www.ulicaprosta.net

Forum przy Ulicy Prostej
Teraz jest Cz mar 28, 2024 8:08 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lis 13, 2008 7:47 pm 
Co to znaczy? A jeśli już było napisane to poproszę o link. Dziękuję.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lis 13, 2008 8:47 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 15, 2005 7:24 pm
Posty: 1321
Spróbuj ten temat:
http://ulicaprosta.lap.pl/forum/viewtopic.php?t=665


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lis 13, 2008 8:57 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lip 16, 2008 2:02 pm
Posty: 1952
Pozwoliłam sobie wyciągnąć fragment postu Smoka, który do mnie bardzo przemówił (jeśli chodzi o temat zakonu):
Cytuj:
Zastąpienie łaski Prawem prowadzi do błędu legalizmu. Zastąpienie Prawa łaską prowadzi do błędu relatywizmu. Dlatego będąc zbawieni z łaski a nie z uczynków Prawa, przejawiamy miłość ku Bogu przestrzegając przykazań Prawa zinterpretowanego i podanego przez Wcielonego Prawodawcę czyli Mesjasza.


Wielu ludzi ma z tym problem. Ten kij jest długi i ma dwa końce :twisted:
z jednej strony- legalizm, z drugiej -relatywizm.
Zbory z dwóch różnych końców kija gotowe są iść ze sobą na wojnę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lis 14, 2008 2:48 pm 
Niestety Owieczko muszę z tobą zgodzić. Niektórzy chrześcijanie to by drugim oczy wydrapali byleby tylko ich na wierzchu było a nasz Pan był cichego i łagodnego ducha i tacy też i my bądźmy! Pozdrawiam! :)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 15, 2008 6:46 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lip 16, 2008 2:02 pm
Posty: 1952
Niedobrze jest, kiedy chrześcijanie ze zborów z "dwóch końców kija" źle się do siebie nawzajem odnoszą( źle sobie życząc). Ale też nie ma sensu "jednoczyć się na siłę", skoro kierunek inny...Są sytuacje, w których do consensusu dojść się nie da. Czasem trzeba się kulturalnie rozstać. Zamiast sobie udowadniać , czyje "na wierzchu" , nalezy poszukać wspólnoty, w której możemy wzrastać i jesteśmy w jedności ze starszymi...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 20, 2009 11:03 pm 
Offline

Dołączył(a): So lis 26, 2005 6:31 am
Posty: 105
Smok Wawelski:
Cytuj:
Nie, ponieważ Pan Jezus ani apostołowie nie zmienili ani przykazań ani nazwy.

Jeśli Jezus i apostołowie nie zmienili przykazań, to apostołowie kamienowali nierządnice, bo właśnie to nakazuje przykazanie Mojżeszowe. Jeżeli nie kamienowali, to znaczy, że "poprzednie przykazanie zostaje usunięte", jak mówi Hebr. 7:11-12, 18-19. Prawa logiki nie dają innej możliwości.

Jezus i apostołowie nie zmienili nazwy zakonu? Czyli apostoł nie napisał w 1 Kor. 9:20-21, że:

1. NIE jest pod zakonem [Mojżeszowym]
2. JEST pod zakonem Chrystusa

Ja tu widzę dwa zakony, no ale to pewnie dlatego, że nic nie rozumiem.

Smok Wawelski:
Cytuj:
Nawet przepisy Prawa stanowiące kodeks karny Izraela miały być stosowane w szerszym kontekście Prawa, czego nie rozumieli faryzeusze ani Ty nie rozumiesz.

To właśnie faryzeusze stosowali przykazania Mojżesza w ich mniemaniu "w szerszym kontekście prawa". Stąd wzięło się np. "Korban" i ograbianie rodziców z finansowego wsparcia (Mar. 7:10-13). Mnie interesują argumenty Biblijne. Gdzie zakon Mojżeszowy zezwala na odstąpienie od ukarania winnych np. w tym przypadku: 5 Moj. 22:23-24?

Co do pytań, to dyskusja ma swój porządek. Najpierw staram się wyjaśnić nieścisłości związane z twierdzeniami, że ponoć Jezus nie wprowadził Prawa zwanego Prawem Chrystusowym, że nie nastąpiła zmiana zakonu, i że chrześcijan wciąż obowiązuje prawo Mojżeszowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 20, 2009 11:36 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
K. napisał(a):
Smok Wawelski:
Cytuj:
Nie, ponieważ Pan Jezus ani apostołowie nie zmienili ani przykazań ani nazwy.

Jeśli Jezus i apostołowie nie zmienili przykazań, to apostołowie kamienowali nierządnice, bo właśnie to nakazuje przykazanie Mojżeszowe. Jeżeli nie kamienowali, to znaczy, że "poprzednie przykazanie zostaje usunięte", jak mówi Hebr. 7:11-12, 18-19. Prawa logiki nie dają innej możliwości.

"Poprzednie przykazanie" dotyczy systemu ofiarniczego, a nie usunięcia Prawa. O tym mówi Hebr. 7:11-24. Nie wykorzystuj wersetów wyrwanych z kontekstu do budowania teorii sprzecznych z nauczaniem Biblii. Ani jedna kreska z zakou Mojżeszowego nie została udsunięta. Wbij sobie wreszcie do głowy słowa Jezusa i nie zaprzeczaj wprost Jego słowom.

K. napisał(a):
Jezus i apostołowie nie zmienili nazwy zakonu? Czyli apostoł nie napisał w 1 Kor. 9:20-21, że:

1. NIE jest pod zakonem [Mojżeszowym]
2. JEST pod zakonem Chrystusa

Ja tu widzę dwa zakony, no ale to pewnie dlatego, że nic nie rozumiem.

Oczywiście, że nie rozumiesz. Mówiłem, żebyś przemyślał Dz. Ap. 24:14 - to powinno Ci dać do myślenia. Ale najwyraźniej nie chcesz.

Cytuj:
To właśnie faryzeusze stosowali przykazania Mojżesza w ich mniemaniu "w szerszym kontekście prawa". Stąd wzięło się np. "Korban" i ograbianie rodziców z finansowego wsparcia (Mar. 7:10-13). Mnie interesują argumenty Biblijne. Gdzie zakon Mojżeszowy zezwala na odstąpienie od ukarania winnych np. w tym przypadku: 5 Moj. 22:23-24?

Ciebie najwyraźniej nie interesują biblijne argumenty, tylko udowodnienie czegoś, czego nie ma w Biblii. Jezus odstąpił od ukarania cudzołożnicy - kto rozumiał Prawo lepiej - faryzeusze czy Jezus? A może zarzucasz Jezusowi grzech złamania zakonu?

Cytuj:
Co do pytań, to dyskusja ma swój porządek. Najpierw staram się wyjaśnić nieścisłości związane z twierdzeniami, że ponoć Jezus nie wprowadził Prawa zwanego Prawem Chrystusowym, że nie nastąpiła zmiana zakonu, i że chrześcijan wciąż obowiązuje prawo Mojżeszowe.

Gdzie jest napisane, że Jezus zmienił zmienił Prawo Mojżeszowe i ZAMIAST niego wprowadził Prawo Chrystusowe? Proszę o konkretną Jego wypowiedź, która nie byłaby sprzeczna z Mat. 5:17-19. Odpowiedz na moje pytania, które zadałem. Może podczas odpowiadania sam dojdziesz do właściwych wniosków na ten temat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 21, 2009 1:35 am 
Offline

Dołączył(a): So lis 26, 2005 6:31 am
Posty: 105
Smok Wawelski:
Cytuj:
"Poprzednie przykazanie" dotyczy systemu ofiarniczego, a nie usunięcia Prawa. O tym mówi Hebr. 7:11-24.

Autor nie mówi, że poprzednie przykazanie zostaje usunięte z powodu tego, że system ofiarniczy nie przywiódł niczego do doskonałości. Autor mówi, że poprzednie przykazanie zostaje usunięte, "gdyż ZAKON nie przywiódł niczego do doskonałości" (7:19). Mowa więc o przykazaniach ZAKONU.

Nadal nie otrzymałem wyjaśnienia, jak to jest możliwe, żeby apostołowie przestrzegali przykazań Mojżesza, a jednocześnie nie karali śmiercią za nierząd.

Smok Wawelski:
Cytuj:
Gdzie jest napisane, że Jezus zmienił zmienił Prawo Mojżeszowe i ZAMIAST niego wprowadził Prawo Chrystusowe?


No przecież zapodałem 1 Kor. 9:20-21, gdzie apostoł wymienia dwa prawa i stwierdza, że jest pod prawem Chrystusowym. Skoro są dwa prawa, Mojżeszowe i Chrystusowe, i apostoł jest pod Chrystusowym, to o co jeszcze chodzi?.

Zapodałem też Hebr. 7:12, gdzie zmiana zakonu jest potwierdzona.

Konkretne przykłady tego ZAMIAST dotyczą spraw fundamentalnych. Oto jeden z nich. Prawo Mojżeszowe nakazuje zabić nieprzyjaciela bez litości (Pwt. 19:11–13). Jest to więc ustawowo zatwierdzona nienawiść do wrogów. Chrystus o tym przypomina ("powiedziano... ...będziesz miał w nienawiści nieprzyjaciela swego"), po czym zapowiada unicestwienie tej części prawa Mojżeszowego, mówiąc: "A Ja wam powiadam: Miłujcie nieprzyjaciół waszych i módlcie się za tych, którzy was prześladują" (Mat. 5:43-44). Mówi też: "Nie sprzeciwiajcie się złemu, a jeśli cię kto uderzy w prawy policzek, nadstaw mu i drugi" (Mat. 5:39). I koniec. I niech któryś chrześcijanin spróbuje teraz być posłuszny Mojżeszowi w aspekcie Pwt. 19:11-13. Kto zaś odrzuca przykazanie z Pwt. 19:11-13, ten odrzuca tym samym prawo Mojżeszowe. Każdy wierny chrześcijanin je odrzuca. Dlatego mówienie, że podlegamy prawu Mojżeszowemu jest fałszem i ograbianiem Pana Jezusa z zasługi i chwały. Ale też jest nieposłuszeństwem względem... prawa Mojżeszowego.

„Wszak Mojżesz powiedział: Proroka, jak ja, spośród braci waszych wzbudzi wam Pan, Bóg; jego słuchać będziecie we wszystkim, cokolwiek do was mówić będzie.” (Dz.Ap. 3:22)

Oraz:

„Wzbudzę im proroka spośród ich braci, takiego jak ty. Włożę moje słowa w jego usta i będzie mówił do nich wszystko, co mu rozkażę. Jeśli więc kto nie usłucha moich słów, które on mówić będzie w moim imieniu, to Ja będę tego dochodził na nim” (5 Moj. 18:18-19)

A więc sam Mojżesz nakazuje słuchać Chrystusa, bo tak mu nakazał Bóg. Mojżesz związał lud prawem, ale z góry wie, że gdy przyjdzie Mesjasz, to będzie miał prawo postąpić z ludem według swojej woli, a niekoniecznie według woli Mojżesza („Do czasów Jana był zakon i prorocy, od tego czasu jest zwiastowane Królestwo Boże”, Łuk. 16:16). W ten sposób zakon Mojżeszowy daje Chrystusowi prawo zamiany nakazu nienawiści w nakaz miłowania nieprzyjaciół, co widzimy w Mat. 5:43-44. Ale właściwa zmiana zakonu miała nastąpić dopiero po przelaniu krwi Nowego Przymierza. Pan Jezus nauczał naprzód, już na poczet Nowego Przymierza.
A problemu z Mat. 5:18 nie ma, jeśli jest rozumiany w zgodzie z nauką apostolską i widocznymi w Słowie faktami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 21, 2009 12:33 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
K. napisał(a):
Autor nie mówi, że poprzednie przykazanie zostaje usunięte z powodu tego, że system ofiarniczy nie przywiódł niczego do doskonałości. Autor mówi, że poprzednie przykazanie zostaje usunięte, "gdyż ZAKON nie przywiódł niczego do doskonałości" (7:19). Mowa więc o przykazaniach ZAKONU.

Cały tekst mówi o kapłaństwie i o systemie ofiarniczym. Nastąpiło przeobrażenie Prawa [methathesis nomous] w zakresie środków zbawczych, a w miejsce kapłastwa lewickiego został wprowadzony inny kapłan według porządku Melchizedeka. Zakon przestał pełnić funkcję środka zbawczego w Nowym Przymierzu, ale NIGDZIE nie jest napisane, że zakon [Prawo Mojżeszowe] został zniesiony - wręcz przeciwnie: Został utwierdzony lub właściwie ustawiony:

"Czy więc przez wiarę obalamy Prawo? żadną miarą! Tylko Prawo właściwie ustawiamy" [Rzym. 3:31]

K. napisał(a):
Nadal nie otrzymałem wyjaśnienia, jak to jest możliwe, żeby apostołowie przestrzegali przykazań Mojżesza, a jednocześnie nie karali śmiercią za nierząd.

A ja nadal nie otrzymałem odpowiedzi na pytanie jak to się stało, że Jezus uniemożliwił ukamienowanie cudzołożnicy, a jednak nie złamał przykazania Prawa Mojżeszowego. Jeśli chodzi o apostołów, którzy przestrzegali Prawa Mojżeszowego, to pisałem już wielokrotnie, że Prawo Mojżeszwoe zostało zinterpretowane i podane przez Mesjasza, ale nie usunięte, co sam Mesjasz wyraźnie podkreślił w Mat. 5:17-19.

K. napisał(a):
No przecież zapodałem 1 Kor. 9:20-21, gdzie apostoł wymienia dwa prawa i stwierdza, że jest pod prawem Chrystusowym. Skoro są dwa prawa, Mojżeszowe i Chrystusowe, i apostoł jest pod Chrystusowym, to o co jeszcze chodzi?.

Nie ma żadnych "dwóch Praw". W Nowym Przymierzu Prawo Mojżeszowe [zinterpretowane i podane przez Mesjasza] miało zostać wypisane na sercach ludu Bożego [Jer. 31:31-34]. I zostało. Paweł potwierdza to publicznie:

"To jednak wyznaję przed tobą, że służę ojczystemu Bogu zgodnie z tą drogą, którą oni nazywają sektą, wierząc we wszystko, co jest napisane w zakonie i u proroków" [Dz. Ap. 24:14]

Paweł i inni apostołowie wierzyli WE WSZYSTKO, co jest napisane w Prawie Mojżeszowym ZGODNIE Z DROGĄ którą faryzeusze nazywali sektą. Ta droga, to Droga Pańska, którą wyłożyli Akwila i Pryscylla Apollosowi [Dz. Ap. 18:26].

Mesjasz nie zmienił ani jednej kreski Prawa Mojżeszowego, lecz pokazał drogę jego interpretacji w świetle Nowego Przymierza. Samo Prawo Pozostaje i na to Prawo powołują się apostołowie, interpretując je według Drogi Pańskiej:

"Napisane jest właśnie w Prawie Mojżesza. Nie zawiążesz pyska wołowi młócącemu. Czyż o woły troszczy się Bóg, czy też powiedział to przede wszystkim ze względu na nas? Bo przecież ze względu na nas zostało napisane, iż oracz ma orać w nadziei, a młocarz - (młócić) w nadziei, że będzie miał coś z tego." [I Kor. 9:9-10]

"(...) kobiety mają na tych zgromadzeniach milczeć; nie dozwala się im bowiem mówić, lecz mają być poddane, jak to Prawo nakazuje" [I Kor. 14:34]

"Dzieci, bądźcie posłuszne w Panu waszym rodzicom, to jest sprawiedliwe. Czcij ojca twego i matkę - jest to pierwsze przykazanie z obietnicą - aby ci było dobrze i abyś był długowieczny na ziemi" [Ef. 6:1-3]

Ani jedna kreska Prawa nie została zmieniona - zgodnie ze słowami Mesjasza:

"Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków. Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić. Zaprawdę bowiem powiadam wam: Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w Prawie, aż się wszystko spełni. Ktokolwiek więc zniósłby jedno z tych przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak ludzi, ten będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia i uczy wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim" [Mat. 5:17-19]

K. napisał(a):
Konkretne przykłady tego ZAMIAST dotyczą spraw fundamentalnych. Oto jeden z nich. Prawo Mojżeszowe nakazuje zabić nieprzyjaciela bez litości (Pwt. 19:11–13). Jest to więc ustawowo zatwierdzona nienawiść do wrogów.

No właśnie - w którym miejscu V Mojż. 19:11-13 jest napisane, że Prawo Mojżeszowe "nakazuje zabić nieprzyjaciela bez litości"? Instytucja "miast ucieczki" była skonstruowane tak, żeby można było się schronić przed mścicielem krwi. Ten miał prawo się zemścić, ale nie musiał i czasem nawet nie mógł - niestety, nie rozumiesz samego Prawa.

Po drugie, w Nowym Przymierzu Prawo Mojżeszowe przestało pełnić rolę konstytucji narodowej i kodeksu karnego w państwie teokratycznym, więc pewne przepisy zmieniły swoje zastosowanie, ale nie zostały z Prawa wymazane. O tym już pisaliśmy. Za czasów Jezusa nie było już miast ucieczki, a na terenie Izraela obowiązywało prawo rzymskie. Sam Jezus i apostołowie pokazują, jak interpretować Prawo [które jest święte, dobre i duchowe - Rzym. 7:12] według Drogi Pańskiej.

K. napisał(a):
Chrystus o tym przypomina ("powiedziano... ... będziesz miał w nienawiści nieprzyjaciela swego"), po czym zapowiada unicestwienie tej części prawa Mojżeszowego, mówiąc: "A Ja wam powiadam: Miłujcie nieprzyjaciół waszych i módlcie się za tych, którzy was prześladują" (Mat. 5:43-44).

:shock: A w której części Prawa Mojżeszowego napisano, żeby nienawidzić swego nieprzyjaciela? Bo ja tam czytam, żeby miłować bliźniego [III Mojż. 19:18]

K. napisał(a):
Mówi też: "Nie sprzeciwiajcie się złemu, a jeśli cię kto uderzy w prawy policzek, nadstaw mu i drugi" (Mat. 5:39). I koniec. I niech któryś chrześcijanin spróbuje teraz być posłuszny Mojżeszowi w aspekcie Pwt. 19:11-13. Kto zaś odrzuca przykazanie z Pwt. 19:11-13, ten odrzuca tym samym prawo Mojżeszowe. Każdy wierny chrześcijanin je odrzuca. Dlatego mówienie, że podlegamy prawu Mojżeszowemu jest fałszem i ograbianiem Pana Jezusa z zasługi i chwały. Ale też jest nieposłuszeństwem względem... prawa Mojżeszowego.

No widzisz? TY NIE MASZ ZIELONEGO POJĘCIA o Prawie Mojżeszowym, błędnie interpretujesz same jego przykazania, kompletnie nie rozumiesz jego zastosowana pod Nowym Przymierzem i chcesz nauczać innych na ten temat.

K. napisał(a):
A więc sam Mojżesz nakazuje słuchać Chrystusa, bo tak mu nakazał Bóg. Mojżesz związał lud prawem, ale z góry wie, że gdy przyjdzie Mesjasz, to będzie miał prawo postąpić z ludem według swojej woli, a niekoniecznie według woli Mojżesza („Do czasów Jana był zakon i prorocy, od tego czasu jest zwiastowane Królestwo Boże”, Łuk. 16:16).

Prawo Mojżeszowe zostało nadane przez Boga za pośrednictwem Mojżesza:

"To są ustawy, wyroki i prawa, które Pan ustanowił między sobą a Izraelitami na górze Synaj za pośrednictwem Mojżesza" [III Mojż. 26:46]

Prawo nadał sam Bóg JHWH i nie jest ono "wolą Mojżesza" - po raz kolejny wykazujesz się kompletną ignorancją. Mesjasz nie zmienił ani jednej litery tego Prawa i nie po to przyszedł. Do czasów Jana było Prawo i prorocy z prostego powodu - jedną z funkcji Prawa Mojżeszowego było doprowadzenie Izraela do Mesjasza [Gal. 3:24]. Wraz z przyjściem Mesjasza Prawo przestało pełnić tę rolę, ale ma wiele innych funkcji do spełnienia, których nie przestało pełnić. Dlatego nie zostało zniesione, tylko wypełnione [Mat. 5:17-19].

K. napisał(a):
Ale właściwa zmiana zakonu miała nastąpić dopiero po przelaniu krwi Nowego Przymierza. Pan Jezus nauczał naprzód, już na poczet Nowego Przymierza.

Ciekawa idea. Pan Jezus powiedział, że ani jedna kreska zakonu się nie zmieni, dopoki niebo i ziemia nie przeminą. Ty twierdzisz, że zakon się zmienił po przelaniu krwi Nowwego Przymierza. Czy w momencie przelewania tej krwi przeminęło niebo i ziemia? Bo taki jest warunek zmiany Prawa Mojżeszowego. Ja nie zauważyłem, żeby niebo i ziemia przeminęły. Coś tutaj się nie zgadza. Nauczanie "naprzód na poczet Nowego Przymierza" było oparte na Słowie Bożym objawionym wcześniej, a Tora, Prorocy i Pisma była i jest Słowem Bożym. Dlatego Paweł pisze do Tymoteusza, co następuje:

"I ponieważ od dzieciństwa znasz Pisma święte, które cię mogą obdarzyć mądrością ku zbawieniu przez wiarę w Jezusa Chrystusa. Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do wykrywania błędów, do poprawy, do wychowywania w sprawiedliwości, aby człowiek Boży był doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła przygotowany" [II Tym. 3:15-17]

Jakie Pisma Tymoteusz znał od dzieciństwa? Czy "całe Pismo", o którym mówi Paweł, to jest niecałe Pismo czyli Pismo minus Prawo Mojżesza?

K. napisał(a):
A problemu z Mat. 5:18 nie ma, jeśli jest rozumiany w zgodzie z nauką apostolską i widocznymi w Słowie faktami.

Oczywiście, że nie ma. Nauka apostolska odwołuje się do Prawa Mojżeszowego, prawidłowo je ustawia, interpretuje według Drogi Pańskiej, ale nigdzie nie anuluje Prawa. No i mamy świadectwo współczesnych potwierdzające, że apostołowie żyli według Prawa Mojżeszowego. Problemu nie ma.

Nadal czekam na odpowiedzi w sprawie pytań, które zadałem:

1. W Rzym. 3:31 Paweł mówi, że nie obalamy zakonu [Prawa] przez wiarę, lecz Prawo właściwie ustawiamy. Czy mówi o zakonie [Prawie] Mojżeszowym, czy o jakimś innym?
2. W Dz. Ap. 24:14 Paweł pisze, że wierzy we szystko, co jest napisane w zakonie [Prawie] i u proroków. Czy mówi o zakonie [Prawie] Mojżeszowym, czy o jakimś innym?
3. W Rzym. 7:12 Paweł pisze, że zakon [Prawo] jest święty i przykazanie jest święte, sprawiedliwe i dobre. Czy mówi o zakonie [Prawie] Mojżeszowym, czy o jakimś innym?
4. W Dz. Ap. 21:17-29 Paweł na prośbę starszych kościoła w Jerozolimie publicznie w świątyni potwierdza, że przestrzega Prawa. Jakiego zakonu [Prawa]? Mojżeszowego, czy jakiegoś innego?
5. Jezus mówi, że nie przyszedł obalać zakonu [Prawa] i że ani jedna kreska zakonu [Prawa] nie przeminie, dopóki nie przeminie niebo i ziemia. O jakim zakonie [Prawie] mówił? O Mojżeszowym, czy o jakimś innym?
6. Prorok Jeremiasz zapowiada [Jer. 31:31-34], że w Nowym Przymierzu Bóg wypisze zakon [Prawo] [dosł. Torę] w sercach swego ludu. O jakim zakonie [Prawie] mówił? Mojżeszowym, czy jakimś innym?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 21, 2009 1:58 pm 
Offline

Dołączył(a): So lis 26, 2005 6:31 am
Posty: 105
Smok Wawelski:
Cytuj:
Zakon przestał pełnić funkcję środka zbawczego w Nowym Przymierzu

Tak jest. Przestał pełnić funkcję środka zbawczego w Nowym Przymierzu. Więc ponieważ zakon Mojżeszowy przestał być środkiem zbawczym, to Bóg nie wymaga od nas przestrzegania ponad 600 nakazów Mojżeszowych (chyba że któreś nakazał spełniać Chrystus), czy tak?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 21, 2009 2:05 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
K. napisał(a):
Smok Wawelski:
Cytuj:
Zakon przestał pełnić funkcję środka zbawczego w Nowym Przymierzu

Tak jest. Przestał pełnić funkcję środka zbawczego w Nowym Przymierzu. Więc ponieważ zakon Mojżeszowy przestał być środkiem zbawczym, to Bóg nie wymaga od nas przestrzegania ponad 600 nakazów Mojżeszowych (chyba że któreś nakazał spełniać Chrystus), czy tak?

A gdzie jest napisane, że zostaliśmy zwolnieni od przestrzegania przykazań? Bo ja czytam u apostołów, że przestrzeganie przykazań jest dowodem miłości do Boga [I Jana 5:3] a nieprzestrzeganie przykazań nazywają bezprawiem czyli przestępstwem zakonu [I Jana 3:4]. I sami cytują wiele przykazań pochodzących z Prawa Mojżeszowego, nakazując ich przestrzeganie. Tak czy nie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 21, 2009 2:09 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 14, 2005 3:58 pm
Posty: 339
K, pozwolę sobie wtrącić jeden post.

Dałeś przykład kobiety cudzołożnej przyprowadzonej przed Jezusa.
Jezus nie anulował Prawa, nie krzyknął nie zabijajcie jej!
Nie odebrał też tłumowi prawa do wykonania kary wynikającej z Prawa zabicia jej.
Jedne zdanie podcięło skrzydełka oskarżycielom.
Ci którzy przyprowadzili kobietę sami nie wypełnili Prawa (pomijam to co jeszcze mogli mieć za skórą a o czym Pan wiedział) -
za cudzołóstwo umierają oboje: kobieta i mężczyzna.

Drugi przykład z Pwp 5,11-13
Za zamordowanie człowieka karą jest śmierć.
Pismo uczy że kto przeleje krew człowieka tego krew zostanie przelana.
Nic się nie zmienia w Prawie. Ani jedna literka.
Zamordowanie jest przestępstwem przeciw Prawu.
Za to przestępstwo/grzech ma być przelana krew winowajcy.
Prawo bez zmiany. Tak jako przykazanie jak i kara wynikająca z niego.

Łamiąc przykazanie, przekraczamy Prawo.
Kara musi być zapłacona. Nawet gdy jest to przelanie krwi.
Ona jest zapłacona krwią Syna Bożego przelaną na Golgocie.
To jest właśnie ratunek w krwi Jezusa.
Każdy kto schronił się pod krew Jezusa ratuje życie.
Jezus nie zmienia Prawa. Jezus bierze na siebie grzech/ przestępstwo przeciw Prawu i ponosi karę- przelewa swoją krew.
Jezus wypełnił Prawo


K. napisał(a):
Smok Wawelski napisał(a):
Poprzednie przykazanie" dotyczy systemu ofiarniczego, a nie usunięcia Prawa. O tym mówi Hebr. 7:11-24.

Autor nie mówi, że poprzednie przykazanie zostaje usunięte z powodu tego, że system ofiarniczy nie przywiódł niczego do doskonałości. Autor mówi, że poprzednie przykazanie zostaje usunięte, "gdyż ZAKON nie przywiódł niczego do doskonałości" (7:19). Mowa więc o przykazaniach ZAKONU.

Zakonu NIKT poza JEZUSEM nie był w stanie wypełnić.

Czy Prawo zostało usuniete?
Nie a w kilku kwestiach zaostrzone( spojrzenie pożądliwe na kobietę, nazwanie brata głupcem itp).
Nie ma anulowania Prawa, jest zapłacona kara tym Prawem przewidziana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 21, 2009 2:16 pm 
Offline

Dołączył(a): So lis 26, 2005 6:31 am
Posty: 105
Smok Wawelski:
Cytuj:
A gdzie jest napisane, że zostaliśmy zwolnieni od przestrzegania przykazań? Bo ja czytam u apostołów, że przestrzeganie przykazań jest dowodem miłości do Boga [I Jana 5:3] a nieprzestrzeganie przykazań nazywają bezprawiem czyli przestępstwem zakonu [I Jana 3:4]. I sami cytują wiele przykazań pochodzących z Prawa Mojżeszowego, nakazując ich przestrzeganie. Tak czy nie?


Bardzo ciekawe. Prawo Mojżeszowe nie jest środkiem zbawczym, ale musimy go przestrzegać, jako dowód miłości do Boga. Czyli mamy zabijać za grzech zabójstwa, nierządu, homoseksualizmu w dowód miłości do Boga.

Szczególnie interesujące jest, co będzie, jeśli nie będziemy posłuszni przykazaniom Mojżeszowym? Co na to Bóg? Zbawi nas?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 21, 2009 2:29 pm 
Offline

Dołączył(a): So lis 26, 2005 6:31 am
Posty: 105
Bea:
Cytuj:
Dałeś przykład kobiety cudzołożnej przyprowadzonej przed Jezusa.
Jezus nie anulował Prawa, nie krzyknął nie zabijajcie jej!
Nie odebrał też tłumowi prawa do wykonania kary wynikającej z Prawa zabicia jej.
Jedne zdanie podcięło skrzydełka oskarżycielom.
Ci którzy przyprowadzili kobietę sami nie wypełnili Prawa (pomijam to co jeszcze mogli mieć za skórą a o czym Pan wiedział) -
za cudzołóstwo umierają oboje: kobieta i mężczyzna.


Czy Jezus chciał uratować tej kobiecie życie, czy nie chciał?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 21, 2009 2:30 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 14, 2005 3:58 pm
Posty: 339
K. napisał(a):

Czy Jezus chciał uratować tej kobiecie życie, czy nie chciał?


On je uratował , nie łamiąc Prawa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL