www.ulicaprosta.net

Forum przy Ulicy Prostej
Teraz jest N kwi 28, 2024 10:15 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Wt wrz 27, 2005 8:15 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So kwi 02, 2005 11:32 am
Posty: 434
Lokalizacja: Olkusz
:shock: :shock: :shock:
Ale kicz tu wpakowałeś. Każde wnioskowanie autora można udowodnić że jest błędne i nie rozumie nawet tego co cytuje. Poza tym wyraźnie żeruje w całym artykule do naszej niechęci do katolickich źródeł. Jakoby ta niechęć miała nam przysłonić jego fałszywą argumentację.
Autorowi wydaje się że korzystamy czytając Biblię z czyichś interpretacji. Żenujące i przewrotne zarazem jest to wszystko.
Nie oczekuj że spędzę teraz parę godzin aby to wszystko udowodnić. Nie mam takiej pasji.
Liafail wierz w co chcesz. Widzę że przyjąłeś ten artykuł za swoje poglądy. Nie masz swoich przemyśleń? Próbowałeś kiedyś sam z Bogiem osobno a potem z braćmi w dyskusji dojść co i jak? Polecam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt wrz 27, 2005 8:29 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So kwi 02, 2005 11:32 am
Posty: 434
Lokalizacja: Olkusz
Uważam że każdy kto przyjmuje taką kiczowatą interpretację jak opisana wyżej powinien zastanowić się nad tym jak umiejscowi w czasie pochwycenia: wesele Baranka (Przypowieść o Pannach), czas ucisku, pieczęcie ,plagi, trąby z Objawienia, 7-letnią działalność antychrysta z ks. Daniela, ostatnie rozdziały zZachariasza, itd.
Jeżeli ktoś coś podważa to powinien przynajmniej dać trzymającą się kupy swoją interpretację, której tu nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt wrz 27, 2005 9:26 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So kwi 02, 2005 11:32 am
Posty: 434
Lokalizacja: Olkusz
Ef 4:8-9 Bw „Dlatego powiedziano: Wstąpiwszy na wysokość, Powiódł za sobą jeńców I ludzi darami obdarzył.(9) A to, że wstąpił, cóż innego oznacza, aniżeli to, że wpierw zstąpił do podziemi?”
Biblia często zwraca uwagę na szczegóły. Powyżej autor zadaje pytanie retoryczne, aby czytelnik zastanowił się nad twierdzeniem : zstąpił.
Myślę że nad tym stwierdzeniem : "zstąpić" (Tes. 4:13-18) jak i nad wieloma innymi szczególowymi stwierdzeniami, chrześcijanie powinni się dobrze zastanowić, zanim coś przyjmą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt wrz 27, 2005 9:39 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt wrz 16, 2005 6:31 pm
Posty: 243
Lokalizacja: grudziądz
Dzień Pański w rozumieniu biblijnym, to dzień objawienia się Chrystusa, jego przyjścia w chwale. Pismo Święte naucza o dwóch takich dniach. Pierwszy dotyczy powrotu Jezusa po swój lud. Najpierw Chrystus, który przyjdzie ze swoimi aniołami, stoczy bitwę z władcami ziemskimi i wygubi ich. W tym czasie nastąpi zmartwychwstanie sprawiedliwych. Jezus pośle aniołów, którzy zbiorą jego świętych ze wszystkich zakątków ziemi. Następnie weźmie swój lud do Domu Ojca, aby tam królować i panować z nimi przez tysiąc lat nad ziemią. Drugie przyjście Chrystusa Króla odbędzie się po tysiącleciu i będzie związane z Sądem Ostatecznym. Jezus powróci na ziemię ze swoimi świętymi, aby osądzić ludzi. Nastąpi zmartwychwstanie niesprawiedliwych, jednych do życia wiecznego, innych na zatracenie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt wrz 27, 2005 9:58 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So kwi 02, 2005 11:32 am
Posty: 434
Lokalizacja: Olkusz
Wit. Rozumiem że przedstawiasz rozumienie swoje a nie jak twierdzisz biblijne. Chyba że zostałeś uznany przez Boga za jedyną wyrocznie. :)
Twoja wersja jest fajna i prosta ale mam problemy z umiejscowieniem pewnych wydarzeń.Np: Kiedy będzie "wielki ucisk", skoro będą w niebie zbici w wielkim ucisku, tłum wielki, Obj 7 r. Są wg ciebie bezcieleśni skoro umiejscawiasz ich tam przed pochwyceniem. Bo chyba nie wyprzedzili zmartwychwstania. A może po pochwyceniu? Tylko że odrazu bitwa z aniołami temu zaprzecza. Proszę dokładniej. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt wrz 27, 2005 10:56 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt kwi 22, 2005 2:56 am
Posty: 338
Marck5 napisał(a):
:shock: :shock: :shock:
Ale kicz tu wpakowałeś. Każde wnioskowanie autora można udowodnić że jest błędne i nie rozumie nawet tego co cytuje. Poza tym wyraźnie żeruje w całym artykule do naszej niechęci do katolickich źródeł. Jakoby ta niechęć miała nam przysłonić jego fałszywą argumentację.
Autorowi wydaje się że korzystamy czytając Biblię z czyichś interpretacji. Żenujące i przewrotne zarazem jest to wszystko.
Nie oczekuj że spędzę teraz parę godzin aby to wszystko udowodnić. Nie mam takiej pasji.
Liafail wierz w co chcesz. Widzę że przyjąłeś ten artykuł za swoje poglądy. Nie masz swoich przemyśleń? Próbowałeś kiedyś sam z Bogiem osobno a potem z braćmi w dyskusji dojść co i jak? Polecam.


Marck5 napisał(a):
Uważam że każdy kto przyjmuje taką kiczowatą interpretację jak opisana wyżej powinien zastanowić się nad tym jak umiejscowi w czasie pochwycenia: wesele Baranka (Przypowieść o Pannach), czas ucisku, pieczęcie ,plagi, trąby z Objawienia, 7-letnią działalność antychrysta z ks. Daniela, ostatnie rozdziały zZachariasza, itd.
Jeżeli ktoś coś podważa to powinien przynajmniej dać trzymającą się kupy swoją interpretację, której tu nie ma.


Ja dziekuje za takiego rozmowce.
Zarozumialec.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt wrz 27, 2005 11:36 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt wrz 16, 2005 6:31 pm
Posty: 243
Lokalizacja: grudziądz
Marck5 napisał(a):
Twoja wersja jest fajna i prosta ale mam problemy z umiejscowieniem pewnych wydarzeń.Np: Kiedy będzie "wielki ucisk", skoro będą w niebie zbici w wielkim ucisku, tłum wielki, Obj 7 r. Są wg ciebie bezcieleśni skoro umiejscawiasz ich tam przed pochwyceniem. Bo chyba nie wyprzedzili zmartwychwstania. A może po pochwyceniu? Tylko że odrazu bitwa z aniołami temu zaprzecza. Proszę dokładniej. :)


Wielki ucisk będzie przed "pochwyceniem". Gdy już Jezus zabierze swój lud do niebios, wtedy będzie istnieć tylko władza Chrystusa i świętych, zaś szatan będzie związany i nie będzie miał możliwości czynienia zła.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 28, 2005 6:40 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So kwi 02, 2005 11:32 am
Posty: 434
Lokalizacja: Olkusz
Wit" to się nie klei".
Jeśli uważasz że chrześcijanie przejdą wielki ucisk to jest to dla mnie sprzeczne z obecnością wcześniej w niebie (przed zmartwychwstaniem) ludzi z wielkiego ucisku oraz sprzeczne z takimi fragmentami jak:
Łk 17:25-30 Bw .(26) A jak było za dni Noego, tak będzie i za dni Syna Człowieczego.(27) Jedli, pili, żenili się i za mąż wychodzili aż do dnia, kiedy Noe wszedł do arki i nastał potop, i wytracił wszystkich. Podobnie też było za dni Lota: Jedli, pili, kupowali, sprzedawali, szczepili, budowali;(29) a w dniu kiedy Lot wyszedł z Sodomy, spadł z nieba ogień z siarką i wytracił wszystkich.(30) Tak też będzie w dniu, kiedy Syn Człowieczy się objawi.” (A wogóle co oni tak będą jeść, pić, itd... skoro ma być wielki ucisk).
Np:
Iz 26:19-21 Bw „Ożyją twoi umarli, twoje ciała wstaną, obudzą się i będą radośnie śpiewać ci, którzy leżą w prochu, gdyż twoja rosa jest rosą światłości, a ziemia wyda zmarłych.(20) Wejdź więc, mój ludu, do swoich pokojów i zamknij swoje drzwi za sobą, skryj się na chwilkę, aż przeminie gniew!(21) Bo oto Pan wyjdzie ze swojego miejsca, aby ukarać mieszkańców ziemi za ich winę; wtedy ziemia odsłoni krew na niej przelaną i już nie będzie ukrywała swoich zabitych.”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 28, 2005 8:57 am 
Offline

Dołączył(a): Pt wrz 16, 2005 6:31 pm
Posty: 243
Lokalizacja: grudziądz
Marck5 napisał(a):
Wit" to się nie klei".
Jeśli uważasz że chrześcijanie przejdą wielki ucisk to jest to dla mnie sprzeczne z obecnością wcześniej w niebie (przed zmartwychwstaniem) ludzi z wielkiego ucisku oraz sprzeczne z takimi fragmentami jak:
Łk 17:25-30 Bw .(26) A jak było za dni Noego, tak będzie i za dni Syna Człowieczego.(27) Jedli, pili, żenili się i za mąż wychodzili aż do dnia, kiedy Noe wszedł do arki i nastał potop, i wytracił wszystkich. Podobnie też było za dni Lota: Jedli, pili, kupowali, sprzedawali, szczepili, budowali;(29) a w dniu kiedy Lot wyszedł z Sodomy, spadł z nieba ogień z siarką i wytracił wszystkich.(30) Tak też będzie w dniu, kiedy Syn Człowieczy się objawi.” (A wogóle co oni tak będą jeść, pić, itd... skoro ma być wielki ucisk).
Np:
Iz 26:19-21 Bw „Ożyją twoi umarli, twoje ciała wstaną, obudzą się i będą radośnie śpiewać ci, którzy leżą w prochu, gdyż twoja rosa jest rosą światłości, a ziemia wyda zmarłych.(20) Wejdź więc, mój ludu, do swoich pokojów i zamknij swoje drzwi za sobą, skryj się na chwilkę, aż przeminie gniew!(21) Bo oto Pan wyjdzie ze swojego miejsca, aby ukarać mieszkańców ziemi za ich winę; wtedy ziemia odsłoni krew na niej przelaną i już nie będzie ukrywała swoich zabitych.”


marck 5
Nie wiem na jakiej podstawie doszedłeś do tego, że ludzie znajdą się w niebie przed wielkim uciskiem. Ja nic takiego nie twierdzę!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 28, 2005 1:38 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
Boże kochany, ale namieszane! :shock: :D

Cytuj:
Jeszcze raz stwierdzamy, że wszystko to nie jest takie proste, jak przedstawiają Rapturyści. Rzeczywiście prawdą jest, że w czasie przyjścia Pana, umarli w Chrystusie razem z żyjącymi wierzącymi będą przeniesieni lub też pochwyceni na spotkanie z Panem w powietrzu, lecz nie ma żadnego fragmentu, który by sugerował, że Pan zabierze ich do nieba, gdzie pozostaną przez jakiś okres czasu a następnie powrócą z Nim. Bynajmniej, święci spotkają się z Panem w powietrzu jako Jego chwała, jak ziemscy dworzanie wychodzący by powitać swego króla, gdy On będzie w drodze z powrotem na ziemię, gdzie stopy Jego staną na Górze Oliwnej, jak powiedział uczniom w czasie swego wniebowstąpienia.


Ten tekst jest mocno naciągany, niestety. Aż się prosi, żeby zadać kilka pytań:

1. Jeśli wierzący spotkają się z Panem w powietrzu dopiero podczas Jego przyjścia w mocy i chwale, to gdzie i kiedy odbędzie się Sąd (zbawionych) przed Trybunałem Chrystusowym [I Kor. 3:10-15; II Kor. 5:10] i Wesele Baranka [Obj. 19:7-8]?

2. Jeśli święci, z którymi przyjdzie Jezus, to nie święci tylko aniołowie, to czy aniołowie są Oblubienicą ubraną w czysty biały bisior [porównaj Obj. 19:7-8 i Obj. 19:14]?

3. Jeśli Pismo mówi wyraźnie, że wraz z Panem przyjdą wszyscy święci [Zach. 14:5; Judy 14; Obj. 19:11-14], to po co tak kombinować ze znaczeniem słowa "święty"? I podpierać się apokryficzną Księgą Henocha? Tylko dlatego, żeby koniecznie udowodnić swoją tezę?

4. Dlaczego określenie "Dzień Pański", które w całej Biblii jest dniem gniewu Bożego i sądu nad Ziemią w sensie pewnego okresu a nie doby, i które odnosi się do "dnia gniewu Boga i Baranka" [Obj. 6:13-17 porównaj z Iz. 2:10-21] miałoby oznaczać Powtórne Przyjście Pana?

5. Jak pogodzić Dzień Pański w sensie wylania gniewu na mieszkańców Ziemi ze stwierdzeniem Pawła, że Kościół nie jest przeznaczony na gniew [I Tes. 5:9]?

6. Dlaczego mamy oczekiwać Jezusa z niebios "wyciągającego nas z gniewu przychodzącego" [I Tes. 1:10 interlinia]?

7. Jeśli Pochwycenie Kościoła ma się odbyć po Wielkim Ucisku, a oznaczałoby to wystąpienie szeregu zjawisk i znanów poprzedzających ten moment, to jak pogodzić tę teorię z koniecznością czuwania i oczekiwania na przyjście niepodziewane przyjście Pana [Mat. 24:44]?

8. Dlaczego mielibyśmy czuwać i jaki sens ma następujący werset: "Baczcie na siebie, aby serca wasze nie były ociężałe wskutek obżarstwa i opilstwa oraz troski o byt i aby ów dzień was nie zaskoczył niby sidło; przyjdzie bowiem znienacka na wszystkich, którzy mieszkają na całej ziemi. Czuwajcie więc, modląc się cały czas, abyście mogli ujść przed tym wszystkim, co nastanie, i stanąć przed Synem Człowieczym [Łuk. 21:34-36]?

9. Dlaczego Pan Jezus raz mówi o Jego przyjściu "po udręce owych dni" [Mat. 24:29-30] a innym razem o zaskoczeniu Jego przyjściem [Mat. 24:42-44]? Czyżby sam sobie zaprzeczał?

Prosiłbym dyskutantów podzielających poglądy zawarte w tym tekście do odpowiedzi na moje pytania zanim ewentualnie pójdziemy dalej. Jedno jest pewne: moment Pochwycenia rzeczywiście nie powinien nas dzielić. Ale rzeczowa dyskusja w oparciu o Słowo nie musi prowadzić do podziału. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 28, 2005 5:16 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So kwi 02, 2005 11:32 am
Posty: 434
Lokalizacja: Olkusz
Cytuj:
Ja dziekuje za takiego rozmowce.
Zarozumialec.

Liafail nie chodzi mi o zarozumialstwo i jakiekolwiek wywyższanie się nad Ciebie. Po prostu nie widzę powodu aby udawać że ten artykuł jest w porządku tylko dlatego że ci się spodobał. Uważam że autor tego artykułu ubliża nam uważając że jesteśmy zdolni jedynie przyjąć czyjąś interpretacje a nie czytamy i wnioskujemy sami. A jak uważamy inaczej niż on to jesteśmy skażeni brudnym źródłem katolicyzmu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 28, 2005 5:28 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So kwi 02, 2005 11:32 am
Posty: 434
Lokalizacja: Olkusz
Cytuj:
Wit napisał
Nie wiem na jakiej podstawie doszedłeś do tego, że ludzie znajdą się w niebie przed wielkim uciskiem. Ja nic takiego nie twierdzę!

Nie przed wielkim uciskiem tylko w czasie wielkiego ucisku Tak mówi Biblia:Obj 7:9-14. Nie mogą tam być przed zmartwychwstaniem i pochwyceniem. Do nieba wszyscy zmartwychwstają razem.
Wogóle miałem cię zapytać po kolei jak umiejscowisz też to co akurat napisał "Smok" naraz. Chciałbym aby to było takie proste jak piszesz ale to się nie klei z innymi fragmentami. Fragmenty eschatologii muszą do siebie pasować jak puzle. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz wrz 29, 2005 1:28 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt wrz 16, 2005 6:31 pm
Posty: 243
Lokalizacja: grudziądz
Smok Wawelski napisał(a):
Boże kochany, ale namieszane! :shock: :D

Cytuj:
Jeszcze raz stwierdzamy, że wszystko to nie jest takie proste, jak przedstawiają Rapturyści. Rzeczywiście prawdą jest, że w czasie przyjścia Pana, umarli w Chrystusie razem z żyjącymi wierzącymi będą przeniesieni lub też pochwyceni na spotkanie z Panem w powietrzu, lecz nie ma żadnego fragmentu, który by sugerował, że Pan zabierze ich do nieba, gdzie pozostaną przez jakiś okres czasu a następnie powrócą z Nim. Bynajmniej, święci spotkają się z Panem w powietrzu jako Jego chwała, jak ziemscy dworzanie wychodzący by powitać swego króla, gdy On będzie w drodze z powrotem na ziemię, gdzie stopy Jego staną na Górze Oliwnej, jak powiedział uczniom w czasie swego wniebowstąpienia.


Ten tekst jest mocno naciągany, niestety. Aż się prosi, żeby zadać kilka pytań:

Cytuj:
1. Jeśli wierzący spotkają się z Panem w powietrzu dopiero podczas Jego przyjścia w mocy i chwale, to gdzie i kiedy odbędzie się Sąd (zbawionych) przed Trybunałem Chrystusowym [I Kor. 3:10-15; II Kor. 5:10] i Wesele Baranka [Obj. 19:7-8]?


Wierzący sa usprawiedliwiani na podstawie wiary (Rzym. 10:10), a Sąd przed Trybunałem Chrystusowym oznacza dla nich otrzymanie nagrody w dniu powtórnego przyjścia Chrystusa (1 Kor. 4:5; 2 Tes. 1:5,10). Następnie Jezus weźmie swoich świętych do nieba, gdzie odbędzie się wesele Baranka. Trzeba dodać, że sąd w znaczeniu biblijnym oznacza ogłoszenie i wykonanie wyroku, zaś sprawa jest rozpatrywana za życia każdego człowieka.
Cytuj:
2. Jeśli święci, z którymi przyjdzie Jezus, to nie święci tylko aniołowie, to czy aniołowie są Oblubienicą ubraną w czysty biały bisior [porównaj Obj. 19:7-8 i Obj. 19:14]?


Aniołowie nie są Oblubienicą Chrystusa. Oblubienica to naśladowcy Syna Bożego. W czysty lśniący bisior (płótno lniane) są ubrani zarówno święci (Obj. 19:8 ), jak i aniołowie (Obj. 15:6; 19:14).
Cytuj:
3. Jeśli Pismo mówi wyraźnie, że wraz z Panem przyjdą wszyscy święci [Zach. 14:5; Judy 14; Obj. 19:11-14], to po co tak kombinować ze znaczeniem słowa "święty"? I podpierać się apokryficzną Księgą Henocha? Tylko dlatego, żeby koniecznie udowodnić swoją tezę?


Księgi Henocha nigdy nie czytałem, więc sie nie wypowiem w jej sprawie. W Księdze Zachariasza 14:2-5a jest mowa o przyjściu Chrystusa, aby stoczyć bitwę z władcami ziemskimi i wydarzy się to przed nastaniem Tysiącletniego Królestwa (por. Obj. 19:11-21). Wersety 5b-9 tej samej księgi informują o przyjściu Jezusa ze świętymi, które odbędzie się po Tysiącletnim Królestwie, w celu zapoczątkowania nowego nieba i nowej ziemi, w których zamieszka sprawiedliwość (por. Obj. 20:11-22:5).
Cytuj:
4. Dlaczego określenie "Dzień Pański", które w całej Biblii jest dniem gniewu Bożego i sądu nad Ziemią w sensie pewnego okresu a nie doby, i które odnosi się do "dnia gniewu Boga i Baranka" [Obj. 6:13-17 porównaj z Iz. 2:10-21] miałoby oznaczać Powtórne Przyjście Pana?


Dzień Pański oznacza zawsze czas objawienia się Chrystusa w mocy i chwale (Mat. 24:30,31; Obj. 1:10), nie koniecznie musi sie odnosić tylko do powtórnego przyjścia Jezusa.
Cytuj:
5. Jak pogodzić Dzień Pański w sensie wylania gniewu na mieszkańców Ziemi ze stwierdzeniem Pawła, że Kościół nie jest przeznaczony na gniew [I Tes. 5:9]?


Wylanie gniewu Bożego na ludzi nie dotyczy naśladowców Chrystusa. Bóg wie, którzy to są jego ludem i wie, co zrobić, aby ten gniew ich nie dosięgnął. Podobnie było w Egipcie.
Cytuj:

6. Dlaczego mamy oczekiwać Jezusa z niebios "wyciągającego nas z gniewu przychodzącego" [I Tes. 1:10 interlinia]?


Patrz odpowiedź z poprzedniego punktu.
Cytuj:
7. Jeśli Pochwycenie Kościoła ma się odbyć po Wielkim Ucisku, a oznaczałoby to wystąpienie szeregu zjawisk i znanów poprzedzających ten moment, to jak pogodzić tę teorię z koniecznością czuwania i oczekiwania na przyjście niepodziewane przyjście Pana [Mat. 24:44]?


Nikt nie zna dokładnej daty powrotu Chrystusa, dlatego też mamy być zawsze gotowi na to wydarzenie.
Cytuj:
8. Dlaczego mielibyśmy czuwać i jaki sens ma następujący werset: "Baczcie na siebie, aby serca wasze nie były ociężałe wskutek obżarstwa i opilstwa oraz troski o byt i aby ów dzień was nie zaskoczył niby sidło; przyjdzie bowiem znienacka na wszystkich, którzy mieszkają na całej ziemi. Czuwajcie więc, modląc się cały czas, abyście mogli ujść przed tym wszystkim, co nastanie, i stanąć przed Synem Człowieczym [Łuk. 21:34-36]?


Trzeba być zawsze czujnym i gotowym, aby nie osłabnąć w wierze. Kogo wiara ostygnie, ten będzie przeznaczony na gniew Boży.
Cytuj:
9. Dlaczego Pan Jezus raz mówi o Jego przyjściu "po udręce owych dni" [Mat. 24:29-30] a innym razem o zaskoczeniu Jego przyjściem [Mat. 24:42-44]? Czyżby sam sobie zaprzeczał?


Z pewnością po wielkim ucisku nastanie czas względnego spokoju (por. 1 Tes. 5:2,3). Wtedy możliwe jest popadnięcie w duchowy letarg.

To tak w skrócie. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz wrz 29, 2005 3:18 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
wit napisał(a):
Wierzący sa usprawiedliwiani na podstawie wiary (Rzym. 10:10), a Sąd przed Trybunałem Chrystusowym oznacza dla nich otrzymanie nagrody w dniu powtórnego przyjścia Chrystusa (1 Kor. 4:5; 2 Tes. 1:5,10). Następnie Jezus weźmie swoich świętych do nieba, gdzie odbędzie się wesele Baranka. Trzeba dodać, że sąd w znaczeniu biblijnym oznacza ogłoszenie i wykonanie wyroku, zaś sprawa jest rozpatrywana za życia każdego człowieka.

I Tes. 4:15-18 mówi, że Pan weźmie świętych do nieba w czasie Pochwycenia i nie zapowiada Trybunału Chrystusowego przed zmartwychwstaniem i Pochwyceniem świętych. Oblubienica musi się najpierw oczyścić (sąd) a potem dopiero wejdzie na Wesele. Tak więc Wesele musi się odbyć po oczyszczeniu przed Trybunałem i przed Powtórnym Przyjściem Pana ze świętymi na Ziemię. Według teorii Pochwycenia po Wielkim Ucisku święci zostaną wzięci w powietrze i zaraz potem wrócą z Panem na Ziemię. Nie ma czasu ani na sąd, ani na Wesele.

Cytuj:
Aniołowie nie są Oblubienicą Chrystusa. Oblubienica to naśladowcy Syna Bożego. W czysty lśniący bisior (płótno lniane) są ubrani zarówno święci (Obj. 19:8 ), jak i aniołowie (Obj. 15:6; 19:14).

Aniołowie są ubrani w płótno białe [linon] nie mające nic wspólnego z uczynkami świętych, natomiast święci są ubrani w bisior [byssinon], "bowiem bisior [byssinon] czynami sprawiedliwymi świętych jest" [Obj. 19:8]. Ubiór aniołów różni się od ubioru świętych. Tylko święci są odziani w "byssinon" czyli sprawiedliwe uczynki świętych. Skoro są odziani w sprawiedliwe uczynki, to najprawdopodobniej wszystko, co nie byłoo sprawiedliwe, zostało już spalone podczas sądu przed Trybunałem. Odziani w bisior [byssinon] święci idą wraz z Panem na Ziemię podczas Powtórnego Przyjścia [Obj. 19:14].

Cytuj:
W Księdze Zachariasza 14:2-5a jest mowa o przyjściu Chrystusa, aby stoczyć bitwę z władcami ziemskimi i wydarzy się to przed nastaniem Tysiącletniego Królestwa (por. Obj. 19:11-21). Wersety 5b-9 tej samej księgi informują o przyjściu Jezusa ze świętymi, które odbędzie się po Tysiącletnim Królestwie, w celu zapoczątkowania nowego nieba i nowej ziemi, w których zamieszka sprawiedliwość (por. Obj. 20:11-22:5).

A dlaczego wersety Zach. 5b-9 miałyby opisywać sytuację po zakończeniu 1000-letniego Królestwa, skoro następne wersety do końca [w. 6-21] mówią o 1000-letnim Królestwie? Czy Zachariasz najpierw mówi "A", potem "C", a potem dopiero "B"? Cały rozdział 14 jest chronologicznym opisem wydarzeń bitwy, ucieczki Żydów i przyjścia Pana wraz ze świętymi. Wersety od 6 do 21 mówią o 1000-letnim Królestwie. Zachariasz nie mówi o nowym niebie i nowej ziemi z Objawienia.

Cytuj:
Dzień Pański oznacza zawsze czas objawienia się Chrystusa w mocy i chwale (Mat. 24:30,31; Obj. 1:10), nie koniecznie musi sie odnosić tylko do powtórnego przyjścia Jezusa.

Dzień Pański jest w całej Biblii "Dniem Jahwe" i nie oznacza czasu objawienia się Chrystusa w mocy i chwale. Jest dniem sądu nad Ziemią - Objawienie określa go jako "dzień gniewu Boga i Baranka" [Obj. 6:16-17]. Objawienie się Chrystusa w mocy i chwale odbędzie się na zakończenia Dnia Pańskiego czyli Wielkiego Ucisku. Poczytaj proroctwa ST zapowiadające nadejście Dnia Pańskiego.

Cytuj:
Wylanie gniewu Bożego na ludzi nie dotyczy naśladowców Chrystusa. Bóg wie, którzy to są jego ludem i wie, co zrobić, aby ten gniew ich nie dosięgnął. Podobnie było w Egipcie.

To jest własne założenie, a nie nauczanie Pisma. Jeśli Bóg chce chronić swój lud będący pośród ucisku, to wyraźnie o tym pisze. Taka sytuacja będzie miała miejsce w drugiej połowie tego 7 letniego okresu i Bóg będzie ochraniał Izraela ("niewiastę") [Obj. 12:1-18]. Pismo mówi, że Kościół powinien czuwać, by ujść przed tym wszystkim, co nastanie i stanąć przed Synem Człowieczym [Łuk. 21:34-36]. Wygląda na to, że pochwycony Kościół stanie przed Trybunałem Chrystusowym (przed Synem Człowieczym). Potem Wesele, a potem Powtórne Przyjście. To jest logiczny ciąg wydarzeń wynikający z syntezy różnych fragmentów Pisma.

Cytuj:
Nikt nie zna dokładnej daty powrotu Chrystusa, dlatego też mamy być zawsze gotowi na to wydarzenie.

Nie znamy dnia właśnie dlatego, że nie będzie żadnych znaków zapowiadających Pochwycenie. Natomiast będą "dni udręki" poprzedzające Powtórne Przyjście. Wniosek nasuwałby się sam: mowa o dwóch oddzielnych wydarzeniach. Inaczej mamy sprzeczność.

Cytuj:
Trzeba być zawsze czujnym i gotowym, aby nie osłabnąć w wierze. Kogo wiara ostygnie, ten będzie przeznaczony na gniew Boży.

No i to by się zgadzało z Pochwyceniem przed nastąpieniem Dnia Pańskiego, kiedy to gniew Boży zostanie wylany na "nich", gdy "oni" mówić będą "pokój i niezawodność" [I Tes. 5:3]. Ale "my" (święci) nie jesteśmy przeznaczeni na gniew" [I Tes. 5:9].

Cytuj:
Z pewnością po wielkim ucisku nastanie czas względnego spokoju (por. 1 Tes. 5:2,3). Wtedy możliwe jest popadnięcie w duchowy letarg.

A gdzie to jest napisane? Ja czytam, że po Wielkim Ucisku będzie Sąd nad narodami [Mat. 25:31-46], zmartwychwstanie męczenników Wielkiego Ucisku i wszystkich, którym dano prawo sądu [Obj. 20:4-6], a potem inauguracja 1000-letniego Królestwa. Jeśli święci przyjdą z Panem po Wielkim Ucisku w ciałach uwielbionych, to czy można w ciele uwielbionym zapaść w duchowy letarg?

Odnoszę wrażenie, że masz jakieś własne założenia i próbujesz do nich dopasować tekst Pisma.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: So paź 01, 2005 12:29 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt wrz 16, 2005 6:31 pm
Posty: 243
Lokalizacja: grudziądz
Smok Wawelski napisał(a):

I Tes. 4:15-18 mówi, że Pan weźmie świętych do nieba w czasie Pochwycenia i nie zapowiada Trybunału Chrystusowego przed zmartwychwstaniem i Pochwyceniem świętych. Oblubienica musi się najpierw oczyścić (sąd) a potem dopiero wejdzie na Wesele. Tak więc Wesele musi się odbyć po oczyszczeniu przed Trybunałem i przed Powtórnym Przyjściem Pana ze świętymi na Ziemię. Według teorii Pochwycenia po Wielkim Ucisku święci zostaną wzięci w powietrze i zaraz potem wrócą z Panem na Ziemię. Nie ma czasu ani na sąd, ani na Wesele.


Nie sądzę, aby wierzący dosłownie stawali przed Trybunałem. Wszak jest im obiecane otrzymanie nagrody bez sądu (Jana 3:18; 5:24).

Cytuj:
Aniołowie są ubrani w płótno białe [linon] nie mające nic wspólnego z uczynkami świętych, natomiast święci są ubrani w bisior [byssinon], "bowiem bisior [byssinon] czynami sprawiedliwymi świętych jest" [Obj. 19:8]. Ubiór aniołów różni się od ubioru świętych. Tylko święci są odziani w "byssinon" czyli sprawiedliwe uczynki świętych. Skoro są odziani w sprawiedliwe uczynki, to najprawdopodobniej wszystko, co nie byłoo sprawiedliwe, zostało już spalone podczas sądu przed Trybunałem. Odziani w bisior [byssinon] święci idą wraz z Panem na Ziemię podczas Powtórnego Przyjścia [Obj. 19:14].


Zwróć uwagę, że Chrystusowi towarzyszą wojska niebieskie. Biblia wojskami niebieskimi nazywa aniołów (Łuk. 2:13; por. Joz. 5:14).

Cytuj:
A dlaczego wersety Zach. 5b-9 miałyby opisywać sytuację po zakończeniu 1000-letniego Królestwa, skoro następne wersety do końca [w. 6-21] mówią o 1000-letnim Królestwie? Czy Zachariasz najpierw mówi "A", potem "C", a potem dopiero "B"? Cały rozdział 14 jest chronologicznym opisem wydarzeń bitwy, ucieczki Żydów i przyjścia Pana wraz ze świętymi. Wersety od 6 do 21 mówią o 1000-letnim Królestwie. Zachariasz nie mówi o nowym niebie i nowej ziemi z Objawienia.


W Zachariasza rozdz. 14 jest mowa o dwóch przyjściach Chrystusa. Pierwsze dotyczy walki z narodami (werset 3). W wersecie 5b napisano: "Potem przyjdzie Pan...", co jednoznacznie wskazuje na inne (następne) przyjście niż pierwsze, a wersety od 6 do 9 są opisem rzeczywistości po Tysiącleciu (por. Obj. 21:22-22:5).

Cytuj:
Dzień Pański jest w całej Biblii "Dniem Jahwe" i nie oznacza czasu objawienia się Chrystusa w mocy i chwale. Jest dniem sądu nad Ziemią - Objawienie określa go jako "dzień gniewu Boga i Baranka" [Obj. 6:16-17]. Objawienie się Chrystusa w mocy i chwale odbędzie się na zakończenia Dnia Pańskiego czyli Wielkiego Ucisku. Poczytaj proroctwa ST zapowiadające nadejście Dnia Pańskiego.


Nie neguję tego co napisałeś, mianowicie, iż Dzień Pański jest Dniem Jahweh, czyli dniem gniewu Bożego, tylko jest jedno "ale". Apostoł Jan był uczestnikiem Dnia Pańskiego, a ten dzień nie był czasem gniewu, tylko Dniem Objawienia się Chrystusa (Obj. 1:10).

Cytuj:
To jest własne założenie, a nie nauczanie Pisma. Jeśli Bóg chce chronić swój lud będący pośród ucisku, to wyraźnie o tym pisze. Taka sytuacja będzie miała miejsce w drugiej połowie tego 7 letniego okresu i Bóg będzie ochraniał Izraela ("niewiastę") [Obj. 12:1-18]. Pismo mówi, że Kościół powinien czuwać, by ujść przed tym wszystkim, co nastanie i stanąć przed Synem Człowieczym [Łuk. 21:34-36]. Wygląda na to, że pochwycony Kościół stanie przed Trybunałem Chrystusowym (przed Synem Człowieczym). Potem Wesele, a potem Powtórne Przyjście. To jest logiczny ciąg wydarzeń wynikający z syntezy różnych fragmentów Pisma.


Nie wiem, w którym miejscu Słowa Bożego dopatrzyłeś się sytuacji pochwycenia Kościoła przed 7-letnim okresem Wielkiego Ucisku? Tam nic takiego nie jest jednoznacznie stwierdzone. To tylko domysły...

Cytuj:
Nie znamy dnia właśnie dlatego, że nie będzie żadnych znaków zapowiadających Pochwycenie. Natomiast będą "dni udręki" poprzedzające Powtórne Przyjście. Wniosek nasuwałby się sam: mowa o dwóch oddzielnych wydarzeniach. Inaczej mamy sprzeczność.


W Mateusza 24:21-31 jest to opisane chronologicznie: Najpierw Ucisk, potem objawienie się Chrystusa i bitwa zakończona zwycięstwem nad: bestią ("słońce się zaćmi"), fałszywym prorokiem ("księżyc nie zajaśnieje swoim blaskiem") i królami ("gwiazdy spadać będą z nieba"). W tym czasie aniołowie zbiorą wybrańców Bożych ze wszystkich zakątków ziemi.

Cytuj:
No i to by się zgadzało z Pochwyceniem przed nastąpieniem Dnia Pańskiego, kiedy to gniew Boży zostanie wylany na "nich", gdy "oni" mówić będą "pokój i niezawodność" [I Tes. 5:3]. Ale "my" (święci) nie jesteśmy przeznaczeni na gniew" [I Tes. 5:9].


Jezus wyrzekł znamienne słowa: "Tak i wy, gdy ujrzycie to wszystko, wiedzcie, że blisko jest, tuż u drzwi." Chrystus tę wypowiedź skierował do swoich naśladowców. Przez słowo "wszystko" rozumiem wszystkie wydarzenia, łącznie z Wielkim Uciskiem.

Cytuj:
A gdzie to jest napisane? Ja czytam, że po Wielkim Ucisku będzie Sąd nad narodami [Mat. 25:31-46], zmartwychwstanie męczenników Wielkiego Ucisku i wszystkich, którym dano prawo sądu [Obj. 20:4-6], a potem inauguracja 1000-letniego Królestwa. Jeśli święci przyjdą z Panem po Wielkim Ucisku w ciałach uwielbionych, to czy można w ciele uwielbionym zapaść w duchowy letarg?


Powyżej stwierdziłem, że wszystko odnosi się także do Wielkiego Ucisku. Wnioskuję więc, że będzie krótki czas między uciskiem, a zabraniem ludu Bożego. Sąd Ostateczny odbędzie się po Tysiącleciu, w czasie drugiego zmartwychwstania (Obj. 20:4-15). Nie będzie żadnego sądu przed Tysiącleciem, w którym by uczestniczyli święci.

Cytuj:
Odnoszę wrażenie, że masz jakieś własne założenia i próbujesz do nich dopasować tekst Pisma.


Kolejnośc jest odwrotna. Najpierw zebrałem odpowiednie teksty biblijne, a potem ułożyłem to wszystko w logiczną całość.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL