www.ulicaprosta.net

Forum przy Ulicy Prostej
Teraz jest Cz mar 28, 2024 9:56 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 24, 2005 9:25 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn sie 22, 2005 3:02 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Będzin
Jestem pewien że Pan ci da odpowiedz i obiawienie bo wydaje mi się to chore że każdy kto myśli inaczej od aliansu ewangelicznego to napewno człowiek ruchu wiary , ja nie mam nic wspólnego z ruchem wiary tylko czytam biblie i widzę że klapy na oczach ludzi którzy przyjeli prawdy których nigdy nie sprawdzili w świetle słowa Bożego . Jeżeli chodzi o moją wypowiedz popszednią to nie widzę tu nic złego jak tylko odpowiedz na sugestie miki , pozdrawiam :)

_________________
Jozue.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 24, 2005 10:06 pm 
Offline

Dołączył(a): N maja 08, 2005 5:17 pm
Posty: 595
Lokalizacja: Katowice
Dzięki,Jozue,za wersety.Właśnie o to mi chodziło.Teraz brak mi tylko kogoś,kto zna grekę na tyle dobrze,by wyjaśnić różnicę pomiędzy ''w imię''i''w imieniu'',o ile takowa jest.
Piszę to wszystko nie dlatego,że taki mam pogląd w tej sprawie,tylko dlatego,że niedawno takie wyjaśnienie słyszałem i wydawały się logiczne co nie zawsze znaczy,że zgodne z Biblią.Szukam więc konkretów.

_________________
adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 25, 2005 5:52 am 
Offline

Dołączył(a): Pn kwi 25, 2005 9:59 am
Posty: 281
Adam napisał(a):
Czy gdzieś w NTwystępuje zwrot ''chrzest w imię Jezusa''zamiast ''chrzest w imieniu Jezusa''?


I owszem:


Mt 28:18
Idąc tedy, nauczajcie wszystkie narody, chrzcząc je w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego;
... baptizontes autous eis to onoma tou patros kai tou uiou kai tou agiou pneumatos

Dzie 8:16 (Albowiem jeszcze był na żadnego z nich nie zstąpił; ale tylko pochrzczeni byli w imię Pana Jezusowe.)
... bebaptismenoi uphrcon eis to onoma tou cristou ihsou

16. Na nikogo bowiem z nich nie był jeszcze zstąpił, bo byli tylko ochrzczeni w imię Pana Jezusa.

Dz.Ap. 19:5
A gdy to usłyszeli, zostali ochrzczeni w imię Pana Jezusa.
akousantes de ebaptisyhsan eis to onoma tou kuriou ihsou

_________________
Nie wstydzę się Ewangelii Chrystusowej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 25, 2005 11:20 am 
Jozue napisał(a):
Widocznie nie znasz bibli i nie czytałeś Dz Apostolskich !!! :) to po pierwsze , a po drugie to że jeszcze musisz sie dużo nauczyć miki !pozdrawiam :) Adam wersety z DZ Ap 2;38 10;48 8;16 i inne .


Jozue na tym polega twój problem. Masz bardzo powierzchowną wiedzę i jeszcze wydaje Ci się, że wiesz lepiej od innych.
Ja doskonale wiem, że w Dz. Ap. są 4 teksty (zapomniałeś o 19;5), a Ty pisałeś o 7-8 i chodziło mi właśnie o wskazanie tych 7-8, nie trzech. Proponuje najpierw przeczytać uwaznie pytania, a później odpowiadać rzeczowo, bez usiłowania dyskredytowania drugiego, bo to jest broń obosieczna.
p.s.
Dodam, że i tak pozytywnie mnie zaskoczyłeś i Twoje odpowiedzi na tym forum są znacznie lepsze niż na forum Spichlerza. mam nadzieję, że dyskusja tu pójdzie nam lepiej niż tam. :D
pozdrawiam


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 25, 2005 11:35 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
Witam po przerwie. Ciekawy temat pociągnęliście.

Wygląda na to, że określenia chrztu "w imię Jezusa" (eis to onoma) i "w imieniu Jezusa" (en to onomati) są stosowane zamiennie:

"(...) Jedynie zaś zanurzeni byli w imię (eis to onoma) Pana Jezusa" [Dz. Ap. 8:16 interlinia]

"Usłyszawszy zaś dali się zanurzyć w imię (eis to onoma) Pana Jezusa" [Dz. Ap. 19:5 interlinia]

"(...) I niec się każdy za was da zanurzyć w imieniu (epi to onomati) Jezusa Pomazańca" [Dz. Ap. 2:38 interlinia]

"Nakazał zaś, aby oni w imieniu (en to onomati) Jezusa Pomazańca zostali zanurzeni" [Dz. Ap. 10:48 interlinia]

Jezus wyraźnie powiedział, że chrzest (zanurzenie) ma nastąpić w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego [Mat. 28:19]. Apostołowie doskonale wiedzieli, że nie wolno zapędzać się za daleko i należy trzymać się nauki Chrystusowej [II Jana 9].

Nie przypuszczam, by chrzest w imię Jezusa czy w imieniu Jezusa był dokonywany inaczej niż tak, jak nakazał Jezus w Mat. 28:19 - tym bardziej, że w następnym wersecie mówi:

"Ucząc je (ochrzczone narody) przestrzegać wszystkiego, co wam przykazałem (czyli również tego, co zostało nakazane w poprzednim wersecie). A oto Ja jestem z wami po wszystkie dni aż do skończenia świata" [Mat. 28:20] Czyli zmian w tych przykazaniach raczej nie przewidziano.

Gdyby w Dziejach Apostolskich chrzczono raz w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego, a innym razem w imię Jezusa, to rzeczywiście mielibyśmy problem. Ale mamy tutaj albo po prostu chrzest, albo chrzest w imię (w imieniu) Jezusa. Domyślnie należałoby przyjąć, że formuła podana przez Jezusa została zachowana, jak wszystko, co powiedział uczniom [Jan 14:26].

Imię jest w Biblii zawsze związane z istotą i charakterem danej osoby. Zanurzenie w imię (nie w imiona) Ojca i Syna i Ducha Świętego jest równoznaczne z wyznaniem osobistej relacji z Trójjedynym Bogiem. Ten, który chrzci, czyni to z definicji w imieniu Trójjedynego Boga jako Jego wysłannik. Osoba zanurzana (chrzczona) wyznaje osobistą relację z Ojcem poprzez Syna w Duchu Świętym - a są to współistotne Osoby.

Nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale problem chrztu w imię Jezusa zamiast w imię Trójjedynego Boga (Ojca, Syna i Ducha Świętego) przeważnie podnosili heretycy podważający doktrynę o Trójcy (np. branhamowcy) - jeśli tak, to sprawa imienia i charakteru Boga w kontekście chrztu mogłaby być wytłumaczeniem ich pragnienia do zmiany słów Jezusa. Ale wtedy chrzest byłby wyznaniem relacji z innym bogiem...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 25, 2005 11:09 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn sie 22, 2005 3:02 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Będzin
Nie nie jestem B -cem ani innym takim ale i tak wiem że niema zbawienia po za imieniem Jezus Dz Ap 4;10-12 dlatego nie rozumiem was że tak kurczowo się trzymacie Mat 28;19 to jest tylko jeden werset w całym nowym testamencie ( wierzę w trójjedynego Boga ) i dotego tam jest napisane w " imię "nawet w Grece !!!

_________________
Jozue.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 26, 2005 9:01 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
Jozue napisał(a):
Nie nie jestem B -cem ani innym takim ale i tak wiem że niema zbawienia po za imieniem Jezus Dz Ap 4;10-12 dlatego nie rozumiem was że tak kurczowo się trzymacie Mat 28;19 to jest tylko jeden werset w całym nowym testamencie ( wierzę w trójjedynego Boga ) i dotego tam jest napisane w " imię "nawet w Grece !!!


Nie wiem jak inni, ale ja osobiście będę się trzymał każdego słowa w Biblii, ponieważ:

"Każde słowo Pana jest prawdziwe. On jest tarczą dla tych, którzy mu ufają. Nie dodawaj nic do jego słów, aby cię nie zganił i nie uznał za kłamcę" [Przyp. Sal. 30:5-6]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 26, 2005 9:17 am 
Nie da się ukryć, że dyskusje o trójjedynym Bogu to ciężki orzech do zgryzienia dla ludzkiego umysłu...
Rozwodzenie się na temat zależności, podwładności czy pochodzenia tych osób wiele ludzi doprowadziło do herezji - dlatego ja przyjmuję w całej rozciągłości naukę kościoła i soborów wiedząc, że mój umysł jest zbyt ciasny aby się w tym temacie rozwodzić, bo można się rozwieść z kościołem :wink:

Jezus jest Bogiem i jest współistotny Ojcu jak mawia credo - Przecież to jedna z podstawowych prawd wiary (chrześcijańskich)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 26, 2005 11:01 am 
Offline

Dołączył(a): Pn kwi 25, 2005 9:59 am
Posty: 281
hubertok napisał(a):
Rozwodzenie się na temat zależności, podwładności czy pochodzenia tych osób wiele ludzi doprowadziło do herezji - dlatego ja przyjmuję w całej rozciągłości naukę kościoła i soborów wiedząc, że mój umysł jest zbyt ciasny aby się w tym temacie rozwodzić, bo można się rozwieść z kościołem


Cóż - podobnie zrobili reformatorzy - zaakceptowali naukę pierwszych soborów powszechnych bez zastrzeżeń.

Jak napisano w Apologii Konfesji Augsburgskiej:

Cytuj:
Artykuł I. O Bogu

1. Przeciwnicy nasi przyjmują pierwszy artykuł naszego Wyznania, w którym przedstawiamy, że wierzymy i nauczamy, iż jedna jest Boska niepodzielna itd. istota, a jednak trzy odrębne osoby tej samej Boskiej istoty i współwieczne: Ojciec, Syn i Duch Święty.

2. Tego artykułu zawsze nauczaliśmy i broniliśmy, sądzimy też, iż ma on za sobą pewne i mocne świadectwa w Pismach świętych, których obalić się nie da. I twierdzimy niezłomnie, aż ci, którzy inaczej myślą, są poza obrębem Kościoła Chrystusowego, i są bałwochwalcami, i Boga znieważają.


Ja też nie zamierzam być wynalazcą. Wolę podążać utartym szlakiem w towarzystwie starodawnych chrześcijan, reformatorów i misjonarzy, niż szukać nowinek z Serwetem, Russelem i Branhamem.

_________________
Nie wstydzę się Ewangelii Chrystusowej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So sie 27, 2005 4:56 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr cze 15, 2005 4:52 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Świdnik
Jeśli można, dorzucę moje 3 grosze:

chrzest oznacza też uczniostwo: Mat.28,19: ...czyńcie uczniami wszystkie narody (jak?), CHRZCZĄC JE....
Bycie ochrzczonym w (imię) Jezusa oznacza stanie się Jego uczniem i naśladowcą.
Zobaczcie jak Paweł broni się w liście do Koryntian, że nikogo nie ochrzcił w swoje imię, czyli nie czynił swoich uczniów...

Chrzest oznacza też udział w śmierci Jezusa (Rzym.6) oraz uczestnictwo w Jego Ciele (1 Kor.12)

ale to pewnie już dawno wiecie...
pozdrawiam
km

_________________
k.murawski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 28, 2006 10:19 am 
Offline

Dołączył(a): So kwi 22, 2006 4:18 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Niemcy Wuppertal
Otuz jak pisalam przyjelam Jesusa za mojego Pana i zbawcy .
Moje cale zycie sie omienilo , Teraz naleze do Christusa.
Gemeida (Zbor) doktorej naleze niejest charizmatyczna, ale uwaza ze kazdy moze
otrzymac dary Ducha.
11 czerwca jest u nas chrzest i ja pragne sie tam ochszcic.
Niewiem jak to bedzie wygladac, pozatym moj maz i rodzina niemoga o tym wiedziec.
Oni sa strasznie fanatyczni S.J.
Prosze wszystkich Christen – modlcie sie w mojej sprawie.
Gottes Segen .
Terry


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 28, 2006 5:13 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
OK. Będziemy się modlić. Niech Cię Pan Jezus błogosławi. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 29, 2006 8:42 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 15, 2005 7:24 pm
Posty: 1321
Cytuj:
11 czerwca jest u nas chrzest i ja pragne sie tam ochrzcic.


Witaj Terry, co u Ciebie słychać?
Pozdrowienia z Polski :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 30, 2006 11:20 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
No właśnie. Dawno nie pisałaś. Już po chrzcie? :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 22, 2008 8:22 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N mar 04, 2007 1:25 pm
Posty: 1505
Lokalizacja: Silesia
krzyś murawski napisał(a):
chrzest oznacza też uczniostwo: Mat.28,19: ...czyńcie uczniami wszystkie narody (jak?), CHRZCZĄC JE....
Bycie ochrzczonym w (imię) Jezusa oznacza stanie się Jego uczniem i naśladowcą.
Zobaczcie jak Paweł broni się w liście do Koryntian, że nikogo nie ochrzcił w swoje imię, czyli nie czynił swoich uczniów...

Chrzest oznacza też udział w śmierci Jezusa (Rzym.6) oraz uczestnictwo w Jego Ciele (1 Kor.12)


No właśnie, czy samo narodzenia na nowo to już bycie częścią ciała Mesjasza?
Czy w 1 Kor1:13 też jest sugestia o ciele [w pytaniu o rozczłonkowanie], taka jak w rozdz. 12 [od wersetu 11]? Czy mozna odnajdywać w tych miejscach sugestię i tym, ze chrzest wodny przez zanurzenie ma znaczenie dla przyłączenia się do CIAŁA?

Bo w Dz. Ap. 2:41-42 czytam:
Ci więc którzy przyjęli słowo jego zostali zanurzeni i zostało przyłączonych w dniu owym około trzech tysięcy dusz. Wszyscy trwali niezłomnie przy nauczaniu apostołów i przy wspólnocie, przy łamaniu chleba i przy modlitwach.

Podsumowując moje pytania, czy można traktować chrzest jako włączenie do CIAŁA, na zasadzie "wykonywania uczniostwa" o jakim mówił Mesjasz [tu: "o zrodzeniu nie tylko z Ducha, ale i z wody, bo i tego Mesjasz nie ominął rozmawiając z Nikodemem] oraz posłuszeństwa całej nauce apostolskiej?

A jeżeli ktoś świadomie, mając możliwości nie wykazuje woli ochrzczenia się, czy w takim razie jest częścią CIAŁA Mesjasza?

ps. Nie wiem, czy nie oddzielić tego jako osobnego tematu na forum, zanim zapodam następne pytania, jakie mi się nasuwają w związku z tym, żeby potem tutaj nie śmiecić. Bo właściwie, to CO świadczy o tym, że się jest "przyłączonym" do CIAŁA?

ADMINIE założyć lepiej nowy temat, czy jeszcze gdzie indziej odeślesz?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL