko" [Mat. 24:33] mówi o wydarzeniach Wielkiego Ucisku, natomiast Pochwycenie jest przez Jezusa opisane osobno, w późniejszych wersetach [35-44] i Pan wyraźnie mówi, że o tym dniu nie wie nikt [36,42-44]. W przeciwieństwie do przyjścia w chwale, poprzedzonego Wielkim Uciskiem, "dniami udręki" i innymi znakami.
Cytuj:
Powyżej stwierdziłem, że wszystko odnosi się także do Wielkiego Ucisku. Wnioskuję więc, że będzie krótki czas między uciskiem, a zabraniem ludu Bożego.
A gdzie to jest napisane i z czego dokładnie wnioskujesz?
Cytuj:
Sąd Ostateczny odbędzie się po Tysiącleciu, w czasie drugiego zmartwychwstania (Obj. 20:4-15).
A czy nie zauważyłeś, że Obj. 20:4,6 opisuje wydarzenia
sprzed 1000-lecia? A Obj. 20:5 mówi o zmartwychwstaniu innych umarłych
po 1000-leciu? Przyjrzyj się uważnie.
Cytuj:
Nie będzie żadnego sądu przed Tysiącleciem, w którym by uczestniczyli święci.
No to mamy problem z brudną Oblubienicą uczestniczącą w Weselu Baranka. Brrr!