ck napisał(a):
Fajnie, tylko że
ja NIGDZIE nie pisałem o Palestyńczykach...
Poza tym, taki twór jak "Palestyńczycy" jest dość współczesnym wymysłem

Natomiast jak wiesz jest sporo proroctw mówiących o Arabach.
To może odświeżę Ci pamięć:
ck napisał(a):
Odnośnie Dnia Pańskiego:
Palestyńczycy mają zamiar ogłosić niepodległość ze stolicą w Jerozolimie
Unia Europejska zapowiedziała, że jeśli to zrobią, to uzna tą niepodległość na szczycie 8 grudnia.
*Jeżeli to dojdzie do skutku, będzie oznaczało, że koniec świata nastąpi nie wcześniej niż za 3,5 roku i nie później niż za 7 lat.
*oczywiście według mojej interpretacji eschatologii i czasów końca, z którą nikt się zgadzać nie musi
ck napisał(a):
Smoku, konkretnie miałem na myśli proroctwo mówiące o odbudowie świątyni i wydarzeniami w tym czasie... Według mnie gdyby wydarzenia związane z ogłoszeniem niepodległości w Jerozolimie doprowadziły do wojny [a prawdopodobnie tym by się to zakończyło] byłby to okres w którym doszło by do odbudowania świątyni.
Ale gdzie jest w Biblii napisane o tym, co Ty napisałeś? Bo przecież Twoje poglądy nie są tutaj punktem odniesienia, tylko Biblia... a Biblia mówi, że świątynia zostanie odbudowana [Obj. 11:1-2] i to zanim nastąpi połowa "siódmego tygodnia Daniela", kiedy do Antychryst w niej zasiądzie [Dan. 9:27; II Tes. 2:3-4].
ck napisał(a):
Czepiasz się określeń technicznych, które przecież są terminami umowny.
Nie są terminami umownymi, ponieważ "określenia techniczne" zostały w Biblii zdefiniowane, a następnie są używane w objawieniu nowszym rozwijającym objawienie starsze. "Umowność terminów technicznych" jest jedną z przyczyn relatywizacji nauczania eschatologicznego zawartego w Biblii i nadawania mu "umownych" czyli de facto dowolnych znaczeń.
ck napisał(a):
Sam wiesz, że fraza "czasy ostateczne" nie występuje w Biblii.
Fraza "czasy ostateczne" występuje w Biblii [Dan. 11:40], podobnie jak "czas ostateczny" i "dni ostateczne" - są to synonimy będące przekładami podobnego sformułowania.
Biblia nigdzie nie mówi, że Antychryst wyłoni się na końce czasów ostatecznych. Dowolne definiowanie pojęć jest błędem, który musi siłą rzeczy prowadzić do kolejnych błędów. Dlategop właśnie Twoja eschatologia, która jest oparta na dowolnych definicjach pojęć, musi prowadzić do błędnych wniosków. I prowadzi.
Podobnie jest u Ciebie z definicją pojęcia "wybrani". Ponieważ czytasz Biblię od tyłu, definiujesz to pojęcie jako "Kościół", choć czytając Biblię od początku widać, że wybrani to jest Izrael - zwłaszcza w kontekście eschatologicznym.
Gdyby Pochwycenie Kościoła miało miejsce po Wielkim Ucisku, to owce zostałyby pochwycone i WTEDY zostałyby na ziemi same kozły - Pan Jezus nie miałby kogo postawić po swojej prawicy i wprowadzić do Królestwa obiecanego od początku świata [Mat. 25:24].
No i nie czytasz tego, co jest napisane - dlatego słowa "zanim się to wszystko stanie" i wydarzenia sprzed rozproszenia Żydów na cały świat opisane w Łuk. 21:12-24 mylą Ci się z Mat. 24:21-28 opisujacym wydarzenia po zgromadzeniu Żydów (czyli wybranych) z calego świata.
********************************
Jeśli już koniecznie się upierasz, żeby wznowić dyskusję na ten temat, to zacznij może od odpowiedzi na pytania zadane przeze mnie Tomaszowi, co zresztą obiecałeś już kiedyś. Najlepiej w wątku, w którym zostały zadane, bo ten wątek jest poświęcony pojęciu Dnia Pańskiego.
Przypominam te pytania:
1. Gdzie nastąpią zaślubiny Baranka z Kościołem?
2. Jeśli Kościół ma zostać pochwycony podczas Powtórnego przyjścia Jezusa z nieba na ziemię, to w jaki sposób pochwycony Kościół dostanie się do nieba?
3. Jak w świetle doktryny o Pochwyceniu podczas Powtórnego Przyjścia pogodzic fakt, że Kościół będzie pochwycony z ziemi do nieba, a równocześnie Jezus będzie przychodził z Kościołem z nieba?
4. Kto zaludni 1000-letnie Królestwo w zwykłych ciałach, skoro w myśl doktryny o Pochwyceniu podczas Powtórnego Przyjścia owce z Mat. 25:31-46 zostaną pochwycone, a ich ciała przemienione? Przecież zostaną tylko kozły.
5. Jak w myśl tej doktryny Pochwycenie może się wydarzyć w każdej chwili, skoro będzie poprzedzone tyloma znakami, że będzie można obliczyć jego datę na podstawie znaków opisanych przez Jezusa?
6. Dlaczego w Obj. 4-5 mamy w niebie zbawionych ludzi i skąd oni się tam wzięli przed wylaniem gniewu Bożego na ziemię?
7. Jeśli Dzień Pański, Dzień Pochwycenia i Dzień Powtórnego Przyjścia są synonimami, to dlaczego Biblia zakazuje czekać na Dzień Pański [Amos 5:20-21 i inne], a równocześnie nakazuje oczekiwać Dnia Przyjścia Pana po Kościół?
8. Gdzie jest napisane, że Kościół będzie podczas wylania gniewu Bożego na ziemię chroniony od jego następstw w jakiś cudowny sposób?
9. Gdzie jest napisane, że Kościół jest przeznaczony na gniew razem z całą ludzkością?
10. Gdzie jest napisane (w Biblii oczywiście), że prześladowanie Antychrysta będzie wymierzone w Kościół?
11. Dlaczego Biblia nazywa Wielki Ucisk "czasem utrapienia Jakuba" [Jer. 30:7]?
12. Jak pogodzić doktrynę o Pochwyceniu podczas Powtórnego Przyjścia z kontekstem kulturowym Ewangelii mówiącym o tradycyjnych zaślubinach żydowskich?
P.S.
Sposób potraktowania przez Ciebie źródeł anglojęzycznych, które podałem, skłania mnie do przypuszczenia, że ich w ogóle nie przeczytałeś. Dlatego chcę Cię zapytać wprost: Czy Ty znasz angielski na tyle, żeby takie teksty rozumieć? Jeśli tak, to prosiłbym o ustosunkowanie się do fragmentów, z którymi się nie zgadzasz w tych tekstach. Przypominam ich adresy:
http://www.tms.edu/tmsj/tmsj13e.pdf
http://www.arielm.org/dcs/pdf/mbs039m.pdf