www.ulicaprosta.net

Forum przy Ulicy Prostej
Teraz jest Cz mar 28, 2024 7:40 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bicie dzieci
PostNapisane: Wt lut 19, 2019 5:27 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lip 16, 2008 2:02 pm
Posty: 1952
W świetle obowiązujących przepisów rodzicom nie wolno tknąć własnych dzieci, nawet słynny klaps może się dla nich skończyć przesłuchaniem w sądzie, jeśli ktoś na nich doniesie. Biblia poucza "nie żałuj rózgi". Nauczyciele są zobligowani do reagowania i zgłaszania spraw bitych dzieci (na podstawie ich skarg) - inaczej grożą im poważne konsekwencje. I teraz: jestem nauczycielką. Jeśli widzę, że rodzic nie przesadza, dziecko maltretowane nie jest, po prostu dostało parę pasów na pupę - to jak mam postąpić jako chrześcijanka? Zgłosić rodzica na policję (bo dziecko się poskarżyło), czy narazić się na konsekwencje i nic nie mówić, bo przecież Słowo Boże zaleca wychowanie dzieci poprzez ich bicie (nie mam na myśli katowania, molestowania itp.)?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Wt lut 19, 2019 6:28 pm 
Offline

Dołączył(a): So kwi 01, 2006 3:38 pm
Posty: 909
Ja w kwestii formalnej:
Prz 13:24 bw "Kto żałuje swojej rózgi, nienawidzi swojego syna, lecz kto go kocha, karci go zawczasu."
Prz 23:13 bw "Nie szczędź chłopcu karcenia; jeżeli go uderzysz rózgą, nie umrze."

rozumiem, że Pismo rozróżnia chłopca, syna od córki ?
I chodzi o syna, chłopca, a nie o córkę ?