Henryku, muszę Cię ostrzec. Przekręcanie Słowa Bożego źle się kończy dla tych, którzy je przekręcają.
Henryk napisał(a):
Mat 27:25 BR (25) A cały lud zawołał: Niech krew Jego spłynie na nas i na nasze dzieci! (26)Wówczas uwolnił im Barabasza a Jezusa, po ubiczowaniu, wydał na ukrzyżowanie.
Cały lud to był cały naród izraelski żyjący w tamtym czasie, czy cały lud podburzony przez faryzeuszy i zebrany na dziedzińcu? Jak myślisz? Jeśli to nie był cały naród, to kto dał prawo tej grupie ludzi, żeby wypowiadali się w imieniu całego narodu? Jeśli ktoś im dał takie prawo, to pokaż, gdzie to jest napisane.
"A gdy go prowadzili, zatrzymali niejakiego Szymona Cyrenejczyka, który szedł z pola, i włożyli na niego krzyż, aby go niósł za Jezusem. A szła za nim liczna rzesza ludu i niewiast, które biadały i płakały nad nim" [Łuk. 23:26-27]
Jakiej narodowości była liczna rzesza ludu i niewiast, towarzyszących Jezusowi na Golgotę? Czy byli to ci sami ludzie, którzy dzień wcześniej krzyczeli "Ukrzyżuj Go!"?
Henryk napisał(a):
Wiesz co to jest wejść pod przekleństwo? To popatrz co przechodzi od dwóch tysięcy lat naród Izrael i co jeszcze przejdzie w swej zatwardziałości swego serca.
To, co piszesz, jest powtarzaniem prymitywnych haseł antysemickich, które nie mają nic wspólnego z p[oprawną interpretacją Pisma. Gdzie jest napisane, że cały naród Izraelski został przeklęty przez Boga? Podaj choć jeden taki fragment, który mówiłby o tym wprost.
A ja ci podam inny fragment:
"Tak mówi Pan, który ustanowił słońce, by świeciło w dzień, który wyznaczył księżyc i gwiazdy, by świeciły w nocy, który wzburza morze tak, że szumią jego fale, Pan Zastępów jego imię: Jeżeli by te prawa miały się zachwiać przede mną - mówi Pan - to i ród Izraela przestałby być ludem przede mną przez wszystkie dni. Tak mówi Pan: Jak nie mogą być zmierzone niebiosa w górze i zbadane fundamenty ziemi w dole, tak i Ja nie odrzucę całego potomstwa Izraela mimo wszystko, co uczynili - mówi Pan" [Jer. 31:35-37]
Owszem, odrzucenie Mesjasza pociągnęło za sobą konsekwencje w historii Izraela i dlatego sam Jezus mówi o "dniach odpłaty", a do opłakujących Go mówi, żeby płakali nad sobą właśnie z tego powodu. Ale NIGDZIE nie jest napisane, że Bóg przeklął naród Izraela. Wręcz przeciwnie, jak widać w OBIETNICY NOWEGO PRZYMIERZA (patrz wyżej) mówi, że nie odrzuci całego potomstwa Izraela pomimo wszystko, co uczynili.
Henryk napisał(a):
Tak, tak dar łaski i wezwanie do zbawienia są nieodwołalne!
Henryku, przykro mi, ale
OSZUKUJESZ. Wskazany przeze mnie fragment mówi, że naród izraelski CO DO WYBRANIA JEST UMIŁOWANY ze względu na praojców, a WYBRANIE, DARY I POWOŁANIE NARODU IZRAELSKIEGO SĄ NIEODWOŁALNE:
"Co do ewangelii, są oni nieprzyjaciółmi Bożymi dla waszego dobra, lecz co do wybrania, są umiłowanymi ze względu na praojców. Nieodwołalne są bowiem dary i powołanie Boże" [Rzym. 11:28-29]Ten fragment NIE MÓWI o tym, że "dar łaski i wezwanie do zbawienia są nieodwołalne". Próbujesz przekręcić tekst po to, żeby dopasować go do własnej teologii, która przeczy tekstowi Pisma.
Henryk napisał(a):
Ale czytaj do końca i zważ na słowa TERAZ, CZAS OBECNY i NASZE CZASY
Rom 11:31 BT (29)Bo dary łaski i wezwanie Boże są nieodwołalne.(30)Podobnie bowiem jak wy niegdyś byliście nieposłuszni Bogu, teraz zaś z powodu ich nieposłuszeństwa dostąpiliście miłosierdzia, (31) tak i oni stali się teraz nieposłuszni z powodu okazanego wam miłosierdzia, aby i sami w czasie obecnym mogli dostąpić miłosierdzia. (32)Albowiem Bóg poddał wszystkich nieposłuszeństwu, aby wszystkim okazać swe miłosierdzie. (33)O głębokości bogactw, mądrości i wiedzy Boga! Jakże niezbadane są Jego wyroki i nie do wyśledzenia Jego drogi!
Rom 11:4 BR (3)Panie - mówił pozabijali Twoich proroków, powywracali Twoje ołtarze. Tylko ja sam się uratowałem, a i na moje życie też czyhali. (4) I cóż usłyszał w odpowiedzi? Zostawiłem sobie siedem tysięcy mężów, którzy nie ugięli swych kolan przed Baalem. (5)Tak więc i za naszych czasów dzięki wybraniu przez łaskę reszta ocalała. (6)A jeżeli przez łaskę, to już nie wskutek uczynków, bo inaczej łaska nie byłaby łaską.
Dlaczego czytasz Pismo tak wybiórczo? Oczywiście, że Paweł pisze o planie Bożym, według którego Izrael popadł w częściową zatwardziałość po to, żeby Ewangelia doszła do pogan. Ale też pisze o tym, jaki jest koniec tego planu:
"A żebyście nie mieli zbyt wysokiego o sobie mniemania, chcę wam, bracia, odsłonić tę tajemnicę:
zatwardziałość przyszła na część Izraela aż do czasu, gdy poganie w pełni wejdą, i w ten sposób będzie zbawiony cały Izrael, jak napisano: Przyjdzie z Syjonu wybawiciel i odwróci bezbożność od Jakuba. A to będzie przymierze moje z nimi, gdy zgładzę grzechy ich" [Rzym. 11:25-27]
Resztę cytuje quster, więc nie będę powialał tych samych fragmentów.