www.ulicaprosta.net

Forum przy Ulicy Prostej
Teraz jest So kwi 27, 2024 11:08 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 13, 2007 10:23 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt paź 18, 2005 6:29 pm
Posty: 818
Lokalizacja:
no!! i wszystko jasne o co komu chodziło i chodzi;)

_________________
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lip 17, 2007 9:42 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt maja 02, 2006 6:16 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Bytom
A jak rozumiecie fragmenty Obj. 11;15 -18; 19, 6; 12,10?
Jak umiejscowić w czasie to przejęcie władzy?
Czy najpierw jest objęcie władzy przez Boga w niebie(? Obj. 12,10?) a później na ziemi?


W końcu, jak w czasie umiejscowić zrzucenie oskarżyciela z Obj. 12,7-12?


Ostatnio edytowano Cz lip 19, 2007 7:48 pm przez michał, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lip 17, 2007 12:38 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
michał napisał(a):
A jak rozumiecie fragmenty Obj, 15-18; 19,6; 12,6?
Jak umiejscowić w czasie to przejęcie władzy? Czy najpierw jest objęcie władzy przez Boga w niebie? (Obj. 12,10?) a później na ziemi?

Za każdym razem, gdy następuje jakiś przełomowy moment w Objawieniu, w niebie następuje ogłoszenie panowania Boga, choć przecież Bóg panuje zawsze, a wszelka władza została dana Jezusowi w momencie, gdy został uwielbiony [Mat. 28:18-20]. Uważam, że po prostu chodzi o podkreślenie kolejnego etapu niszczena wszelkiej władzy i mocy oraz rzucania ich pod stopy Mesjasza, zgodnie z proroctwami:

"Rzekł Pan Panu memu: Siądź po prawicy mojej, Aż położę nieprzyjaciół twoich jako podnóżek pod nogi twoje!" [Ps. 110:1]

"Oraz [Ojciec powiedział do Syna]: Tyś, Panie, na początku ugruntował ziemię, i niebiosa są dziełem rąk twoich; one przeminą, ale Ty zostajesz; I wszystkie jako szata zestarzeją się, i jako płaszcz je zwiniesz, jako odzienie, i przemienione zostaną; ale tyś zawsze ten sam i nie skończą się lata twoje. A do którego z aniołów powiedział kiedy: Siądź po prawicy mojej, aż położę nieprzyjaciół twoich jako podnóżek stóp twoich" [Hebr. 1:10-13]

"Bo On musi królować, dopóki nie położy wszystkich nieprzyjaciół pod stopy swoje. A jako ostatni wróg zniszczona będzie śmierć" [I Kor. 15:25-26]

Bóg zawsze posiada pełnię władzy, natomiast czytamy o kolejnych etapach pokonywania wrogów Mesjasza w niebie i na ziemi. Dlatego po sądzie nad Babilonem na ziemi i po zrzuceniu szatana z nieba następuje podkreślenie faktu, że zakończył się kolejny etap niszczenia wrogów. Tak to widzę.

Nawet objęcie pełni władzy przez Antychrysta na 42 miesiące (II połowa okresu 7-letniego) jest pod kontrolą Boga, ponieważ "dano mu paszczę mówiącą rzeczy wyniosłe i bluźniercze, dano mu też moc działania przez czterdzieści i dwa miesiące. (...)  I dozwolono mu wszcząć walkę ze świętymi i zwyciężać ich; dano mu też władzę nad wszystkimi plemionami i ludami, i językami, i narodami" [Obj. 13:5,7].

michał napisał(a):
W końcu, jak w czasie umiejscowić zrzucenie oskarżyciela z Obj. 12,7-12?

Umiejscawiam to wydarzenie na połowę okresu 7-letniego, wstąpienie szatana w Antychrysta i objęcie przez niego pełni władzy na ziemi. Jest ono opisywane z perspektywy ziemskiej częściowo w Obj. 11:7-12 i w Obj. 13:2-8.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lip 17, 2007 7:52 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt maja 24, 2005 8:08 pm
Posty: 705
Smok Wawelski napisał(a):
"Oto tajemnicę wam objawiam: Nie wszyscy zaśniemy, ale wszyscy będziemy przemienieni w jednej chwili, w oka mgnieniu, na odgłos trąby ostatecznej; bo trąba zabrzmi i umarli wzbudzeni zostaną jako nie skażeni, a my zostaniemy przemienieni" [I Kor. 15:51-52].
Tyle razy mówiliśmy o tym fragmencie, że przemienie niektórych za życia podczas Pochwycenia jest chyba oczywiste.

