Misjonarzu, mam dwie prośby:
1. Przeczytaj wątek od początku, bo powtarzanie tych samych argumentów po raz 50 jest po prostu stratą czasu.
2. Postaraj się nie wklejać opracowań, tylko napisać, co sam myślisz.
Cytuj:
No wlasnie, uslugiwac w kosciele powinno sie w Duchu Sw, i jezeli siostra usluguje w Duchu to dlaczego jej zabraniac? A nie powinny tego robic osoby, ktore nie sa przyobleczone w Chrystusa, bo przeciez rozne osoby chodza do kosciola nawet takie, ktore nie znaja Boga (1 Kor.15/34), niemowleta w Chrystusie, czy cielesni chrzescijanie.
Każdy ochrzczony w Chrystusa jest w Niego przyobleczony. Nie każdy może nauczać, mimo, że wszyscy mają Ducha Świętego [I Kor. 12:29]. Nawet niewielu powinno nauczać [Jak. 3:1]. Powinni to być ludzie godni zaufania i zdolni nauczać innych [II Tym. 2:2]. Paweł zabrania kobietom w Kościele nauczać i obejmować przywództwo, nie robiąc podziału na "obleczone" i "nieobleczone" [I Tym. 2:11-14].
Cytuj:
Dobrze, zgadzam sie, ze siostra jest czescia Oblubienicy.
Nie rozumiem tego, ze "Nowe przymierze zostalo zawarte z Izraelem, a nie z Kosciolem". Chyba cos Ci sie pomylilo?
Nie, nic mi się nie pomyliło. Przeczytaj uważnie Jer. 31:31-34 i Hebr. 8:8-12. Dyskusja na ten temat toczy się w wątku "Nowe Przymierze".
Cytuj:
Bede Ci wdzieczny, jezeli podasz mi fragment z Pisma, gdzie jest mowa o tym, ze siostra przyobleczona w Chrystusa nie moze nauczac doktryny w kosciele.
Podawałem go już tyle razy i tyle razy był analizowany, że aby się nie powtarzać, odsyłam Cię do wcześniejszych postów w tym wątku.
Cytuj:
Zgodnie z Gal. 3/28 wtedy, kiedy zbiera się Kościół Chrystusa, składający się z braci i sióstr przyobleczonych w Chrystusa znikają różnice rasowe i narodowościowe („nie ma Żyda ani Greka”), klasowe (nie ma niewolnika ani wolnego) oraz płciowe (nie ma mężczyzny ani kobiety).
Tak się składa, że Gal. 3:27-28 nie mówi o zebraniu się Kościoła, tylko o ogólnym statusie odrodzonych. Przeczytaj kontekst. Natomiast jeśli uważasz, że różnice płciowe znikają podczas zebrania Kościoła, to pozwól, aby siostry w Twojej społeczności przychodziły na spotkania w bikini. Po zakończeniu tego eksperymentu napisz, jak poszło.
Cytuj:
Nowonarodzony duch ludzki nie ma fizycznej płci – to nasze fizyczne ciało ma płeć. I w fizycznym świecie są pewne odrębne prawa i obowiązki ze względu na fizyczną płeć. W duchowym świecie w Królestwie Bożym jakie na ziemi przejawia się w Kościele Chrystusa nie ma mężczyzny i kobiety, a więc nie ma jakiejkolwiek duchowej nierówności – o wszystkim decyduje Bóg. Caly czas staram sie wyjasnic, ze chrzescijanie zyja w dwoch swiatach: jeden widzialny i fizyczny, drugi niewidzialny i duchowy.
Właśnie dlatego, że chrześcijanie żyją w dwóch światach, ich odrodzony duch mieszka w skażonym ciele, a w akcie stworzenia mężczyźni i kobiety otrzymali od Niego odrębne cechy i umiejętności, istnieje podział funkcji w rodzinie i w Kościele przy równoczesnej równości statusu. I nie ma sensu tego przeduchawiać.
Cytuj:
Nie wszyscy odrodzeni przyoblekaja sie w Chrystusa, niektorzy musza byc poddani na pewien czas pod zakon
To jest Twoja teoria nie mająca podstaw w Piśmie. Ono mówi, że
wszyscy ochrzczeni w Chrystusa są w Niego przyobleczeni.
Cytuj:
"Niech niewiasty na zgromadzeniach milczą, bo nie pozwala im się mówić, lecz niech będą poddane jak i zakon mówi.. To byly kobiety wierzace w Boga ale nie przyobleczone w Chrystusa, dlatego musialy byc poddane pod zakon.
Z błędnego założenia (patrz wyżej) wyciągasz błędne wnioski (co jest normalne). Poddanie kobiet nie wynika z ich nieprzyobleczenia, tylko z posłuszeństwa przykazaniom.
Cytuj:
Zakon mial być ich przewodnikiem do Chrystusa (Gal.3/24) i opiekunem, dopóki nie przyjdzie wiara, dzięki której zostaną w Chrystusie ochrzczeni i przyobleczeni. Wówczas zakon nie będzie ich dotyczył, bo jako siostry w Chrystusie będą pod łaską Bożą, a nie pod zakonem.
Paweł pisze o tym, co się dokonało dla tych, którzy byli trzymani pod strażą zakonu aż do przyjścia Mesjasza. Paweł pisze "my". A pod zakonem Mojżeszowym byli Żydzi, a nie poganie. Dlatego pisze do odrodzonych pogan:
"Mesjasz wykupił nas [Żydów] od przekleństwa zakonu, stawszy się za nas przekleństwem, gdyż napisano: Przeklęty każdy, który zawisł na drzewie, aby błogosławieństwo Abrahamowe przeszło na pogan w Jezusie Chrystusie, my zaś [Żydzi], abyśmy obiecanego Ducha otrzymali przez wiarę" [Gal. 3:13-14]
Znowu wyrwanie tekstu z kontekstu staje się pretekstem do zmiany treści Pawłowego nauczania.
Cytuj:
No, juz jestes blisko... zgadza sie! Pawel nie zakazuje tym ludziom nauczania dlatego, ze sa mezczyznami! Dlatego, ze sa pustymi gadulami i zwodzicielami. I tak samo Pawel nie zakazuje siostrom nauczania tylko dlatego, ze sa kobietami! Dlatego, ze nie moga opanowac swojego jezyka! A nie dlatego ze sa rodzaju zenskiego.
"Kobieta niech się uczy w cichości i pełnej uległości. Nie pozwalam zaś kobiecie nauczać" - tutaj nie ma nic na temat opanowania języka, natomiast jest napisane o rodzaju żeńskim. Wytłumaczenie jest kilka wersetów dalej i dotyczy ponadczasowych przyczyn wynikających z aktu stworzenia [I Tym. 2:13], a nie cech osobniczych.
Cytuj:
Jako przyklad ap.Pawel podaje kobiety gadatliwe i wscibskie, mowiace czego nie trzeba (1 Tym. 5/13). Nic dziwnego ze takie kobiety poddaje sie pod zakon i zakazuje w kosciele mowic. Ale nie dotyczy to barci i siostr przyobleczonych w Chrystusa
Misjonarzu, notorycznie wyciągasz wersety z ich kontekstu i wklejasz tam, gdzie pasują do Twojej z góry założonej teorii. I Tym. 5:13 jest częścią fragmentu mówią cego o młodych wdowach [I Tym. 5:11-15], które nie mają nic do roboty, a za to są gadatliwe i wścibskie. Nie ma to nic wspólnego z zakazem obejmowania przywództwa i nauczania doktryny przez kobiety w Kościele. Zakaz przemówień i zakłócania porządku podczas nabożeństw jest skierowany do kobiet w innym miejscu [I Kor. 14:34-35].
Cytuj:
Ap. Pawel mowi do starszych w Efezie, ze po jego odejsciu wejda wilki drapiezne do kosciola, nawet sposrod nich samych powstana mezowie mowiacy rzeczy przewrotne - a pomimo to jest to caly czas kosciol Bozy. Mowi tez o falszywych braciach i o ludziach, ktorzy beda przekrecac Ewangelie, (Gal.1/7) a pomimo to zbor w Galacji byl kosciolem. Diotefres tez przewodzil kosciolowi pomimo ze bylo to zle przewodnictwo. Dlatego tym wazniejsze jest zeby stosujac litere Pisma nie pozbawic kosciola uslugi duchowej jaka moze byc wykonywana przez namaszczone do tego i przyobleczone w Chrystusa siostry.
Po pierwsze, argument o "przyobleczeniu" możesz sobie chyba już darować, bo on jest sprzeczny z Pismem. Po drugie, fakt istnienia złych przywódców rodzaju męskiego wcale nie jest dowodem, że kobiety powinny zostać przywódcami. Po trzecie, skoro Pismo mówi, że kobietom nie pozwala się nauczać i przewodzić w Kościele, to zaprzeczając temu Słowu można zaprzeczyć każdemu innemu fragmentowi i dostosowaywać treść Pisma do naszego widzi mi się, zamiast odwrotnie.