Smok Wawelski napisał(a):
I Tes. 4:15-18 mówi, że Pan weźmie świętych do nieba w czasie Pochwycenia i nie zapowiada Trybunału Chrystusowego przed zmartwychwstaniem i Pochwyceniem świętych. Oblubienica musi się najpierw oczyścić (sąd) a potem dopiero wejdzie na Wesele. Tak więc Wesele musi się odbyć po oczyszczeniu przed Trybunałem i przed Powtórnym Przyjściem Pana ze świętymi na Ziemię. Według teorii Pochwycenia po Wielkim Ucisku święci zostaną wzięci w powietrze i zaraz potem wrócą z Panem na Ziemię. Nie ma czasu ani na sąd, ani na Wesele.
Nie sądzę, aby wierzący dosłownie stawali przed Trybunałem. Wszak jest im obiecane otrzymanie nagrody bez sądu (Jana 3:18; 5:24).
Cytuj:
Aniołowie są ubrani w płótno białe [linon] nie mające nic wspólnego z uczynkami świętych, natomiast święci są ubrani w bisior [byssinon], "bowiem bisior [byssinon] czynami sprawiedliwymi świętych jest" [Obj. 19:8]. Ubiór aniołów różni się od ubioru świętych. Tylko święci są odziani w "byssinon" czyli sprawiedliwe uczynki świętych. Skoro są odziani w sprawiedliwe uczynki, to najprawdopodobniej wszystko, co nie byłoo sprawiedliwe, zostało już spalone podczas sądu przed Trybunałem. Odziani w bisior [byssinon] święci idą wraz z Panem na Ziemię podczas Powtórnego Przyjścia [Obj. 19:14].
Zwróć uwagę, że Chrystusowi towarzyszą wojska niebieskie. Biblia wojskami niebieskimi nazywa aniołów (Łuk. 2:13; por. Joz. 5:14).
Cytuj:
A dlaczego wersety Zach. 5b-9 miałyby opisywać sytuację po zakończeniu 1000-letniego Królestwa, skoro następne wersety do końca [w. 6-21] mówią o 1000-letnim Królestwie? Czy Zachariasz najpierw mówi "A", potem "C", a potem dopiero "B"? Cały rozdział 14 jest chronologicznym opisem wydarzeń bitwy, ucieczki Żydów i przyjścia Pana wraz ze świętymi. Wersety od 6 do 21 mówią o 1000-letnim Królestwie. Zachariasz nie mówi o nowym niebie i nowej ziemi z Objawienia.
W Zachariasza rozdz. 14 jest mowa o dwóch przyjściach Chrystusa. Pierwsze dotyczy walki z narodami (werset 3). W wersecie 5b napisano: "
Potem przyjdzie Pan...", co jednoznacznie wskazuje na inne (następne) przyjście niż pierwsze, a wersety od 6 do 9 są opisem rzeczywistości po Tysiącleciu (por. Obj. 21:22-22:5).
Cytuj:
Dzień Pański jest w całej Biblii "Dniem Jahwe" i nie oznacza czasu objawienia się Chrystusa w mocy i chwale. Jest dniem sądu nad Ziemią - Objawienie określa go jako "dzień gniewu Boga i Baranka" [Obj. 6:16-17]. Objawienie się Chrystusa w mocy i chwale odbędzie się na zakończenia Dnia Pańskiego czyli Wielkiego Ucisku. Poczytaj proroctwa ST zapowiadające nadejście Dnia Pańskiego.
Nie neguję tego co napisałeś, mianowicie, iż Dzień Pański jest Dniem Jahweh, czyli dniem gniewu Bożego, tylko jest jedno "ale". Apostoł Jan był uczestnikiem Dnia Pańskiego, a ten dzień nie był czasem gniewu, tylko Dniem Objawienia się Chrystusa (Obj. 1:10).
Cytuj:
To jest własne założenie, a nie nauczanie Pisma. Jeśli Bóg chce chronić swój lud będący pośród ucisku, to wyraźnie o tym pisze. Taka sytuacja będzie miała miejsce w drugiej połowie tego 7 letniego okresu i Bóg będzie ochraniał Izraela ("niewiastę") [Obj. 12:1-18]. Pismo mówi, że Kościół powinien czuwać, by ujść przed tym wszystkim, co nastanie i stanąć przed Synem Człowieczym [Łuk. 21:34-36]. Wygląda na to, że pochwycony Kościół stanie przed Trybunałem Chrystusowym (przed Synem Człowieczym). Potem Wesele, a potem Powtórne Przyjście. To jest logiczny ciąg wydarzeń wynikający z syntezy różnych fragmentów Pisma.
Nie wiem, w którym miejscu Słowa Bożego dopatrzyłeś się sytuacji pochwycenia Kościoła przed 7-letnim okresem Wielkiego Ucisku? Tam nic takiego nie jest jednoznacznie stwierdzone. To tylko domysły...
Cytuj:
Nie znamy dnia właśnie dlatego, że nie będzie żadnych znaków zapowiadających Pochwycenie. Natomiast będą "dni udręki" poprzedzające Powtórne Przyjście. Wniosek nasuwałby się sam: mowa o dwóch oddzielnych wydarzeniach. Inaczej mamy sprzeczność.
W Mateusza 24:21-31 jest to opisane chronologicznie: Najpierw Ucisk, potem objawienie się Chrystusa i bitwa zakończona zwycięstwem nad: bestią ("słońce się zaćmi"), fałszywym prorokiem ("księżyc nie zajaśnieje swoim blaskiem") i królami ("gwiazdy spadać będą z nieba"). W tym czasie aniołowie zbiorą wybrańców Bożych ze wszystkich zakątków ziemi.
Cytuj:
No i to by się zgadzało z Pochwyceniem przed nastąpieniem Dnia Pańskiego, kiedy to gniew Boży zostanie wylany na "nich", gdy "oni" mówić będą "pokój i niezawodność" [I Tes. 5:3]. Ale "my" (święci) nie jesteśmy przeznaczeni na gniew" [I Tes. 5:9].
Jezus wyrzekł znamienne słowa: "Tak i wy, gdy ujrzycie to
wszystko, wiedzcie, że blisko jest, tuż u drzwi." Chrystus tę wypowiedź skierował do swoich naśladowców. Przez słowo "wszystko" rozumiem wszystkie wydarzenia, łącznie z Wielkim Uciskiem.
Cytuj:
A gdzie to jest napisane? Ja czytam, że po Wielkim Ucisku będzie Sąd nad narodami [Mat. 25:31-46], zmartwychwstanie męczenników Wielkiego Ucisku i wszystkich, którym dano prawo sądu [Obj. 20:4-6], a potem inauguracja 1000-letniego Królestwa. Jeśli święci przyjdą z Panem po Wielkim Ucisku w ciałach uwielbionych, to czy można w ciele uwielbionym zapaść w duchowy letarg?
Powyżej stwierdziłem, że wszystko odnosi się także do Wielkiego Ucisku. Wnioskuję więc, że będzie krótki czas między uciskiem, a zabraniem ludu Bożego. Sąd Ostateczny odbędzie się po Tysiącleciu, w czasie drugiego zmartwychwstania (Obj. 20:4-15). Nie będzie żadnego sądu przed Tysiącleciem, w którym by uczestniczyli święci.
Cytuj:
Odnoszę wrażenie, że masz jakieś własne założenia i próbujesz do nich dopasować tekst Pisma.
Kolejnośc jest odwrotna. Najpierw zebrałem odpowiednie teksty biblijne, a potem ułożyłem to wszystko w logiczną całość.
Pozdrawiam.