Ten fragment dotyczy przede wszystkim zmartwychwstania (szczególnie tych, którzy zasnęli w Chrystusie) i przyjścia Pańskiego, dlatego czytasz tam " bo trąba zabrzmi i umarli wzbudzeni zostaną jako niezniszczalni".

Fragment ten jest analogiczny do opisu zmartwychwstania z 1 Tes 4,16 do 5,3:

"Gdyż sam Pan na dany rozkaz, na głos archanioła i trąby Bożej zstąpi z nieba; wtedy najpierw powstaną ci, którzy umarli w Chrystusie, potem my, którzy pozostaniemy przy życiu, razem z nimi porwani będziemy w obłokach w powietrze, na spotkanie Pana; i tak zawsze będziemy z Panem. Przeto pocieszajcie się nawzajem tymi słowy.
A o czasach i porach, bracia, nie ma potrzeby do was pisać. Sami bowiem dokładnie wiecie, iż dzień Pański przyjdzie jak złodziej w nocy. Gdy mówić będą: Pokój i bezpieczeństwo, wtedy przyjdzie na nich nagła zagłada, jak bóle na kobietę brzemienną, i nie umkną
. "

Fragmenty te nawiązują też do opisów ewangelicznych:

" Wówczas ukaże się na niebie znak Syna Człowieczego, i wtedy będą narzekać wszystkie narody ziemi; i ujrzą Syna Człowieczego, przychodzącego na obłokach niebieskich z wielką mocą i chwałą. Pośle On swoich aniołów z trąbą o głosie potężnym, i zgromadzą Jego wybranych z czterech stron świata, od jednego krańca nieba aż do drugiego. "

" A jak było za dni Noego, tak będzie z przyjściem Syna Człowieczego. Albowiem jak w czasie przed potopem jedli i pili, żenili się i za mąż wydawali aż do dnia, kiedy Noe wszedł do arki, i nie spostrzegli się, aż przyszedł potop i pochłonął wszystkich, tak również będzie z przyjściem Syna Człowieczego. Wtedy dwóch będzie w polu: jeden będzie wzięty, drugi zostawiony. Dwie będą mleć na żarnach: jedna będzie wzięta, druga zostawiona. Czuwajcie więc, bo nie wiecie, w którym dniu Pan wasz przyjdzie. "

Ostatnim analogicznym do tych zdarzeń fragmentem jest opis tzw. "pierwszego zmartwychwstania" z Objawienia św. Jana:

" I widziałem trony, i usiedli na nich ci, którym dano prawo sądu; widziałem też dusze tych, którzy zostali ścięci za to, że składali świadectwo o Jezusie i głosili Słowo Boże, oraz tych, którzy nie oddali pokłonu zwierzęciu ani posągowi jego i nie przyjęli znamienia na czoło i na rękę swoją. Ci ożyli i panowali z Chrystusem przez tysiąc lat. Inni umarli nie ożyli, aż się dopełniło tysiąc lat. To jest pierwsze zmartwychwstanie."

Wszystkie te fragmenty są połączone ze sobą pajęczyną subtelnych zależności.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lip 17, 2007 10:39 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
Mówimy w tym momencie o trzech różnych wydarzeniach:

1. O nie poprzedzonym żadnymi znakami Pochwyceniu Kościoła, podczas którego nastąpi zmartwychwstanie tych, którzy wcześniej umarli w Chrystusie oraz przemienienie ciał tych odrodzonych, którzy w tym momencie będą przy życiu [I Tes. 4:15-18; I Kor. 15:51-52; Mat. 24:36-44] - czyli fragmenty 1 i 3 które cytujesz.

2. O poprzedzonym Wielkim Uciskiem i konkretnymi znakami Powtórnym Przyjściu Pana z Kościołem i zgromadzeniu Izraela [Mat. 24:30-31] - czyli fragment 2 z cytowanych przez Ciebie.

3. O zmartwychwstaniu męczenników Wielkiego Ucisku, poprzedzonym Powtórnym Przyjściem Pana [Obj. 20:1-6] - czyli ostatni fragment cytowany przez ciebie.

"Pajęczyna subtelnych zależności" (cokolwiek miałoby to oznaczać) nie zmienia faktu, że te wydarzenia są oddzielne i że nastąpią w kolejności takiej jak w powyższych punktach. O tym, dlaczego tak uważam, pisałem chyba w 3 wątkach i nie chciałbym powtarzać tego wszystkiego po raz kolejny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lip 19, 2007 3:06 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt maja 24, 2005 8:08 pm
Posty: 705
Czytałem różne interpretacje i chronologie. O żadnej z nich nie wypada mówić "nie zmienia to faktu, że...". Wszystkie bowiem w jakiejś części opierają się na pośrednich wnioskach a nie na prawdach podanych wprost.Przy tak skomplikowanej sprawie trudno mówić o niewątpliwych "faktach".

Podpunkt 1 i 2
Nie widać powodu dla którego słowa Jezusa z Mt 24,30-31 miałyby opowiadać o czymś innym niż słowa z Mt 24, 36-44. Oba fragmenty mówią o powtórnym "przyjściu Syna Człowieczego": taki zwrot pada w wersetach 27,30 oraz 39. Cała mowa stanowi jeden ciąg myślowy.

Werset 31 mówi o "zebraniu" wybranych z czterech stron świata,
a werset 40 pokazuje jak to się odbędzie, wybrani zostaną wzięci, a niewybrani zostawieni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lip 19, 2007 3:50 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
Szukający Sceptyk napisał(a):
Podpunkt 1 i 2
Nie widać powodu dla którego słowa Jezusa z Mt 24,30-31 miałyby opowiadać o czymś innym niż słowa z Mt 24, 36-44. Oba fragmenty mówią o powtórnym "przyjściu Syna Człowieczego": taki zwrot pada w wersetach 27,30 oraz 39. Cała mowa stanowi jeden ciąg myślowy.

Jeśli jest to jeden ciąg myślowy, to jest wewnętrznie sprzeczny, a to z dwóch powodów. Po pierwsze, wydarzenie opisane w Mat. 24:30-31 jest wyraźnie zapowiedziane konkretnymi znakami na niebie i na ziemi [Mat. 24:29-30], podczas gdy wydarzenie opisywane w Mat. 24:36-44 nastąpi nagle i nikt nie będzie się go spodziewał [Mat. 24:39,42,44]. Po drugie, w wersecie 36 mamy "a o dniu tym..." czyli w oryginale "peri de tes hemeras ekeines". O ile wiem, określenie "peri de" jest konkstrukcją kontrastową wskazującą na wprowadzenie nowego tematu w wypowiedzi, co można przetłumaczyć "lecz jeśli chodzi o..." lub "a co do tematu..." [I Kor. 7:1; 8:1; 12:1; I Tes. 5:1 i inne]. To wskazywałoby na nowy wątek w wypowiedzi Jezusa i byłoby zgodne z faktem, że łączenie dwóch wypowiedzi Mat. 24:30-31 i Mat. 24:36-44 w jedną doprowadziłoby do wewnętrznej sprzeczności, o czym wyżej.

SzS napisał(a):
Werset 31 mówi o "zebraniu" wybranych z czterech stron świata, a werset 40 pokazuje jak to się odbędzie, wybrani zostaną wzięci, a niewybrani zostawieni.

Werset 31 mówi o zebraniu lub zgromadzeniu wybranych ale nie mówi o wzięciu (zabraniu) kogokolwiek. Mat. 24:30-31 jest nawiązaniem do proroctw o zebraniu czyli zgromadzeniu Izraela z rozproszenia [V Mojż. 30:1-6], a "wielka trąba" z Mat. 24:31 jest nawiązaniem do Iz. 27:12-13. W sensie eschatologicznym wybrani to jest Izrael, który ma odziedziczyć ziemię w Erze Mesjańskiej [Iz. 65:9,22] a nie Kościół. A przecież Jezus odpowiada tutaj uczniom na pytanie o znaki zapowiadające koniec wieku obecnego i nadejście wieku przyszłego czyli Ery Mesjańskiej (co jest błędnie przetłumaczone jako "koniec świata") [Mat. 24:3]. Objawienie późniejsze jest budowane na podstawie wcześniejszego i do niego się odwołuje. Zgromadzenie wybranych nastąpi "po dniach udręki" opisanych wcześniej, a więc nie będzie nagłe i niespodziewane.

Mat. 24:40 mówi o wzięciu (zabraniu), a nie o zgromadzeniu (zebraniu). Wzięci zostaną słudzy i oni mają czuwać, bo nie wiedzą, kiedy to nastąpi [Mat. 24:44-46]. Wzięcie nastąpi w czasach nornalnego życia, które nie będzie zapowiadało kataklizmu (tak jak wejście Noego i jego rodziny do arki). Po wzięciu sług Bożych (tak jak po zabraniu Noego do arki) przyszedł niespodziewany kataklizm na bezbożnych - i o tym czyli o Dniu Pańskim mówi Paweł w I Tes. 5:1-3.

Ja również czytałem i analizowałem różne chronologie. Ta mnie przekonuje, bo jest spójna, współgra z objawieniem ST i NT, z kontekstem kulturowym NT, nie polega na czytaniu Biblii od tyłu i błędnych założeniach co do utożsamienia Kościoła z Izraelem, a nawet zgadza się planem zwyczajów i świąt żydowskich jako chronologicznym wzorcem wydarzeń eschatologicznych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lip 19, 2007 4:46 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt paź 18, 2005 6:29 pm
Posty: 818
Lokalizacja:
Cytuj:
Wszystkie te fragmenty są połączone ze sobą pajęczyną subtelnych zależności.

jestem pod subtelnym wrazeniem :)

no ale cóż, skoro spadające liście z drzew nie zapowiadają jesieni... ;)

_________________
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lip 19, 2007 7:44 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt maja 02, 2006 6:16 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Bytom
Jednym z argumentów na rzecz pochwycenia przed uciskiem jest twierdzenie, że przyjście Jezusa będzie przyjściem "jak złodziej w nocy". Żeby mogło być to przyjście "jak złodziej w nocy" nie może być poprzedzone żadnymi znakami, niczym co pomogłoby zidentyfikować ten czas przyjścia.

Tymczasem Dzień Pański choć poprzedzony wieloma wydarzeniami, przyjdzie "jak złodziej w nocy".

"...abyście nie tak szybko dali się zbałamucić i nastraszyć, czy to przez jakieś wyrocznie, czy przez mowę, czy przez list, rzekomo przez nas pisany, jakoby już nastał dzień Pański. Niechaj was nikt w żaden sposób nie zwodzi; bo nie nastanie pierwej, zanim nie przyjdzie odstępstwo i nie objawi się człowiek niegodziwości, syn zatracenia"
2Tes 2:2-3

"Słońce przemieni się w ciemność, A księżyc w krew, Zanim przyjdzie dzień Pański wielki i wspaniały."
Dzieje Apostolskie 2:20

Czy w związku z tym należy mniemać, że będą dwa "Dni Pańskie"? Na pewno nie. Mimo, że wierzących nie zaskoczy:
"Wy zaś, bracia, nie jesteście w ciemności, aby was dzień ten jak złodziej zaskoczył."
1Tes 5:4

To:
"Sami bowiem dokładnie wiecie, iż dzień Pański przyjdzie jak złodziej w nocy."
1Tes 5:2



--------------------------------------

Smoku

Wiem, że Bóg zawsze posiada pełnię władzy, wiem że wszystko jest pod kontrolą Boga. Jednak fragmenty z Objawienia to nie jedynie ogłoszenie panowania Boga. Wszechmogący Bóg do tej pory dopuszczał zło a od pewnego momentu zaczyna "robić porządek". Przejmuje władzę, którą do tej pory pozwalał by dzierżyli Jego przeciwnicy. Albo inaczej- zaczyna korzystać z władzy, którą wcześniej miał.

"mówiąc: Dziękujemy ci, Panie, Boże Wszechmogący, który jesteś i byłeś, że przejąłeś potężną władzę swoją i zacząłeś panować;"
Ap 11:17


"I usłyszałem donośny głos w niebie, mówiący: Teraz nastało zbawienie i moc, i panowanie Boga naszego, i władztwo Pomazańca jego, gdyż zrzucony został oskarżyciel braci naszych, który dniem i nocą oskarżał ich przed naszym Bogiem."
Ap 12:10

"I usłyszałem jakby głos licznego tłumu i jakby szum wielu wód, i jakby huk potężnych grzmotów, które mówiły: Alleluja! Oto Pan, Bóg nasz, Wszechmogący, objął panowanie."
Ap 19:6


Coś w tym momencie się stało. To nie jedynie podkreślenie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lip 19, 2007 9:31 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
michał napisał(a):
Jednym z argumentów na rzecz pochwycenia przed uciskiem jest twierdzenie, że przyjście Jezusa będzie przyjściem "jak złodziej w nocy". Żeby mogło być to przyjście "jak złodziej w nocy" nie może być poprzedzone żadnymi znakami, niczym co pomogłoby zidentyfikować ten czas przyjścia.

Zgadza się, Michale.

michał napisał(a):
Tymczasem Dzień Pański choć poprzedzony wieloma wydarzeniami, przyjdzie "jak złodziej w nocy".

Zdefiniujmy pojęcia.

1. Pochwycenie Kościoła to jest nagłe wzięcie Kościoła z ziemi, nie poprzedzone żadnymi znakami. Czyli tak niespodziewane jak przyjście złodzieja w nocy [Mat. 24:43-44]

2. Powtórne Przyjście Pana z Kościołem to jest Jego widzialny powrót w chwale, poprzedzony wieloma znakami i "czasem udręki" [Mat. 24:30-31; Zach. 14:5] pod koniec Wielkiego Ucisku i przed rozpoczęciem Ery Mesjańskiej.

3. Dzień Pański to jest okres, a nie moment. Okres ten obejmuje wylanie gniewu na mieszkańców ziemi, czas Wielkiego Ucisku, Tysiącletnie Królestwo i koniec świata jaki znamy. Dzień Pański przyjdzie jak złodziej w nocy, czyli wylanie gniewu (pierwszy etap Dnia Pańskiego) na mieszkańców ziemi nastąpi niespodziewanie dla nich (jak złodziej w nocy) i nie umkną [I Tes. 5:2-3].

michał napisał(a):
"...abyście nie tak szybko dali się zbałamucić i nastraszyć, czy to przez jakieś wyrocznie, czy przez mowę, czy przez list, rzekomo przez nas pisany, jakoby już nastał dzień Pański. Niechaj was nikt w żaden sposób nie zwodzi; bo nie nastanie pierwej, zanim nie przyjdzie odstępstwo i nie objawi się człowiek niegodziwości, syn zatracenia" 2Tes 2:2-3

Paweł pisze do wierzących i pokazuje im, dlaczego nie powinni się martwić, że nie zostali pochwyceni i że Dzień Pański się już zaczął. Po prostu ani wielkie odstępstwo jeszcze nie nastąpiło, ani nie objawił się jeszcze Antychryst. Świat nie rozpozna ani jednego ani drugiego i dlatego gniew Pański przyjdzie nagle. Paweł podaje te znaki nie dlatego, żeby Kościół czekał na Dzień Pański, tylko po to, żeby upewnić Kościół, że Dzień Pański się jeszcze nie zaczął, jak ktoś usiłował nastraszyć Tesaloniczan.

michał napisał(a):
"Słońce przemieni się w ciemność, A księżyc w krew, Zanim przyjdzie dzień Pański wielki i wspaniały." Dzieje Apostolskie 2:20

Paweł cytuje proroka Joela [2:1-6] zapowiadającego początek [Obj. 6:12-14] Dnia Pańskiego czyli wylania gniewu Boga i Baranka [Obj. 6:17]. Zanim nastąpi Dzień Pański, Bóg wyleje Ducha Świętego, o czym mówi Piotr, co dzieje się od Dnia Pięćdziesiątnicy.

michał napisał(a):
Czy w związku z tym należy mniemać, że będą dwa "Dni Pańskie"? Na pewno nie.

Oczywiście, że nie. Tylko prawdopodobnie mylisz Dzień Pański z Powtórnym Przyjściem Pana Jezusa. A to są dwa odrębne pojęcia. Niestety, często w nauczaniu definiuje się Dzień Pański własnie jako Powtórne Przyjście, ale to jest sprzeczne z objawieniem zawartym u proroków [Amos 5:18-20 i inne].

michał napisał(a):
Mimo, że wierzących nie zaskoczy: "Wy zaś, bracia, nie jesteście w ciemności, aby was dzień ten jak złodziej zaskoczył."
1Tes 5:4

To:
"Sami bowiem dokładnie wiecie, iż dzień Pański przyjdzie jak złodziej w nocy."
1Tes 5:2

Dzień ten zaskoczy tych, na których przyjdzie. A przyjdzie na WSZYSTKICH mieszkańców ziemi [Łuk. 21:34-36] i na WSZYSTKIE istoty na ziemi [Mat. 24:22]. Nie ma żadnego tekstu, który zapowiadałby jakieś "ulgi" dla wierzących podczas wylania gniewu Bożego.

Kościół ma czuwać właśnie dlatego, że nagłe Pochwycenie pozwoli Kościołowi umknąć przed gniewem Boga i Baranka [Łuk. 21:34-36], bo Kościół nie jest przeznaczony na gniew [I Tes. 5:9]. Ponieważ czuwający Kościół zostanie wzięty przed nastaniem Dnia Pańskiego, nie zostanie tym dniem zaskoczony. Natomiast wierzący, którzy nie będą czuwali, zostaną zaskoczeni przez Pochwycenie i pozostawieni [Obj. 3:3].

michał napisał(a):
Wiem, że Bóg zawsze posiada pełnię władzy, wiem że wszystko jest pod kontrolą Boga. Jednak fragmenty z Objawienia to nie jedynie ogłoszenie panowania Boga. Wszechmogący Bóg do tej pory dopuszczał zło a od pewnego momentu zaczyna "robić porządek". Przejmuje władzę, którą do tej pory pozwalał by dzierżyli Jego przeciwnicy. Albo inaczej - zaczyna korzystać z władzy, którą wcześniej miał.

Można to i tak nazwać. Niewiele to odbiega od mojego spostrzeżenia, że "po sądzie nad Babilonem na ziemi i po zrzuceniu szatana z nieba następuje podkreślenie faktu, że zakończył się kolejny etap niszczenia wrogów". Równie dobrze może to być podkreślenie lub ogłoszenie kolejnego etapu korzystania z władzy, którą Bóg zawsze miał.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lip 19, 2007 11:45 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt paź 18, 2005 6:29 pm
Posty: 818
Lokalizacja:
... a zapowiadaja zimę. Sie porobiło w tej przyrodzie, oj porobiło.

Cytuj:
Mimo, że wierzących nie zaskoczy: "Wy zaś, bracia, nie jesteście w ciemności, aby was dzień ten jak złodziej zaskoczył."
1Tes 5:4


ja tez tak uważam i ze garstka wierzących jeszcze będzie gdy dzień Pana nadejdzie i... zastanie ich czuwających.

_________________
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 20, 2007 7:32 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt maja 02, 2006 6:16 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Bytom
Przyjście Jezusa będzie "jak złodziej w nocy". Nie widzę w tym żadnej sprzeczności z tym, że wydarzenia te będą poprzedzone wieloma wydarzeniami.
Myślę, że wielu wierzących nie rozpozna czasu przyjścia Jezusa, że "blisko jest tuż u drzwi". Zobaczą antychrysta siedzącego w świątyni, będą świadkami wydarzeń opisanych w Objawieniu i nie rozpoznają tego czasu! Będą myśleć: "przecież wcześniej miało być pochwycenie, więc to nie może być jeszcze to".

Smok napisał:
Cytuj:
Po prostu ani wielkie odstępstwo jeszcze nie nastąpiło, ani nie objawił się jeszcze Antychryst. Świat nie rozpozna ani jednego ani drugiego i dlatego gniew Pański przyjdzie nagle.

W tym miejscu zgadzasz się, że owe nagłe wydarzenie nadejście Dnia Pańskiego "jak złodziej", jest nagłe i niespodziewane nie dlatego, że nic co pomogłoby go rozpoznać nie nastąpi, ale dlatego będzie nagłe i niespodziewane bo ludzie nie rozpoznają znaków nadejścia Dnia Pańskiego. Ja również tak rozumiem to zaskoczenie i tą"nagłość" - ludzie nie rozpoznają wydarzeń, które będą poprzedzać przyjście Pana.


Smoku, uważasz, że w czasie "ostatniego tygodnia" - tych siedmiu lat, będzie możliwe wyliczenie dnia i godziny przyjścia Jezusa w chwale?

Gdy piszesz o powtórnym przyjściu Jezusa to piszesz o jakim wydarzeniu? Przyjściu Jezusa po kościół czy przyjściu Jezusa w chwale?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 20, 2007 11:23 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
michał napisał(a):
Przyjście Jezusa będzie "jak złodziej w nocy". Nie widzę w tym żadnej sprzeczności z tym, że wydarzenia te będą poprzedzone wieloma wydarzeniami.

A ja widzę sprzeczność, i to poważną. Istota czuwania polega na tym, że nie znamy momentu, w którym nastąpi Pochwycenie Kościoła. I tak jest stawiana ta sprawa w Piśmie:

"Czuwajcie więc, bo nie wiecie, którego dnia Pan wasz przyjdzie. A to zważcie, że gdyby gospodarz wiedział, o której porze złodziej przyjdzie, czuwałby i nie pozwoliłby podkopać domu swego. Dlatego i wy bądźcie gotowi, gdyż Syn Człowieczy przyjdzie o godzinie, której się nie domyślacie" [Mat. 24:42-44]

Gdyby Pan miał przyjść po Wielkim Ucisku, to wystarczyłoby odliczyć na przykład 7 lat od podpisania przymierza z wieloma [Dan. 9:27] lub 3.5 roku od postawienia ohydy spustoszenia w świątyni [Dan. 9:27; Mat. 24:15] i wiedzielibyśmy, kiedy mamy się spodziewać Pochwycenia. Czyli wiedzielibyśmy, kiedy mamy się spodziewać "pory nadejścia złodzieja w nocy". A to byłoby całkowite zaprzeczenie słów Jezusa cytowanych powyżej. Wówczas tak naprawdę czekalibyśmy na znaki, a nie na samo Pochwycenie, a przecież mamy oczekiwać przyjścia Zbawiciela po Kościół, a nie znaków poprzedzających Jego przyjście:

"Nasza zaś ojczyzna jest w niebie, skąd też Zbawiciela oczekujemy, Pana Jezusa Chrystusa, który przemieni znikome ciało nasze w postać, podobną do uwielbionego ciała swego, tą mocą, którą też wszystko poddać sobie może" [Flp. 3:20-21]

michał napisał(a):
Myślę, że wielu wierzących nie rozpozna czasu przyjścia Jezusa, że "blisko jest tuż u drzwi".

A skąd wiesz, że słowa "blisko jest tuż u drzwi" dotyczą Pochwycenia Kościoła? Przecież ich kontekst mówi o zapowiadanym Powtórnym Przyjściu w "końcu wieku" i słowa te kompletnie zaprzeczają idei czuwania i oczekiwania na niezapowiedziane przyjście po Kościół.

michał napisał(a):
Zobaczą antychrysta siedzącego w świątyni, będą świadkami wydarzeń opisanych w Objawieniu i nie rozpoznają tego czasu! Będą myśleć: "przecież wcześniej miało być pochwycenie, więc to nie może być jeszcze to".

Coś naciągasz, Michale. Ludzie którzy zobaczą Antychrysta w świątyni, zobaczą go ok. 3.5 roku po tym, jak się on objawi jako przywódca [Obj. 6:1], dopiero w połowie Wielkiego Ucisku obejmie całkowitą władzę i wtedy zasiądzie w świątyni. Przez pierwsze 3.5 roku okresu 7 letniego (czyli 70 "tygodnia") będą miały miejsce wydarzenia opisane w Obj. 6-13 i trudno ich będzie nie zauważyć. A szczególnie ludziom czytającym Biblię.

Jaki jest sens czuwania i jaki jest sens zapewnienia Jezusa, że czuwający Kościół ujdzie przed ty wszystkim i stanie przed Synem Człowieczym [Łuk. 21:34-36], skoro Kościół miałby razem ze światem doświadczać wszystkich plag związanych z pieczęciami i czaszami Bożego gniewu? Kościół powinien oczekiwać "Jezusa wyciągającego nas z gniewu przychodzącego" [I Tes. 1:10 interlinia], a nie przeprowadzającego nas przez gniew razem ze światem.

michał napisał(a):
Smok napisał(a):
Po prostu ani wielkie odstępstwo jeszcze nie nastąpiło, ani nie objawił się jeszcze Antychryst. Świat nie rozpozna ani jednego ani drugiego i dlatego gniew Pański przyjdzie nagle.

W tym miejscu zgadzasz się, że owe nagłe wydarzenie nadejście Dnia Pańskiego "jak złodziej", jest nagłe i niespodziewane nie dlatego, że nic co pomogłoby go rozpoznać nie nastąpi, ale dlatego będzie nagłe i niespodziewane bo ludzie nie rozpoznają znaków nadejścia Dnia Pańskiego. Ja również tak rozumiem to zaskoczenie i tą"nagłość" - ludzie nie rozpoznają wydarzeń, które będą poprzedzać przyjście Pana.

Ludzie, czyli niewierzący świat. Paweł pisze do wierzących po to, żeby im uświadomić, że Dzień Pański jeszcze nie nastąpił i dlaczego jeszcze nie nastąpił. Tesaloniczan ktoś nastraszył, że wylanie Bożego gniewu na świat lada chwila nastąpi, a oni jeszcze są na ziemi. Dlatego Paweł ich uspokaja, mówiąc "Co się tyczy Pochwycenia Kościoła, to nie dajcie się zbałamucić ani nastraszyć, że już nastał Dzień Pański (wylanie gniewu Bożego). Bo skoro nie objawił się Antychryst ani nie nastało jeszcze wielkie odstępstwo, to dzień Pański jeszcze nie nastał. Antychryst objawi się dopiero po tym, jak ten (w innym miejscu "to"), który powstrzymuje objawienie się mocy nieprawości, zejdzie z pola" [II Tes. 2:1-8]. To oczywiście moja parafraza tego tekstu. Co lub kto może na ziemi powstrzymywać całowite i jawne wylanie nieprawości? Jaka moc jest w stanie powstrzymywać panowanie zła na całej ziemi w dobie czasów Antychrysta? Co to znaczy "zejdzie z pola"? Ja osobiście kojarzę to z zabraniem prawdziwego Kościoła i układa się to w spójny ciąg wydarzeń. W dodatku Paweł mówił im wcześniej, kto lub co zejdzie z pola i oni o tym wiedzą [II Tes. 2:6]. Pamiętajmy, że to jest DRUGI list to Tesaloniczan, a w pierwszym Paweł pisał o Pochwyceniu [I Tes. 4:15-18], co pasowałoby do zabrania kogoś lub czegoś z ziemi.

michał napisał(a):
Smoku, uważasz, że w czasie "ostatniego tygodnia" - tych siedmiu lat, będzie możliwe wyliczenie dnia i godziny przyjścia Jezusa w chwale?

Określenie "nie znasz dnia ani godziny" jest przyjęte również w naszym języku i nie oznacza dosłownie dnia i godziny, tylko niespodziewany moment nadejścia czegokolwiek. Uważam, że wykręty typu "będziemy znać rok, ale nie będziemy znać dnia ani godziny" są po prostu dziecinne i wynikają z założenia, że Pochwycenie nastąpi w przewidywanym roku, ale w nieprzewidywanym dniu i godzinie. Tymczasem Jezus mówi również o nieprzewidywalnej porze przyjścia po Kościół [Mat. 24:42]. Z wielu fragmentów wynika, że Przyjście Pana po Kościół nastąpi "rychło" [Obj. 3:11] lub "wkrótce" [Obj. 22:7,12,20] i "oto przychodzi jak złodziej" [Obj. 16:15]. Słowa te sa aktualne cały czas od momentu ich napisania i dlatego wierzący mają być czujni, oczekując przyjścia Pana w każdym momencie:

"Jest to tak, jak u człowieka, który odjechał, zostawił dom swój, dał władzę sługom swoim, każdemu wyznaczył jego zadanie, a odźwiernemu nakazał, aby czuwał. Czuwajcie więc, bo nie wiecie, kiedy pan domu przyjdzie: czy wieczorem, czy o północy, czy gdy kur zapieje, czy rankiem. Aby gdy przyjdzie, nie zastał was śpiącymi. To, co wam mówię, mówię wszystkim: Czuwajcie!" [Mar. 13:34-37]

michał napisał(a):
Gdy piszesz o powtórnym przyjściu Jezusa to piszesz o jakim wydarzeniu? Przyjściu Jezusa po kościół czy przyjściu Jezusa w chwale?

O przyjściu w chwale. Podczas Pochwycenia Jezus nie przyjdzie po Kościół na ziemię, tylko spotka się z nim w powietrzu. Od tego momentu Kościół już zawsze będzie z Panem [I Tes. 4:17], a przecież po Pochwyceniu musi sie odbyć Trybunał Chrystusowy [bema] w niebie i zaślubiny Baranka z Oblubienicą też w niebie. Dopiero po zaślubinach Jezus zstąpi na ziemię razem z Kościołem [Obj. 19:11-16]. Czyli Kościół musi być w niebie przed Powtórnym Przyjściem Jezusa. Jeśli cała sekwencja wydarzeń ma być spójna i logiczna, to Kościół raczej nie może zostać wzięty do nieba podczas Powtórnego Przyjścia Pana Jezusa, bo On wtedy będzie zstępował na ziemię.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 20, 2007 2:21 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt maja 02, 2006 6:16 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Bytom
Smoku napisałeś wiele ciekawych rzeczy, jednak nie chcę się do nich na razie odnosić dopóki nie zrozumiem cię w sprawach o które pytam.

napisałem:
Cytuj:
uważasz, że w czasie "ostatniego tygodnia" - tych siedmiu lat, będzie możliwe wyliczenie dnia i godziny przyjścia Jezusa w chwale?


Odpowiedziałeś nie na to moje pytanie, jak mniemam, ale na to co myślisz chyba, że się za nim kryje. Czy uważasz, że ludzie żyjący w Wielkim Ucisku będą w stanie wyliczyć moment przyjścia Jezusa w chwale? - To jest moje pytanie.

Rozmawiamy między innymi o tym co to znaczy, że przyjście Jezusa będzie zaskoczeniem. Raz piszesz, że żeby wydarzenie mogło być zaskoczeniem nie może nic go poprzedzać - tak uważasz odnośnie wypowiedzi o przyjściu Jezusa po kościół.
Drugi raz wydaje się, ze rozumiesz, że można być zaskoczonym jakimś wydarzeniem mimo, że
poprzedzają je jakieś określone wydarzenia - tak uważasz odnośnie Dnia Pańskiego.
Rozumiem, że oddzielasz w czasie rozpoczęcie Dnia Pańskiego i przyjście Jezusa po kościół.
Nie musisz mi tego tłumaczyć. Chcę wykazać, że argument "zaskoczenie może mieć miejsce tylko wtedy gdy żadne wydarzenie go nie poprzedza" jest błędne.

Cytuj:
Coś naciągasz, Michale

Napisz co.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 20, 2007 7:24 pm 
Offline

Dołączył(a): N gru 17, 2006 2:20 pm
Posty: 291
Lokalizacja: B-B
Katolicy także już podzielili niepodzielne ciało czyli Kościół, Maria jest już w niebie.
Smok też wysyła tam część w pierwszej fazie (noga, ręka część żołądka), a reszta chyba dobije w lub po tzw. wielkim ucisku. Wynika z tego, że ta panna młoda jest z tego przysłowia „o jednym oku byle tego roku”. Logika u Smoka trochę kuleje ale, to wieńczy obraz pochwycenia w tej teorii
Konkluzja - panna młoda nie porwana tylko rozerwana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL