adzient napisał(a):
Brawo.
Zwróć uwagę ,że to za mało.Sąto zaledwie końcowe podsumowania nie związane raczej z całościowym przesłaniem jego listów.
Wybacz.
Ale zdałeś.
Fajna zabawa. Ale nie wiem czemu to ma w ogóle służyć.
Cytuj:
PRZECIEŻ ZACYTOWAŁEM CI PISMO.
NIE MÓW,ŻE TEGO NIE MA W PIŚMIE SKORO JEST.
Cytując tak, jak ty cytujesz można równie dobrze stwierdzić, że Pismo uczy, że Boga nie ma. Jest w Piśmie? Jest.
Cytuj:
Od dwóch lat właśnie tu staram się to wykazać.
To dobra okazja, żebyś jasno i wyraźnie napisał, co chcesz wykazać. Najlepiej w punktach używając niewzbudzających wątpliwości sformułowań. To moja prośba, żebyśmy dokładnie wiedzieli, co twierdzisz, a czego nie twierdzisz.
Cytuj:
Poganie nie posiadali systemu ofiarniczego.Przez to byli dalecy od społeczności Izraelskiej.Nie przez brak 10 przykazań ,gdyż mieli je w sercach (wg. Rzym 2) lub znali je z kodeksu Hammurabiego i innych pogańskich praw.
Gdzie jest napisane, że poganie byli dalecy społeczności izraelskiej z powodu
systemu ofiarniczego?
Cytuj:
"... obcy przymierzom, zawierającym obietnicę, nie mający nadziei i bez Boga na świecie. "w.12 .
Poganie nie mogli przebłagać Boga za swoje grzechy.Ich przymierze nie dotyczyło.
Pytanie: jakie przymierz
a [l.mn.] są tutaj wspomniane? O jakiej obietnicy tu mowa? I czy poganie nie mogli przystąpić do przymierza synajskiego?
Cytuj:
Werset 13 mówi ,że poganie zostali przygarnięci prze Izrael.
Efez. 2:13
Ale teraz wy, którzy niegdyś byliście dalecy, staliście się w Chrystusie Jezusie bliscy przez krew Chrystusową.Dla ścisłości: nie ma tu mowy o żadnym przygarnięciu i żadnym Izraelu. Jest mowa o tym, że w Mesjaszu stali się poganie z Izraelem bliscy poprzez krew Mesjasza. Tyle.
Cytuj:
Chodzi jedynie o prawo kapłańskie ,a nie 10 przykazań ,które wcale nie były żadnym murem.Murem były pozostałe przepisy prawa.
"pojednać obydwóch z Bogiem w jednym ciele przez krzyż, zniweczywszy na nim nieprzyjaźń"
Krzyż zastępuje ceremoniały,które były barierą dla chrześcijan.
Proszę o konkretne przepisy dot. kapłaństwa z Prawa Mojżeszowego, które tworzyły "mur
nieprzyjaźni".
Cytuj:
Wynika z niego,że poganie zostali przygarnięci przez Izrael.
O tym jest napisane. A o tym:
Cytuj:
Przygarnięci na zasadach Izraelskiego prawa moralnego.
...już nie jest napisane.
Cytuj:
Zgadza się,że najpierw był nim Izrael,ale teraz jest nim chrześcijaństwo.
Gdzie jest napisane, że "chrześcijaństwo" zastąpiło etniczny Izrael?
Cytuj:
Tak,jak Bóg jest niezmienny ,tak Jego prawo jest takie same.
Tak samo wymagania również odnośnie dnia świętego.
"Nie masz Żyda ani Greka, nie masz niewolnika ani wolnego, nie masz mężczyzny ani kobiety; albowiem wy wszyscy jedno jesteście w Jezusie Chrystusie. A jeśli jesteście Chrystusowi, tedy jesteście potomkami Abrahama, dziedzicami według obietnicy"Gal3,26-29
"„przestrzegaj jego przykazań, bo to jest obowiązek każdego Żyda (przepraszam) każdego człowieka”Kazn 12,13 (włącznie z sabatem)
Co mówi Paweł w sprawie święcenia dnia dla Pana? Czy mówi: "Wszyscy mają przestrzegać szabatu, bo inaczej grzeszą"? Jeśli tak, to oświeć mnie gdzie.
Cytuj:
"Cóż tedy? Czy mamy grzeszyć, dlatego że nie jesteśmy pod zakonem, lecz pod łaską? Przenigdy!...Czyż nie wiecie, że jeśli się oddajecie jako słudzy w posłuszeństwo, stajecie się sługami tego, komu jesteście posłuszni,...Znajduję tedy w sobie zakon...bo według człowieka wewnętrznego mam upodobanie w zakonie Bożym....Tak więc ja sam służę umysłem zakonowi Bożemu, ciałem zaś zakonowi grzechu."Rz 6,15-16;61;7,21.25
Zwróć uwagę ,że Paweł :
1- zadał pytanie czy ma grzeszyć.Według Pisma grzech jest przestępstwem prawa.
2-ma upodobanie w zakonie
3-on oddał się w służbę zakonowi
Skoro ma upodobanie w zakonie TO RÓWNIEŻ W JEGO SKŁADOWYCH POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCIACH.WŁĄCZNIE Z ZAKONEM.
Skoro to napisał nie mógł jednocześnie łamać zakon nie przestrzegając przykazania czwartego z Dekalogu.To jest chyba jasne.
Pytałem, gdzie Paweł zachęca do przestrzegania "Dekalogu".
Cytuj:
SZABAT ZAWSZE BYŁ SOBOTĄ.NIGDY NIE BYŁ ŻADNYM INNYM DNIEM
W historii było kilka reform kalendarza. Skąd wiesz, że sobota, którą święcisz jest dalej siódmym dniem, a nie np. czwartym. Nie mówiąc już o tym, że szabat zaczyna się o zmierzchu szóstego dnia tygodnia, sobota zaś o północy po piątku. Zatem sobota =/= szabat.
Cytuj:
O tu:
"I otrzymał znak obrzezania jako pieczęć usprawiedliwienia z wiary, którą miał przed obrzezaniem, aby był ojcem wszystkich wierzących nieobrzezanych i aby im to zostało poczytane za sprawiedliwość"Rz 4,11
O ile pamiętam to pisałeś że w czasach Abrahama nie było świątyni.
Jak widzisz myliłeś się.
Skoro był kapłan musiała też być i świątynia.
Zlituj się. O co ci chodzi? Co z tego, że Abraham złożył Melchicedekowi dziesięcinę? Nawet jeśli Melchicedek miał świątynię w której służył, to co z tego? Co z tego, że Abraham był obrzezany?
Cytuj:
To,że w warunkach przymierza Abrahama nie jest ujęty obowiązek oddawania dziesięciny nie świadczy,że Abraham jej nie oddawał.Pismo nawet mówi ,że to czynił.
Ponieważ przykazania Boże SĄ JEDNAKOWE DLA WSZYSTKICH LUDZI WSZYSTKICH CZASÓW.
Gdzie jest napisane, że Abraham zrobił to z nakazu Prawa?
Cytuj:
Abraham:"był posłuszny głosowi mojemu i strzegł tego, co mu poleciłem,
przykazań moich,-(micwotai)
przepisów moich -(chuqqotai)
praw moich"-(toratai)
Abraham znał komplet przepisów.Ostatnie (toratai) są przepisami ,które znamy jako 10 przykazań.W liczbie jego zapewne było przykazanie sobotnie.
Adzient, torotaj jest 10 przykazaniami bo ty to tam podstawiłeś wg swojej teologii. Tego nie ma w tekście. Tora oznacza po hebrajsku po prostu pouczenie. Manipulujesz tekstem w równie trywialny sposób jak rabini.
Cytuj:
Pismo milczy na temat tego ,kiedy poraz pierwszy wprowadzono nakaz święcenia sabatu.Sugeruje jedynie,że jest on tak stary jak stara jest nasza ziemia i został nadany już Adamowi.
Pismo milczy i niczego nie sugeruje. To po prostu ty byś bardzo chciał, żeby cokolwiek sugerowało.
Przykazania nie zostały nadane dopiero Żydom na górze Synaj.Były znane wcześniej.
Elendil napisał(a):
Gdzie jest napisane, że ten nakaz został wyrzucony z Prawa? Konkretnie.
W tym fragmencie jest jasno napisane, w czym obrzezanie i nieobrzezanie nie ma znaczenia i przekręcaj tego na swój użytek.
Cytuj:
BRACIE SKORO SŁUGA BOŻY POD NATCHNIENIEM PISZE,ŻE OBRZEZANIE NIE MA ZNACZENIA ,TO CHYBA NALEŻY ROZUMIEĆ TO,ŻE UTRACIŁO JUŻ ZNACZENIE.
POWTARZAM.POWOŁANY SŁUGA PAŃSKI NIE MÓGŁBY NAPISAĆ O CZĘŚCI PRAWA BOŻEGO,ŻĘ JEST NIEWAŻNE.
Przecież to właśnie twierdzisz - że część Prawa Bożego - nakaz obrzezania - stał się nieważny.
Cytuj:
Paweł przeciwstawia obrzezkę przestrzeganiu przykazań.JEST TO LOGICZNE I INACZEJ NIE MOŻNA ODCZYTAĆ TEGO PROSTEGO TEKSTU.
W tekście z 1Kor. 7 mowa jest o byciu Żydem [obrzezanie] lub poganinem [nieobrzezanie] - i to nie ma znaczenia, którym się jest, choć pożytek z obrzezania jest wielki pod każdym względem [Rz. 3:1-2].
Cytuj:
Jedno nie zaprzecza drugiemu.
WSZYSTKIE PRZYKAZANIA PANA OPIERAJĄ SIĘ NA MIŁOSCI PONIEWAŻBÓG JEST BOGIEM MIŁOŚCI.
DWA PRZYKAZANIA NIE SĄ CZYMŚ NOWYM.PISMO MÓWI ,ŻE SĄ ONE ZNANE OD DAWNA.
Problem w tym, że wciąż z całego Prawa wyróżniasz w sztuczny sposób "dekalog", czego nie robili Apostołowie.
Cytuj:
Tekst wcześniejszy jest prawie cytatem księdza Łacha.Chyba,że nie czytujesz komentarzy biblistów?
Nie czytuję. Zwłaszcza komentarzy księży z premedytacją nie czytuję.
Cytuj:
Nie święcenie soboty, przy znajomości obowiązku przestrzegania przykazań ,jest grzechem ponieważ jest równoznaczne z łamaniem prawa .
Czyli jeśli nie święcę soboty, choć wiem, że ty uważasz, że jest to przykazanie to grzeszę?
PS
5. Podstawą do wszczęcia procedury dyscyplinarnej jest:
a. prowadzenie dyskusji w sposób niemerytoryczny
- brak uzasadnień z Pism Starego i Nowego Testamentu
- nie odnoszenie się w dyskusji do pytań dotyczących zasad interpretacji fragmentów z Pisma
- celowe budowanie teorii na podstawie fragmentów z Pisma
wyrwanych z kontekstu
- celowa
zmiana znaczenia fragmentów z Pisma poprzez próby manipulowania w tekście rzekomo różnymi czasami, adresatami i nadawcami
- celowe wykorzystywanie fragmentów z Pisma do poparcia filozofii pozachrześcijańskich
b. p
owielanie swoich nauk mimo sugestii ich niebiblijności, czyli pochodzenia pozabiblijnego
- wklejanie wciąż tych samych argumentów dotyczących głoszonych teorii, nauk i filozofii
- dopisywanie nowych szczegółów do głoszonych teorii, nauk i filozofii
- odpowiadanie sobie samemu kolejnymi wpisami dotyczącymi głoszonych teorii, nauk i filozofii