www.ulicaprosta.net

Forum przy Ulicy Prostej
Teraz jest Śr maja 15, 2024 2:11 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 20, 2005 8:04 am 
lis napisał(a):
Chrzest w wodzie jest zewnętrznym znakiem wejścia w Nowe Przymierze.
To Twój przywilej - dać się ochrzcić. Dlaczego zwlekasz? Masz jakiś problem z chrztem niemowlaków?


Właśnie:

Rzym. 6:3-4
3. Czyż nie wiecie, że my wszyscy, ochrzczeni w Chrystusa Jezusa, w śmierć jego zostaliśmy ochrzczeni?
4. Pogrzebani tedy jesteśmy wraz z nim przez chrzest w śmierć, abyśmy jak Chrystus wskrzeszony został z martwych przez chwałę Ojca, tak i my nowe życie prowadzili.

Chrzest wodą, dla nas jest zewnętrznym znakiem zawartego przymierza, symbolem obrazującym śmierć starego a narodziny nowego człowieka:

Dz.Ap. 2:38
38. A Piotr do nich: Upamiętajcie się i niechaj się każdy z was da ochrzcić w imię Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, a otrzymacie dar Ducha Świętego.

Dz.Ap. 8:12
12. Kiedy jednak uwierzyli Filipowi, który zwiastował dobrą nowinę o Królestwie Bożym i o imieniu Jezusa Chrystusa, dawali się ochrzcić, zarówno mężczyźni, jak i niewiasty.

Dz.Ap. 22:16
16. A czemu teraz, zwlekasz? Wstań, daj się ochrzcić i obmyj grzechy swoje, wezwawszy imienia jego.

Co więcej chrzest wodą nie musi nastepować przed chrztem (napełnieniem) Duchem Świętym:

Dz.Ap. 10:47
47. Czy może ktoś odmówić wody, aby ochrzcić tych, którzy otrzymali Ducha Świętego jak i my?

Zastanawia mnie tylko dlaczego chrzczono "na odpuszczenie grzechów" i aby "obmyc grzechy". Skąd to sformułowanie? Macie jakies pomysły..?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 20, 2005 11:27 am 
Offline

Dołączył(a): Pt wrz 16, 2005 6:31 pm
Posty: 243
Lokalizacja: grudziądz
Mam pytanie do tych co uważają, że Jezus w rozmowie z Nikodemem, nie mówił nic o otrzymaniu Ducha Świętego. Jak tłumaczycie znaczenie wersetu 8, gdzie narodzenie z Ducha przyrównane jest do wiejącego wiatru, którego nie sposób dostrzec, a jednak odczuwa sie jego obecność.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 20, 2005 12:34 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt paź 18, 2005 6:29 pm
Posty: 818
Lokalizacja:
Nie wiem skąd przyszedłem ani dokąd zmierzam choc zostało to w jakiś sposob nazwane i objawione, to czekam na objawienie pelni i poznanie juz nie w wierze a w ogladaniu.

Drugie wyjasnienie i równorzędne jest podobne do tego że kazdy dzien jest jak nowa historia, ktora czytam i nie wiem co jutro Pan wymysli i gdzie nogi poniosa. A gdziekolwiek bym poszedl to zawsze bedac z Nim jestem należycie przygotowany. To już nie ja planuje wedlug tego co chce, ale gdy On planuje tak i ja.

_________________
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 20, 2005 1:03 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 3:07 pm
Posty: 262
poszukiwacz prawdy napisał(a):
1..Czego symbolem w tym wypadku jest według ciebie chrzest wodą .
Jak to rozumiesz w kontekscie twojej wypowiedzi:
Cytuj:
Wierzę że kazdy kto wchodzi do wody z potrzby serca, z pragnieniem oczyszczenia i społeczności z Bogiem dostanie obiecanego przez Pana Ducha Świętego. Zostanie ochrzczony Nim i zaliczony w poczet Synów Bożych, dzieciców świata, obiecanego potomstwa Abrahama.


2..Czy Chrzest Duchem nie jest wystarczającym dowodem na to że oczyszczenie nastąpiło a społecznośc z Bogiem jest faktem? Czy potrzeba jeszcze oczyszczenia woda po narodzeniu z Ducha.?


1..
Pojednanie między Bogiem a człowiekiem ma charakter procesu, który może się rozpocząć pod pewnymi warunkami.
Pierwszym i podstawowym warunkiem jego rozpoczęcia jest chęć pozbycia się grzechu, zerwanie z nim i rozpoczęcie nowego życia na sposób boży.
Wejście do wody jest własnie deklaracją że pragniemy aby w naszym życiu rozpoczął się proces pojednania z Bogiem. Wejście do wody jest więc równoznaczne z okazaniem przed wieloma świadkami że wyrzekamy się z grzechu i rytualnie się z niego obmywamy. Tak własnie chrzcił Jan. Oczyszczeni z grzechów, pokutyjący Izraelici poprzez chrzest nabywali taki stan serca, który pozwoliłby im uwierzyć w Mesjasza.

Pan Jezus wchodząc jednak do wody nie musiał być obmyty z grzechów, ale mimo to wszedł tam i od tego memntu rozpoczyna się proces Jego służby pojednania. Bo nasze pragnienia pojednania nie mogą być zrealizowane bez ofiary, przelania krwi. Bo bez przelania krwi nie ma odpuszczenia grzechów. Pan Jezus wchodzi więc do wody i zanurza się w niej po czym zostaje z nij podniesiony. W tym wypadku, zanurzenie w wodzie symbolizuje smierć i zmartwychwstanie. Dlatego ten chrzest teraz i nas zbawia. My zanurzając się w wodzie umieramy razem z Chrystusem mając nadzieję, że podobnie jak On będziemy wzbudzeni. Chrzest w wodzie Pana Jezusa nadaje mu więc dodatkowe znaczenie, chrzest w smierć, a właściwie uczestnictwo w Jego smierci. Wówczas taki chrzest symbolizuje również nie tylko nasze pragnienia pozbycia się grzechu ale
zabezpieczenie przez ich ponownym popełnianiem. Umierając z Jezusem, umieramy jednocześnie dla grzechu. A kto umarł nie grzeszy.

Cytuj:
Rzym. 6:4
4. Pogrzebani tedy jesteśmy wraz z nim przez chrzest w śmierć, abyśmy jak Chrystus wskrzeszony został z martwych przez chwałę Ojca, tak i my nowe życie prowadzili.


Dlatego chrzest Jana nie jest do końca tym samym co chrzest w Imieniu Jezusa (w śmierć Chrystusa).
Dla nas , którzy się chrzcimy w imię Pana Jezusa w Jego śmierć, symbol chrztu związany jest własnie ze smiercią wraz z Jezusem i w ten sposób uwolnieniem od grzechu nie inaczej jednak jak przez smierć. Nie jest tym samym Chrzest Jana dlatego chociażby, że czytamy o powtórnym chrzcie uczniów Jana:

Cytuj:
Dz.Ap. 19:3-7
3. Tedy rzekł: Jak więc zostaliście ochrzczeni? A oni rzekli: Chrztem Janowym.
4. Paweł zaś rzekł: Jan chrzcił chrztem upamiętania i mówił ludowi, żeby uwierzyli w tego, który przyjdzie po nim, to jest w Jezusa.
5. A gdy to usłyszeli, zostali ochrzczeni w imię Pana Jezusa.
6. A gdy Paweł włożył na nich ręce, zstąpił na nich Duch Święty i mówili językami, i prorokowali.
7. Było zaś wszystkich tych mężów około dwunastu.


2..
Pan Bóg daje Ducha komu chce. Nie zależy to od tego czy ten ktoś się ochrzcił czy nie. Jednak Pan Jezus pokazał nam drogę jaka należy kroczyć by dojść do Królestwa. Pierwszym krokiem na tej drodze jest własnie chrzest w wodzie. Mam za mało informacji aby móc stanowczo stwierdzić, że nie można mieć ducha jesli się nie jest ochrzczonym [baptizo]. Jednak wszystkie biblijne sprawozdania mówiące o Duchu Świętym po Zielonych Świątkach dotyczą ludzi ochrzczonych w wodzie. Widocznie taka jest sprawiedliwość, którą należy wykonać. Dlatego uważam, że każdy posiadacz Ducha będzie pragnął wejść do wody, aby mieć udział w śmierci i zmartwychwstaniu z Jezusem.
Gdyby było inaczej ap Piotr nie nakazywałby chrztu Korneliusza, skoro dostał już Ducha. A jednak i Korneliusz napełniony Duchem, jak też wszyscy słuchający Ap Piotra weszli do wody [Dz Ap 10].


Cytat:
Cytuj:
hepta pisze:
Tak , uważam, że powinien gdyż chrzest niemowląt nie jest chrztem w śmierć Chrystusa, Chrzest niemowląt wg zrozumienia tych , którzy chrzczą swoje dzieci ma zmyć z nich grzech pierworodny, co uważam za pomyłkę interpretacyjną i jako taki jets odmienny od symboliki chrztu [baptizo]

Cytuj:
Czyli rozumiem ,że chrztu [baptizo] nie było więc chrzest wodą sie nie odbył.Wracamy więc do pytania 2.


Nie odbył się chrzest w Śmierć Chrystusa. Dlatego uważam, że otrzymawszy w wieku dorosłym świadomość znaczenia chrztu, powinien ochrzcic sie ponownie tak jak stało sie to z 12 uczniami Jana spotkanymi przez Ap Pawła w Efezie Dz Ap 19.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 20, 2005 1:28 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 3:07 pm
Posty: 262
Jest jeszcze jedna , jak sądzę, istotna rzecz związana z chrztem:

Mar. 16:15-16
15. I rzekł im: Idąc na cały świat, głoście ewangelię wszystkiemu stworzeniu.
16. Kto uwierzy i ochrzczony zostanie, będzie zbawiony, ale kto nie uwierzy, będzie potępiony.
(BW)

Cały czas do tej pory uważałem, że chrzest w tym wesrecie będący następstwem wiary to chrzest wodą. Ale nie jest to napisane wprost, więc zakładam, że może to dotyczyć również chrztu Duchem. Jedno jest pewne, Najpierw wiara potem chrzest. Chrzest jest więc naturalna konsekwencją wiary. Nie jest więc odwrotnie, jak przy chrzcie niemowląt.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 20, 2005 1:40 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt maja 24, 2005 8:08 pm
Posty: 705
wit napisał(a):
Jak tłumaczycie znaczenie wersetu 8, gdzie narodzenie z Ducha przyrównane jest do wiejącego wiatru, którego nie sposób dostrzec, a jednak odczuwa sie jego obecność.


A nie miałeś takiego wrażenia po nawróceniu że wszyscy dziwią się co się Tobą stało, że odbierają Cię jak innego człowieka?
Ludzie nie wiedzą z skąd przyszła zmiana , ani dokąd taka osoba podąża ale szum słyszą. "Tak będzie z każdym który narodzi się z Ducha".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 20, 2005 3:01 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 3:07 pm
Posty: 262
Przypomniało mi się jeszce jedno zdarzenie pokazujące, że chrzest w wodzie nie jest równoznaczy z chrztem Duchem. Nie jest to też automat. tzn ktoś kto wchodzi do wody i chrzci sie w imię Jeuzsa jest automatycznie chrzczony Duchem Świętym. Nie ma takiego automatu bo Chrzest w wodzie wynika z naszej inicjatywy a Chrzest Duchem Bożej.

Dz.Ap. 8:14-16
14. A gdy apostołowie w Jerozolimie usłyszeli, że Samaria przyjęła Słowo Boże, wysłali do nich Piotra i Jana,
15. Którzy przybywszy tam, modlili się za nimi, aby otrzymali Ducha Świętego.
16. Na nikogo bowiem z nich nie był jeszcze zstąpił, bo byli tylko ochrzczeni w imię Pana Jezusa.
(BW)
Tak więc Chrzest w imię Jezusa w wodzie i Chrzest Duchem Swiętym to dwa rózne chrzty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 20, 2005 4:28 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt paź 18, 2005 6:29 pm
Posty: 818
Lokalizacja:
Szukający Sceptyk napisał(a):
wit napisał(a):
Jak tłumaczycie znaczenie wersetu 8, gdzie narodzenie z Ducha przyrównane jest do wiejącego wiatru, którego nie sposób dostrzec, a jednak odczuwa sie jego obecność.


A nie miałeś takiego wrażenia po nawróceniu że wszyscy dziwią się co się Tobą stało, że odbierają Cię jak innego człowieka?
Ludzie nie wiedzą z skąd przyszła zmiana , ani dokąd taka osoba podąża ale szum słyszą. "Tak będzie z każdym który narodzi się z Ducha".


Ale czy to tylko dotyczy ludzi jako zewnetrznych obserwatorow wobec takiej osoby i jak to inni zewnetrznie widzą, czy tez takze i tego ktorego ta zmiana dotyczy? :)

_________________
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 20, 2005 6:06 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 15, 2005 7:24 pm
Posty: 1321
Cytuj:
Marcin:Zastanawia mnie tylko dlaczego chrzczono "na odpuszczenie grzechów" i aby "obmyc grzechy". Skąd to sformułowanie? Macie jakies pomysły..?


W Dz 2:38-39 czytamy:
Upamiętajcie się i niechaj się każdy z was da ochrzcić w imię Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, a otrzymacie dar Ducha Świętego. Obietnica ta bowiem odnosi się do was i do dzieci waszych oraz do wszystkich, którzy są z dala, ilu ich Pan, Bóg nasz, powoła.

Pokuta (opamiętanie się, metanoia) i wiara w Jezusa, Syna Bożego wprowadza w Nowe Przymierze. Człowiek rodzi się do nowego życia, jako dziecko Boże. W Nim, Jezusie Chrystusie, Baranku gładzącym grzech świata, mamy odpuszczenie grzechów i wszelkie inne błogosławiństwa Niebios. Chrzest w wodzie jest po prostu obrazem zanurzenia w Jezusie, w Nim mamy wszystko, co trzeba, w tym odpuszczenie grzechów mocą Jego krwi. Dlatego chrzest w wodzie jest na 'odpuszczenie grzechów', choć sam w sobie nie odpuszcza grzechów, raczej wiara w Tego, który usprawiedliwia. Tu nie działa żaden automat, ani czary-mary, jak niektórzy by chcieli.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr gru 21, 2005 12:20 am 
Offline

Dołączył(a): Wt paź 18, 2005 6:29 pm
Posty: 818
Lokalizacja:
Do tego co napisaleś na końcu Marcinie, mozna by dodać pytanie:

jak to jest że to co narodzone z Ducha Chrystusowego, ma chrzcic sie na odpuszczenie grzechów?

To jest podobne do pytania, ktore zadał Poszukiwacz odnośnie tego co uczynił Chrystus:
"Czyżbyś uważał że był to chrzest na odpuszczenie grzechów bo takim chrzcił Jan.
Dziwny argument."

aby byc zbawionym nie pomoże ani chrzest wodą ani Duchem Świetym... ani narodzenie z Ducha Świetego.

Twierdzę to na podstawie słów, że niektórzy odstapia od Ducha prawdy i przystapią do duchów zwodniczych; odrzucą Chrystusa i bajki beda opowiadać.

A to wcale nie zaprzecza slowom że nikt nie wejdzie do królestwa kto sie z Ducha nie narodził, lecz burzy pewność z czyności jakiegokolwiek chrztu jako glejtu, a podkresla wytrwanie.

Czego z powodu zblizających sie świąt, :) niezaleznie czy obchodzonych czy nie, serdecznie zycze wszytkim czytającym.

Pan z wami.

_________________
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So gru 24, 2005 12:27 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 04, 2005 7:33 am
Posty: 585
Cytuj:
hepta pisze:
Wejście do wody jest własnie deklaracją że pragniemy aby w naszym życiu rozpoczął się proces pojednania z Bogiem. Wejście do wody jest więc równoznaczne z okazaniem przed wieloma świadkami że wyrzekamy się z grzechu i rytualnie się z niego obmywamy.

Jest jedną z deklaracji ale nie jest dowodem na stanie się dzieckiem Bożym ani nie gwarantuje zbawienia.Deklaracja to jedno a akceptacja Boga to drugie.To drugie nie musi iść w parze z tym pierwszym.Zadeklarować się można również przez modlitwę do Ojca,bo to jemu deklarujemy posłuszeństwo i wierność a nie ludziom.Przez chrzest w wodzie nie stajemy się w żaden sposób bratem Jezusa.O tym czy ktoś jest chrześcijaninem świadczy wewnętrzna wiara w Chrystusa i zbawczą moc jego krwi.Na tej podstawie otrzymujemy chrzest Duchem Świętym.Nauka o odrodzeniu ma przesłanie duchowe i nie wiąże sie z żadnymi obrzędami.Obrzędy nie gładzą grzechów i nie zbawiają.

Cytuj:
hepta pisze:
Pan Jezus wchodzi więc do wody i zanurza się w niej po czym zostaje z nij podniesiony. W tym wypadku, zanurzenie w wodzie symbolizuje smierć i zmartwychwstanie. Dlatego ten chrzest teraz i nas zbawia. My zanurzając się w wodzie umieramy razem z Chrystusem mając nadzieję, że podobnie jak On będziemy wzbudzeni. Chrzest w wodzie Pana Jezusa nadaje mu więc dodatkowe znaczenie, chrzest w smierć, a właściwie uczestnictwo w Jego smierci. Wówczas taki chrzest symbolizuje również nie tylko nasze pragnienia pozbycia się grzechu ale
zabezpieczenie przez ich ponownym popełnianiem. Umierając z Jezusem, umieramy jednocześnie dla grzechu. A kto umarł nie grzeszy.


Chrzest przyjęty przez Jezusa był chrztem pokuty i odpuszczenia grzechów.Tylko w ten sposób można wytłumaczyc opory Jana przed ochrzczeniem Jezusa.Jan zdawał sobie sprawę z tego ,że Jezus takiego chrztu nie potrzebuje bo jest niewinny i czysty .Jezus pokazał w tym akcie pokorę i skromność .Pokazał,że nie wynosi się nad innych mówiąc Janowi "ustąp teraz".Jezus nie naucza nigdzie ,że ten chrzest ma obowiązywać jego wyznawców.Biblia nie wspomina również aby apostołowie byli ochrzczeni innym chrztem niż Janowy.Nowe narodzenie i śmierć starego człowieka zobrazowany jest w chrzcie Duchem Świętym.Bóg sprawia ,że rodzimy się na nowo.
Słowa Jezusa są wodą życia w której się zanurzamy .Słowa z ew.Jana 3:5 i Efez. 5:26 sa na to dowodem.Jan chrzcił wodą a Jezus przyszedł aby chrzcić Duchem Świętym i ogniem Mat. 3:11.
Zaden rytuał nie zabezpiecza nas przed grzechem i recydywą.Wewnetrzna przemiana i bezwarunkowe posłuszeństwo oraz wiara w moc ofiary Mesjasza zapewniają w Duchu Świętym usynowienie i zbawienie ( o ile wytrwamy).

Cytuj:
hepta pisze:
Cytuj:
Cytat:
Rzym. 6:4
4. Pogrzebani tedy jesteśmy wraz z nim przez chrzest w śmierć, abyśmy jak Chrystus wskrzeszony został z martwych przez chwałę Ojca, tak i my nowe życie prowadzili.

Dlatego chrzest Jana nie jest do końca tym samym co chrzest w Imieniu Jezusa (w śmierć Chrystusa).


Nie ma żadnych podstaw do twierdzenia ,że chodzi tu o chrzest wodą w imię Jezusa.Z kontekstu raczej wynika ,że chodzi o chrzest Ducha.

Rzym. 6:3
3. Czyż nie wiecie, że my wszyscy, ochrzczeni w Chrystusa Jezusa, w śmierć jego zostaliśmy ochrzczeni?
(BW)

Werset ten nie wspomina ,że to chrzest wodą.Nie chrzest wodą otwiera drogę do zbawienia ele raczej chrzest Duchem Świętym i związane z nim dary Ducha.

Wspomina o tym sam Jezus przed swoją śmiercią
Łuk. 12:50
50. Chrztem mam być ochrzczony i jakże jestem udręczony, aż się to dopełni.
(BW)

To jest chrzest w którym i my jesteśmy pogrzebani i nie jest to chrzest wodą w imie Jezusa.


Cytuj:
hepta pisze:
Pierwszym krokiem na tej drodze jest własnie chrzest w wodzie. Mam za mało informacji aby móc stanowczo stwierdzić, że nie można mieć ducha jesli się nie jest ochrzczonym [baptizo]. Jednak wszystkie biblijne sprawozdania mówiące o Duchu Świętym po Zielonych Świątkach dotyczą ludzi ochrzczonych w wodzie.

Mar. 16:16
16. Kto uwierzy i ochrzczony zostanie, będzie zbawiony, ale kto nie uwierzy, będzie potępiony.
(BW)

Niektórzy stosują ten werset na poparcie tezy o niezbędności chrztu wodą.Gdyby tak było to każdy nie ochrzczony woda byłby potępiony.Nie jest to prawdą.Jezus mówi tu o Duchu Świętym. Prawda jet taka ,że to wiara w Jezusa zbawia a za tym idzie narodzenie duchowe.Przemawia za tym również fakt ze wspomnianej ew.Jan. 3:26
Nie wszystkie sprawozdania dotyczą ludzi ochrzczonych wodą w imię Jezusa. przykładem jest Apollos Dzieje ap.18:25-28 .
Apostoł Paweł pisze:
Gal. 3:26-27
26. Albowiem wszyscy jesteście synami Bożymi przez wiarę w Jezusa Chrystusa.
27. Bo wszyscy, którzy zostaliście w Chrystusie ochrzczeni, przyoblekliście się w Chrystusa,
(BW)

Gdyby mówił o chrzcie wodą to byłoby to w sprzeczności z jego słowami :
1 Kor. 1:17
17. Nie posłał mnie bowiem Chrystus, abym chrzcił, lecz abym zwiastował dobrą nowinę, i to nie w mądrości mowy, aby krzyż Chrystusowy nie utracił mocy.
(BW)

Dlatego przyobleczenie w Chrystusa moze oznaczać wiarę w Niego i naśladownictwo w życiu.
A te rzeczy są mozliwe tylko przez narodzenie z Ducha Świętego i dzięki jego darom oraz owocom Gal. 5:22.
Apostołowie chrzcili wodą ale nie zawsze.Najczęściej dotyczyło to sytuacji gdy taki obrzęd był spektakularnym zobrazowaniem jawnego wyznania Chrystusa skrywanego wcześniej w sercu.
Czesto dotyczył on pogan dla których był niezbędny do odcięcia sie od starego zycia i okazania tego przed innymi .Był to rodzaj ślubowania nie tyle przed Bogiem co przed samym sobą aby mieć większą motywację .Dla tych którzy od dziecka staraja sie zyć na chwałę Bogu
wyrzekajac sie własnej chwały zyją dla Jezusa nie potrzebuja chrztu wodnego.Swoim życiem pokazują ,że są dziećmi Bozymi.Nie muszą udowadniac sobie ,ze zrywaja ze starym życiem.
Tymoteusz wyznawał Jezusa od dziecka i nigdzie nie znalazłem wzmianki aby był ochrzczony wodą.Komuś kto zawsze chodził z Jezusem W sercu i przyznawał sie do Mistrza przed ludźmi nie był potrzebny dodatkowy obrzęd.

Cytuj:
hepta pisze:
Dlatego uważam, że każdy posiadacz Ducha będzie pragnął wejść do wody, aby mieć udział w śmierci i zmartwychwstaniu z Jezusem.

Hepto nie neguję potrzeby i sensowności chrztu wodą.Twierdzę jedynie ,że nie jest on niezbedny aby stać się dzieckiem Bozym.W niektórych przypadkach jest potrzebny a nawet wskazany w innych natomiast całkowicie zbyteczny.Wielu ludzi nie widzi tego i uzależnia zbawienie od chrztu wodą .Często rozumowanie takie prowadzi do odstępstwa nakazujac ludziom przyjmowac chrzest w ich kościele .Prowadzi to do powstawania różnego rodzaju wyznań i kościołów .Udział zaś w jakimkolwiek wyznaniu nie gwarantuje zbawienia.Chrzest nie dzieli ludzi.Jest jeden chrzest jak jest jedno wyznanie :Chrystusowe.Odpuszczenie grzechów następuje przez wiarę w Chrystusa tak jak zespolenie chrześcijan w jedno ciało przez tę samą wiarę i chrzest Ducha.

1 Kor. 12:11-13
11. Wszystko to zaś sprawia jeden i ten sam Duch, rozdzielając każdemu poszczególnie, jak chce.
12. Albowiem jak ciało jest jedno, a członków ma wiele, ale wszystkie członki ciała, chociaż ich jest wiele, tworzą jedno ciało, tak i Chrystus;
13. Bo też w jednym Duchu wszyscy zostaliśmy ochrzczeni w jedno ciało - czy to Żydzi, czy Grecy, czy to niewolnicy, czy wolni, i wszyscy zostaliśmy napojeni jednym Duchem.
(BW)


Z twojej wypowiedzi widać,że chrzest wodą jest dla ciebie czymś bardzo waznym.I to jest wspaniałe pod warunkiem,że nie stanie się zaporą przez którą będziesz oceniał innych a będzie tylko dla ciebie motywacją do jeszcze większej miłości do Chrystusa i przypomnieniem o ślubowaniu ktore uczyniłeś w sercu.

Synostwo wszystkich chrześcijan czy to ochrzczonych wodą czy nie ,tkwi w chrzcie Duchem Świętym który to chrzest otrzymuje sie z rąk Ojca.
W tym chrzcie wszyscy jesteśmy braćmi i siostrami .

Pozdro PP.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So gru 24, 2005 11:17 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt paź 18, 2005 6:29 pm
Posty: 818
Lokalizacja:
Gal. 3:26-27
26. Albowiem wszyscy jesteście synami Bożymi przez wiarę w Jezusa Chrystusa,


No tak, tylko że wiara jest martwa, jesli nie ma uczynków, ktore mogą byc spełnione a nie są.

_________________
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 27, 2005 11:50 am 
Offline

Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 3:07 pm
Posty: 262
Poszukiwacz napisał:
Cytuj:
Jezus nie naucza nigdzie ,że ten chrzest ma obowiązywać jego wyznawców.Biblia nie wspomina również aby apostołowie byli ochrzczeni innym chrztem niż Janowy.Nowe narodzenie i śmierć starego człowieka zobrazowany jest w chrzcie Duchem Świętym.Bóg sprawia ,że rodzimy się na nowo.
Słowa Jezusa są wodą życia w której się zanurzamy .Słowa z ew.Jana 3:5 i Efez. 5:26 sa na to dowodem.Jan chrzcił wodą a Jezus przyszedł aby chrzcić Duchem Świętym i ogniem Mat. 3:11.
Zaden rytuał nie zabezpiecza nas przed grzechem i recydywą.Wewnetrzna przemiana i bezwarunkowe posłuszeństwo oraz wiara w moc ofiary Mesjasza zapewniają w Duchu Świętym usynowienie i zbawienie ( o ile wytrwamy).


Musze to przemyśleć. Swoja drogą Ef 5:26 to jedyne miejsce gdzie można wnioskować, że kąpiel wodna to kąpiel w słowie. Tylko czy żeczywiście tu o to chodzi? Patrzyłes jak jest w interlini? Biblia Warszawska czasami sugeruje nam rozwiązania inne niż te wynikające z lektury chociaży Biblii Gdańskiej. Powoli zaczynam się przekonywać do przyzwyczajania się do staropolskiego języka:)

Cytuj:
Efez. 5:26
26. Aby go uświęcić, oczyściwszy go kąpielą wodną przez Słowo,
(BW)
Efez. 5:26
26. Aby go poświęcił, oczyściwszy omyciem wody przez słowo;
(BG)
Biblia Tysiąclecia jest bardziej dosadna:
Ef 5:26
26. aby go uświęcić, oczyściwszy obmyciem wodą, któremu towarzyszy słowo,
(BT)


okreslenie przez [eÍn:2782] słowo:

w innych miejscach tłumaczone jest również jako:
pośród, w, przez, na, poprzez, z

Nie chcę się tu kłócić bo nie jestem "oblatany" w grece. Ale może to oznaczać ,że zważywszy iż jest to tylko jedno miejsce w piśmie opisujące chrzest w ten sposób może należałoby to tłumaczyć bardziej na sposób BT. Łatwo wtedy pogodzić z tym i BG. Czyli podsumowując oczyszczenie przez obmycie wodą i przez słowo. Co całkowicie się zgadza z :

Cytuj:
Jan. 3:5
5. Odpowiedział Jezus: Zaprawdę, zaprawdę powiadam ci: Jeźliby się kto nie narodził z wody i z Ducha, nie może wnijść do królestwa Bożego.
(BG)


Pod rozwage mówię, sam się nad tym jeszcze zastanowię. Nie mówię ż enie masz racji ale to trzeba gruntowniej rozpatrzyć.



Cytuj:
Cytat:
Rzym. 6:4
4. Pogrzebani tedy jesteśmy wraz z nim przez chrzest w śmierć, abyśmy jak Chrystus wskrzeszony został z martwych przez chwałę Ojca, tak i my nowe życie prowadzili.

Dlatego chrzest Jana nie jest do końca tym samym co chrzest w Imieniu Jezusa (w śmierć Chrystusa).



Cytuj:
Nie ma żadnych podstaw do twierdzenia ,że chodzi tu o chrzest wodą w imię Jezusa.Z kontekstu raczej wynika ,że chodzi o chrzest Ducha.
Rzym. 6:3
3. Czyż nie wiecie, że my wszyscy, ochrzczeni w Chrystusa Jezusa, w śmierć jego zostaliśmy ochrzczeni?
(BW)
Werset ten nie wspomina ,że to chrzest wodą.Nie chrzest wodą otwiera drogę do zbawienia ele raczej chrzest Duchem Świętym i związane z nim dary Ducha.
Wspomina o tym sam Jezus przed swoją śmiercią
Łuk. 12:50
50. Chrztem mam być ochrzczony i jakże jestem udręczony, aż się to dopełni.
(BW)
To jest chrzest w którym i my jesteśmy pogrzebani i nie jest to chrzest wodą w imie Jezusa.


Ok nie upieram się że mam rację. Może jest tak jak mówisz. Musze się nad tym zastanowić.Hm a wydawało i się , że już rozumiem ten temat.


Cytat:
hepta pisze:
Pierwszym krokiem na tej drodze jest własnie chrzest w wodzie. Mam za mało informacji aby móc stanowczo stwierdzić, że nie można mieć ducha jesli się nie jest ochrzczonym [baptizo]. Jednak wszystkie biblijne sprawozdania mówiące o Duchu Świętym po Zielonych Świątkach dotyczą ludzi ochrzczonych w wodzie.

Cytuj:
Mar. 16:16
16. Kto uwierzy i ochrzczony zostanie, będzie zbawiony, ale kto nie uwierzy, będzie potępiony.
(BW)
Niektórzy stosują ten werset na poparcie tezy o niezbędności chrztu wodą.Gdyby tak było to każdy nie ochrzczony woda byłby potępiony.Nie jest to prawdą.Jezus mówi tu o Duchu Świętym. Prawda jet taka ,że to wiara w Jezusa zbawia a za tym idzie narodzenie duchowe.Przemawia za tym również fakt ze wspomnianej ew.Jan. 3:26


Zaraz zaraz, powolutku, to nie takie oczywiste:
Cytuj:
Nie wszystkie sprawozdania dotyczą ludzi ochrzczonych wodą w imię Jezusa. przykładem jest Apollos Dzieje ap.18:25-28 .

dobra , znów jednak odbiegnijmy trochę od BW i przyjrzyjmy się tekstowi BT

Cytuj:
Dz 18:24-28
24. Pewien Żyd, imieniem Apollos, rodem z Aleksandrii, człowiek uczony i znający świetnie Pisma, przybył do Efezu.
25. Znał on już drogę Pańską, przemawiał z wielkim zapałem i nauczał dokładnie tego, co dotyczyło Jezusa, znając tylko chrzest Janowy.
26. Zaczął on odważnie przemawiać w synagodze. Gdy go Pryscylla i Akwila usłyszeli, zabrali go z sobą i wyłożyli mu dokładnie drogę Bożą. A kiedy chciał wyruszyć do Achai, bracia napisali list do uczniów z poleceniem, aby go przyjęli.
27. Gdy przybył, pomagał bardzo za łaską /Bożą/ tym, co uwierzyli.
28. Dzielnie uchylał twierdzenia Żydów, wykazując publicznie z Pism, że Jezus jest Mesjaszem.
(BT)


Co jest ciekawe, tu w Efezie własnie, powtórnie ochrzczono owych 12 uczniów Jana. Apoolos podobnie jak oni znał TYLKO chrzest Janowy. Inni uczniowie Jana zostali ponownie ochrzczeni w imię Jezusa wydaje mi się że i Apollosa to spotkało. No jednak jawnie nie jest to napisane i leży jedynie w moich domysłach i nie ma mocy argumentu. Jednak daje podstwę do wątpliwości, czy oby na pewno Ty masz rację. Będę tu ostrozny póki co i zobaczę dokąd doprowadzi nas Twoja linia argumentów:)
Swoja droga to interesujące że Apollos był postawiony jako ten który podlewał to co zaszczepił Paweł a czemu Bóg dał wzrost.
Swoją drogą to mnie naprowadza na dość dziwne obserwacje Apollos, i Kefas(Piotr) nie mamy o nich żadnej wzmianki że zostali ochrzeczeni w Imię Jezusa. Ap Paweł choć napisano że został ochrzczony to odbyło się to w dziwnych okolicznościach:

Cytuj:
Dz.Ap. 9:17-18
17. I poszedł Ananijasz, i wszedł do onego domu, a włożywszy na niego ręce, rzekł: Saulu, bracie! Pan mię posłał, Jezus on, któryć się ukazał w drodze, którąś jechał, abyś przejrzał, a był napełniony Duchem Świętym.
18. I zarazem spadły z oczów jego jako łuski i wnet przejrzał, a wstawszy ochrzczony jest.
(BG)


Paweł wstał innym człowiekiem, odmienionym od tej pory zaczął wykazywać Jezusa Chrystusa Mesjasza. Tutaj jest element baptizo ale może rzeczywiście nie chodzi tu o baptizo w wodzie. Hm Zabiłes mi ćwieka Poszukiwaczu.
pogrzebałem trochę w Bible Study Magazine i znalazłem tam coś co pewnie ci się spodoba. Bo w odniesieniu do tego własnie ochrzczenia Pawła jest napisane:

Cytuj:
When used in the New Testament, this word more often refers to our union and identification with Christ than to our water baptism. e.g. Mark 16:16. 'He that believes and is baptised shall be saved'. Christ is saying that mere intellectual assent is not enough. There must be a union with him, a real change,


W wolnym tłumaczeniu:
Kiedy [baptizo] jest używane w Nowym Testamencie, znacznie częściej odności się związku i identyfikacją z Chrystusem aniżeli do chrztu w wodzie. np
Mar. 16:16 16. Kto uwierzy, a ochrzci się, zbawion będzie; ale kto nie uwierzy, będzie potępion.(BG). Chrystus mówi, że intelektualne przyjęcie Chrystusa nie wystarczy. Musi nastapić jedność z Nim, prawdziwa odmiana.

Cytuj:
Apostoł Paweł pisze:
Gal. 3:26-27
26. Albowiem wszyscy jesteście synami Bożymi przez wiarę w Jezusa Chrystusa.
27. Bo wszyscy, którzy zostaliście w Chrystusie ochrzczeni, przyoblekliście się w Chrystusa,
(BW)
Gdyby mówił o chrzcie wodą to byłoby to w sprzeczności z jego słowami :
1 Kor. 1:17
17. Nie posłał mnie bowiem Chrystus, abym chrzcił, lecz abym zwiastował dobrą nowinę, i to nie w mądrości mowy, aby krzyż Chrystusowy nie utracił mocy.
(BW)
Dlatego przyobleczenie w Chrystusa moze oznaczać wiarę w Niego i naśladownictwo w życiu.
A te rzeczy są mozliwe tylko przez narodzenie z Ducha Świętego i dzięki jego darom oraz owocom Gal. 5:22.
Apostołowie chrzcili wodą ale nie zawsze.Najczęściej dotyczyło to sytuacji gdy taki obrzęd był spektakularnym zobrazowaniem jawnego wyznania Chrystusa skrywanego wcześniej w sercu.
Czesto dotyczył on pogan dla których był niezbędny do odcięcia sie od starego zycia i okazania tego przed innymi .Był to rodzaj ślubowania nie tyle przed Bogiem co przed samym sobą aby mieć większą motywację .Dla tych którzy od dziecka staraja sie zyć na chwałę Bogu
wyrzekajac sie własnej chwały zyją dla Jezusa nie potrzebuja chrztu wodnego.Swoim życiem pokazują ,że są dziećmi Bozymi.Nie muszą udowadniac sobie ,ze zrywaja ze starym życiem.


Zgoda, Można tutaj zastosować takie rozumowanie. Mam podobne odczucia.

Cytuj:
Tymoteusz wyznawał Jezusa od dziecka i nigdzie nie znalazłem wzmianki aby był ochrzczony wodą.


A tu mnie zaskoczyłeś, skąd to wiesz? Czytałem że znał Pisma od dziecka ale żeby wyznawał Jezusa, to chyba z amocno powiedziane?

Cytuj:
Komuś kto zawsze chodził z Jezusem W sercu i przyznawał sie do Mistrza przed ludźmi nie był potrzebny dodatkowy obrzęd.


Poszukiwaczu spokojnie.
Czy Pan Jezus jest synem Abrahama? Niewątpliwie jest Jego potomstwem, nic tego faktu nie zmieni. czy urodził sie dziedzicem świata? Oczywiscie że się taki urodził, ale mimo to musiał być obrzezany jak każdy inny potomek Abrahama. Czy potrzebował Chrztu pokuty, oczywiście nie potrzebował ale jednak wszedł do wody aby mieć udział w tym wszystkim w czym maja udział jego bracia. równiez i w chrzcie wodą. Skoro Tymoteusz ani Apollos ani Apostołowie znając chrzest w imię Jezusa nie musieli być ochrzczeni wodą aby byc synami bozymi to tym bardziej Pan Jezus go nie potrzebował. On jednak wszedł do wody aby wypełnić wszelka sprawiedliwość. To, że nie mamy dokładnych opisów chrztu w wodzie Tymoteusza nie oznacza, że nie miał w nim udziału. I nie można wykluczyć jego chrztu wodnego. Skoro znane było obrzezanie wszyscy, nawet Chrystus podlegali obrzezaniu. Skoro znany jest chrzest w wodzie w imię Jezusa wszyscy, podlegają temu chrztowi. Inczej trudno mi zrozumieć taki nacisk nałożony na chrzest w NT. Chyba że rzeczywiście nacisk na chrzest duchem jest tu eksponowany a nie w wodzie. Ale to muszę jeszcze przeanalizować powtórnie z tej perspektywy. Zwłaszcza że Apostoł Paweł pisze o podstawowych naukach chrześcijańskich:

Cytuj:
Hebr. 6:1-2
1. Dlatego pominąwszy początki nauki o Chrystusie, zwróćmy się ku rzeczom wyższym, nie powracając ponownie do podstaw nauki o odwróceniu się od martwych uczynków i o wierze w Boga,
2. Nauki o obmywaniach, o wkładaniu rąk, o zmartwychwstaniu i o sądzie wiecznym.
(BW)
Żyd. 6:1-2
1. Przetoż zaniechawszy początkowych nauk o Chrystusie, miejmy się ku doskonałości, nie znowu zakładając grunty pokuty od uczynków martwych i wiary w Boga.
2. Nauki o chrzcie i o wkładaniu rąk, i o powstaniu umarłych, i o sądzie wiecznym;
(BG)
Hbr 6:1-2
1. Dlatego pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe, nie zakładając ponownie fundamentu, jaki stanowią: pokuta za uczynki martwe i /wyznanie/ wiary w Boga,
2. nauka o chrztach i nakładaniu rąk, o powstaniu z martwych i sądzie wiecznym.
(BT)

A więc podstawowymi naukami chrześcij są :
pokuta - chrzest/chrzty - nakładanie rąk - zmartwychwstanie - sąd wieczny

Stosując Twoje podejście
pokuta - chrzest/chrzty - nakładanie rąk wrzucasz do jednego worka. Na dzień dzisiejszy trudno mi się z tym zgodzić.

Cytuj:
Hepto nie neguję potrzeby i sensowności chrztu wodą.Twierdzę jedynie ,że nie jest on niezbedny aby stać się dzieckiem Bozym.W niektórych przypadkach jest potrzebny a nawet wskazany w innych natomiast całkowicie zbyteczny.

Skoro pokuta i chrzest (będęcy rutuałem obmycia z win) jest fundamentem wiary to jak może on być zbyteczny? To nie mieści się w moim umysle.

Cytuj:
Z twojej wypowiedzi widać,że chrzest wodą jest dla ciebie czymś bardzo waznym.I to jest wspaniałe pod warunkiem,że nie stanie się zaporą przez którą będziesz oceniał innych a będzie tylko dla ciebie motywacją do jeszcze większej miłości do Chrystusa i przypomnieniem o ślubowaniu ktore uczyniłeś w sercu.


A kiedy ja tu kogos oceniłem? Nie przypominam sobie abym to zrobił? POtrzebę chrztu odnoszę do własnej osoby i dlatego się na niego zdecydowałem w wieku dorosłym. Nie napisałem chyba że uważam że każdy powinien to zrobić bo jak nie to nie wejdzie do Królestwa.

Cytuj:
Synostwo wszystkich chrześcijan czy to ochrzczonych wodą czy nie ,tkwi w chrzcie Duchem Świętym który to chrzest otrzymuje sie z rąk Ojca.
W tym chrzcie wszyscy jesteśmy braćmi i siostrami .


Tu 100% zgody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 27, 2005 10:55 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz cze 02, 2005 7:44 pm
Posty: 269
Cytuj:
Cytat:
Efez. 5:26
26. Aby go uświęcić, oczyściwszy go kąpielą wodną przez Słowo,
(BW)
Efez. 5:26
26. Aby go poświęcił, oczyściwszy omyciem wody przez słowo;
(BG)
Biblia Tysiąclecia jest bardziej dosadna:
Ef 5:26
26. aby go uświęcić, oczyściwszy obmyciem wodą, któremu towarzyszy słowo,
(BT)


okreslenie przez [eÍn:2782] słowo:

w innych miejscach tłumaczone jest również jako:
pośród, w, przez, na, poprzez, z

Nie chcę się tu kłócić bo nie jestem "oblatany" w grece. Ale może to oznaczać ,że zważywszy iż jest to tylko jedno miejsce w piśmie opisujące chrzest w ten sposób może należałoby to tłumaczyć bardziej na sposób BT. Łatwo wtedy pogodzić z tym i BG. Czyli podsumowując oczyszczenie przez obmycie wodą i przez słowo.


Z przyimkami jest zawsze największy problem :). Ale "en" to zazwyczaj "w", stąd raczej: "oczyściwszy omyciem wody, w słowie" (albo bez przecinka). Ale to chyba też otwiera rózne możliwości interpretacyjne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr gru 28, 2005 10:34 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 04, 2005 7:33 am
Posty: 585
Cytuj:
hepta pisze:
Musze to przemyśleć. Swoja drogą Ef 5:26 to jedyne miejsce gdzie można wnioskować, że kąpiel wodna to kąpiel w słowie.


Jedyna ale to perła. w połączeniu z Tyt. 3:5 daje pełniejsze spojżenie na sprawę chrztu.

Cytuj:
hepta pisze:
A więc podstawowymi naukami chrześcij są :
pokuta - chrzest/chrzty - nakładanie rąk - zmartwychwstanie - sąd wieczny

Stosując Twoje podejście
pokuta - chrzest/chrzty - nakładanie rąk wrzucasz do jednego worka. Na dzień dzisiejszy trudno mi się z tym zgodzić.


Nie mogę się z toba zgodzić. Pokuta wiąże się z wyznaniem grzechów ale nie jest jednoznaczna z chrztem wodą. Następstwem pokuty i wyznania grzechów jest chrzest Duchem który może sięodbyć przez nakładanie rąk ale nie tylko. Parafrazując powyższe :Wypranie szat +wybielenie w krwi Baranka =pokuta .Po niej jest chrzest Duchem Świętym .To jest narodzenie jako dziecko boże.

Cytuj:
hepta pisze:
Cytuj:
Dla tych którzy od dziecka staraja sie zyć na chwałę Bogu
wyrzekajac sie własnej chwały zyją dla Jezusa nie potrzebuja chrztu wodnego.Swoim życiem pokazują ,że są dziećmi Bozymi.Nie muszą udowadniac sobie ,ze zrywaja ze starym życiem.

Zgoda, Można tutaj zastosować takie rozumowanie. Mam podobne odczucia.


No więc w czym problem :D

Cytuj:
hepta pisze:

Skoro pokuta i chrzest (będęcy rutuałem obmycia z win) jest fundamentem wiary to jak może on być zbyteczny? To nie mieści się w moim umysle.


Bo pokuta to wyznanie win i wyznanie Chrystusa co może być połączone z chrztem wodą .Tylko ,że ten trzeci element nie jest niezbędnym elementem pokuty . Zanużając się w wodzie komu pokazujemy ,że zrywamy ze starym życiem. Bogu? czy ludziom i sobie samemu.
Bóg czyta serca. Dla Niego prawdziwie szczera modlitwa i stan serca może byc lepszą deklaracją ,niż kąpiel.
Powtażam jednak ,że nie jest to reguła i sa sytuacje ,że chrzest (baptizo) jest potrzebny jako manifestacja przed ludźmi i umocnienie swojego postanowienia .Jest swoistym ślubowaniem.Woda jest obrazem tego chrztu. Chrzest woda jest prośbą o prawdziwy chrzest Duchem.
Cytuj:
1 Piotr. 3:20-21
20. Które niegdyś były nieposłuszne, gdy Bóg cierpliwie czekał za dni Noego, kiedy budowano arkę, w której tylko niewielu, to jest osiem dusz, ocalało przez wodę.
21. Ona jest obrazem chrztu, który teraz i was zbawia, a jest nie pozbyciem się cielesnego brudu, lecz prośbą do Boga o dobre sumienie przez zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa,(BW)



Zadam ci pytanie.
Ktos uwierzył w Jezusa i nawrócił się w wyniku słuchania słowa Ewangelii.Jednak z przyczyn technicznych nie mógł wejśc do wody przez kilka następnych miesięcy. Jednak pokuta i modlitwy odmieniły go . Nastąpiło narodzenie z Ducha przez słowo .Ef 5:26.
Czy nadal chrzest woda jest konieczny ,jeżeli tak to dlaczego.?

Cytuj:
hepta pisze:
Cytuj:
Cytat:
Synostwo wszystkich chrześcijan czy to ochrzczonych wodą czy nie ,tkwi w chrzcie Duchem Świętym który to chrzest otrzymuje sie z rąk Ojca.
W tym chrzcie wszyscy jesteśmy braćmi i siostrami .



Tu 100% zgody.


Teraz nie rozumiem. :shock: To uważasz ,że chrzest wodą jest konieczny czy nie :?:


Efez. 4:5
5. Jeden Pan, jedna wiara, jeden chrzest;
(BW)

Czy możesz mi powiedzieć o jaki jeden chrzest chodzi ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL