www.ulicaprosta.net

Forum przy Ulicy Prostej
Teraz jest Pn cze 03, 2024 10:41 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 14, 2007 2:20 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
Lash napisał(a):
Wykonuje wiec uczynki prawa nie pokladajac w nich ufnosci bo nie maja znaczenia.

A po co wykonuje uczynki Prawa, skoro one nie mają ŻADNEGO znaczenia? Gdzie jest napisane, że bracia w Jerozolimie byli słabi? Starsi wspólnoty w Jerozolimie też byli słabi? JAKUB TEŻ BYŁ SŁABY? Gdzie jest napisane, że Paweł żył według Prawa dlatego, że pokładał ufność w uczynkach Prawa? Ty po prostu wciskasz Pawłowi własną teologię, bo nie mieści Ci się w głowie, że on przestrzegał Prawa, co jest wyraźnie napisane. A on pokazał wszystkim, że sam przestrzega Prawa, a nie że przestrzega Prawa ze względu na słabych.

Lash napisał(a):
Teraz Ty odpowiedz czy Pawel wierzy ze woda oczyszcza

Jeśli by nie wierzył, to nie robiłby czegoś, wo co nie wierzy. Pytanie, w jakim sensie ta woda go oczyściła, skoro został już oczyszczony przez krew Jezusa ze swoich win.

Lash napisał(a):
Smok Wawelski napisał(a):
Nie manipuluj tekstem. Paweł nic nie ogłasza, tylko "poddał się wraz z nimi oczyszczeniu następnego dnia i wszedł do świątyni, zgłaszając zakończenie dni oczyszczenia i czas złożenia ofiary za każdego z nich" [Dz. 21:26]. Czyli postąpił dokładnie według przykazań Prawa Mojżeszowego, poddając się oczyszczeniu wodą oczyszczenia w świątyni i zgłaszając kapłanowi zakończenie ślubu nazyreatu czterech mężów.

Tak oddaje to biblia poznaska "oglosil" inne orzeklady "powiadomil" "oznajmil" wiec nieczym nie manipuluje. to raczej Ty probujesz przypisac latke ... To taka milosc? i Prawosc? mowiac po Twojemu! Powiedz jakie to ma znaczenie w Chrystusie.

Nie kombinuj z "innymi przekładami", tylko odpowiedz, czy Paweł postąpił według przykazań Prawa Mojżeszowego, czy nie i czy w ten sposób udowodnił, że żyje według Prawa Mojżeszowego, czy nie. Bo na razie widzę, że usiłujesz zarzucić Pawłowi dwulicowość.

O tym, jakie to ma znaczenie w Chrystusie, porozmawiamy jak skończymy ten temat.

Lash napisał(a):
Smok Wawelski napisał(a):
Paweł przyznał się do tego, że ślub nazyreatu jako przykazanie jest dla niego aktualny i pokrył koszty ofiary złożonej przez czterech mężczyzn, którzy ten ślub złożyli. Tak czy nie?

NIE przyznal ze aby niegorszyc slabych - w tych co prawo jeszcze nie obumarlo bedzie to robil 1 kor 8

Czyli Paweł OKŁAMAŁ BRACI, ŻEBY ICH NIE GORSZYĆ?

"wtedy wszyscy poznają, że to, co im o tobie powiedziano, nie odpowiada prawdzie, lecz że i ty sam przestrzegasz zakonu" [Dz. Ap. 21:24]

Paweł na prośbę braci w Chrystusie publicznie zrobił coś, co miało potwierdzić, że ON SAM PRZESTRZEGA ZAKONU. Jeśli on sam nie przestrzegał zakonu, to znaczy, że OKŁAMAŁ BRACI.

Lash napisał(a):
Smok Wawelski napisał(a):
Paweł sam złożył ślub nazyreatu, a po zakończeniu ślubu zgodnie z Prawem Mojżeszowym dał sobie ogolić głowę [Dz. Ap. 18:18]. Tak czy nie?

I co stal sie swiety? co mu to dalo w Chrystusie? Zyskal cos? Czy poprostu pokazal braciom kocham was! i dla was stane sie jak zyd! Bo obrzezanie nie ma znaczenia!

Gdzie w Dz. Ap. 18:18 jest napisane, że Paweł zrobił to DLA KOGOŚ? Gdzie tutaj jest napisane, że chciał komukolwiek coś pokazać?

Oczywiście, że nie stał się święty. Ale Ty nie umiesz się pogodzić z faktem, że Paweł nie przestrzegał Prawa po to, żeby zasłużyć na zbawienie, tylko z zupełnie innych powodów. Otwórz oczy, to zobaczysz coś więcej niż to, co wydaje Ci się, że widzisz.

Lash napisał(a):
Smok Wawelski napisał(a):
Paweł po swoim nowym narodzeniu przestrzegał świąt żydowskich jak Pascha [I Kor. 5:7-8] i Zielone Święta [Szawuot] [I Kor. 16:8]. Tak czy nie?

jak Pasche? czy zabijal baranka jak mowi Prawo? Krzyzowal powtornie Pana? Jak je obchodzil? czy nie celebryjac Chrystusa? czy wg starego Przymierza piekla chleby i jadl baranki?

OTWÓRZ OCZY, CZŁOWIEKU. I przeczytaj dokładnie I Kor. 5:7-8. "Obchodźmy święto [Paschy]". Problem nie polega na tym, CZY Paweł obchodził Paschę, bo obchodził i to najprawdopodobniej z Koryntianami, skoro pisze do nich "obchodźmy święto". Problem polega na tym, DLACZEGO I JAK obchodzili Paschę.

Lash napisał(a):
Piecdziesuitniace obchodzil? czy podaje to jako kalendarz punkt w czasie. czy mowi tam Przestrzegam zapisow prawa? bede je celebrowal? GDZIE? 8 ) W Efezie pozostanę aż do Świąt Pięćdziesiątnicy
Kto wciska w tekst?

Skąd wiesz, że Paweł, króry obchodził Paschę, nie obchodził Szawuot? Nawet jeśli nie obchodził Szawuot, to po co miałby się kierowac takim kalendarzem, który sugeruje, że dla niego święta są ważne?

Lash napisał(a):
Smok Wawelski napisał(a):
Jezus w Mat. 5:17-43 pogłębił przykazania Tory i podał je - od tego nie uciekniesz. Tutaj również przydałoby się okazać więcej pokory wobec tekstu.

Gdzie mowi ze poglebil? Mowi powiedziano nie zbaijaj. a ja ci mowie - nie gniewaj sie nawet. 1 kor 13.5
Powiedziano nie cudzoloz a ja ci mowie nie mysli zlego. 1 kor 13.5
klocisz sis z bratem a ja ci mowie - tan komu wiecej wybaczono wiecej kocha mozesz dawac list rozwodowy - wiernosc gal 5. 22-23
Czy Prawo to milosc? NIE. Ale Milosc wypelnia Prawo.

Miłość wypełnia Prawo, ale Prawo jako punkt odniesienia nadal istnieje. Mówisz o dwóch różnych rzeczach i traktujesz je zamiennie. Miłość to nie jest Prawo. Miłość umożliwia przestrzeganie Prawa, a miłość do Boga motywuje do przestrzegania Jego Przykazań [I Jana 5:2-3].

Lash napisał(a):
Jer 31.33 mowi o nowym przymierzu ze Prawo Boga bedzie w sercach
Jer 34.13 mowi o przymierzu jakie zawrl Bog i jest mowa i przykazaniu na temat niewolnikow! i wypuszczeniu ich.
Widzisz wiec ze Prawo jest integralna trescia Przymierza? czy dalej odrzcucasz SLowo Pana i wchodzisz pod jego przeklenstwo?
Ustosunkuj sie prosze chocby do jeremiasza.

Prawo to nie jest treść Przymierza, tylko część treści Przymierza. Przymierze jest umową, w ramach której między innymi zapisano Prawo. Dlatego Jeremiasz pisze, że w ramach Nowego Przymierza Prawo zostanie zapisane w sercach wierzących i nie mówi o żadnym innym Prawie jak Tora. Sam odrzucasz Słowo Pana:

"Takie zaś jest przymierze, które zawrę z domem Izraela po upływie owych dni, mówi Pan: Prawa moje włożę w ich umysły i na sercach ich wypiszę je, i będę im Bogiem, a oni będą mi ludem" [Hebr. 8:10]

Treść Przymierza brzmi w punktach:

1. Prawa moje włożę w ich umysły i serca
2. Ja będę ich Bogiem
3. Oni będą moim ludem

Nadanie Prawa jest jednym z punktów Przymierza. Dlatego Jer. 34:13 mówi o jednym przykazaniu jako treści Przymierza.

Lash napisał(a):
Smok Wawelski napisał(a):
Prawo jest wieczne i niezmienne. Jezus dokładnie tak o nim mówił, a nawet je pogłębił. Ani Jezus, ani Paweł ani apostołowie nie myśleli na temat Prawa tego, co Ty. Mówiąc o pogłębionych przykazaniach Tory Jezus powiedział:
"Ktokolwiek by tedy rozwiązał jedno z tych przykazań najmniejszych i nauczałby tak ludzi, najmniejszym będzie nazwany w Królestwie Niebios; a ktokolwiek by czynił i nauczał, ten będzie nazwany wielkim w Królestwie Niebios" [Mat. 5:19]

A kto je rozwiazuje? KTO?

Czyń i nauczaj przykazań, o których mówił Jezus. Czyli Prawa Mojżeszowego pogłębionego i zinterpretowanego przez Jezusa. Tak powiedział Jezus. Jeśli masz jak każdy czyli ktokolwiek czynić i nauczać, to znaczy, że sa aktualne. Problem leży w ich interpretacji i zastosowaniu.

Kiedyś myślałem w tych sprawach tak jak Ty, ale gdy szczerze podchodziłem do tekstu Pisma i nie próbowałem go przekręcać tak, jak Ty to robisz, zrozumiałem więcej. I dlatego Prawo mi nie przeszkadza, tak jak nie przeszkadzało apostołom. Nie musze już wciskać Pawłowi, że nie robił tego, co robił, albo że nie robił tego szczerze, tylko na pokaz.


Ostatnio edytowano Pt gru 14, 2007 3:09 pm przez Smok Wawelski, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 14, 2007 2:24 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 04, 2005 7:33 am
Posty: 585
Cytuj:
Lash:
Milosc to nowy Charakter, nowe serce, nowe zycie, owoc Ducha Sw. Jezus powiedzial przykazanie.

Cytuj:
Bo jest Ja nie sluze smierci ale zyciu.


Skoro tak , to prosze ,żebyś skrócił swoje posty o 90% .

Dziękuję .

_________________
Znalazłem Prawdę !!!
Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie (Jana 14,6).
www.tiqva.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 14, 2007 2:26 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 9:38 am
Posty: 130
poszukiwacz prawdy napisał(a):
Cytuj:
Lash:
Milosc to nowy Charakter, nowe serce, nowe zycie, owoc Ducha Sw. Jezus powiedzial przykazanie.

Cytuj:
Bo jest Ja nie sluze smierci ale zyciu.

Skoro tak , to prosze ,żebyś skrócił swoje posty o 90% . Dziękuję .
A czemu to?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 14, 2007 2:30 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 04, 2005 7:33 am
Posty: 585
Cytuj:
Lash napisał(a):
A czemu to?

W imie miłości która jest najważniejsza .

List do Kolosan 3:14 A ponad to wszystko przyobleczcie się w miłość, która jest spójnią doskonałości.

_________________
Znalazłem Prawdę !!!
Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie (Jana 14,6).
www.tiqva.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 14, 2007 3:16 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 9:38 am
Posty: 130
Smok Wawelski napisał(a):
Lash napisał(a):
Wykonuje wiec uczynki prawa nie pokladajac w nich ufnosci bo nie maja znaczenia.

A po co wykonuje uczynki Prawa, skoro one nie mają ŻADNEGO znaczenia? Gdzie jest napisane, że bracia w Jerozolimie byli słabi? Starsi wspólnoty w Jerozolimie też byli słabi? JAKUB TEŻ BYŁ SŁABY? Gdzie jest napisane, że Paweł żył według Prawa dlatego, że pokładał ufność w uczynkach Prawa? Ty po prostu wciskasz Pawłowi własną teologię, bo nie mieści Ci się w głowie, że on przestrzegał Prawa, co jest wyraźnie napisane. A on pokazał wszystkim, że sam przestrzega Prawa, a nie że przestrzega Prawa ze względu na słabych.

Gal 5: (6) bo w Chrystusie Jezusie ani obrzezanie, ani nieobrzezanie nic nie znaczy,
Dlatego DAL OBRZEZAC TYMOTEUSZA.
(3) Paweł postanowił zabrać go z sobą w podróż. Obrzezał go jednak ze względu za Żydów, którzy mieszkali w tamtejszych stronach. Wszyscy bowiem wiedzieli, że ojciec jego był Grekiem. (Dzieje Apost. 16:3, Biblia Tysiąclecia)
Jesli to jest istotne to Czy tu juz sie obrzezles?
Czy nie wiedzisz ze Pawel Wszystko robi by nie dawac przeszkod Ewangelii.
Dokladnie Tak o tym pisze Pawel w liscie do Galacjan 2.12 (12) Zanim jeszcze nadeszli niektórzy z otoczenia Jakuba, brał udział w posiłkach z tymi, którzy pochodzili z pogaństwa. Kiedy jednak oni się zjawili, począł się usuwać i trzymać się z dala, bojąc się tych, którzy pochodzili z obrzezania. (13) To jego nieszczere postępowanie podjęli też inni pochodzenia żydowskiego, tak że wciągnięto w to udawanie nawet Barnabę. (14) Gdy więc spostrzegłem, że nie idą słuszną drogą, zgodną z prawdą Ewangelii, powiedziałem Kefasowi wobec wszystkich: Jeżeli ty, choć jesteś Żydem, żyjesz według obyczajów przyjętych wśród pogan, a nie wśród Żydów, jak możesz zmuszać pogan do przyjmowania zwyczajów żydowskich? (15) My jesteśmy Żydami z urodzenia, a nie pogrążonymi w grzechach poganami. (16) A jednak przeświadczeni, że człowiek osiąga usprawiedliwienie nie przez wypełnianie Prawa za pomocą uczynków, lecz jedynie przez wiarę w Jezusa Chrystusa, my właśnie uwierzyliśmy w Chrystusa Jezusa, by osiągnąć usprawiedliwienie z wiary w Chrystusa, a nie przez wypełnianie Prawa za pomocą uczynków, jako że przez wypełnianie Prawa za pomocą uczynków nikt nie osiągnie usprawiedliwienia. (17) A jeżeli to, że szukamy usprawiedliwienia w Chrystusie, poczytuje się nam za grzech, to i Chrystusa należałoby uznać za sprawcę grzechu. A to jest niemożliwe. (18) A przecież wykazuję, że sam przestępuję /Prawo/, gdy na nowo stawiam to, co uprzednio zburzyłem. (19) Tymczasem ja dla Prawa umarłem przez Prawo, aby żyć dla Boga: razem z Chrystusem zostałem przybity do krzyża. (20) Teraz zaś już nie ja żyję, lecz żyje we mnie Chrystus.

Wybacz ze taki dlugi fragment wkleilem ale moze oprawda Ewangelii dotrze.
Smok Wawelski napisał(a):
Lash napisał(a):
Teraz Ty odpowiedz czy Pawel wierzy ze woda oczyszcza

Jeśli by nie wierzył, to nie robiłby czegoś, wo co nie wierzy. Pytanie, w jakim sensie ta woda go oczyściła, skoro został już oczyszczony przez krew Jezusa ze swoich win.

Nie ma zadnego dlatego mzna go wykonywac jak i obrzezanie na tymoteuuszu i to NIE MA ZADNEGO ZNACZENIA W CHRYSTUSIE. Dl azdrowi nie wiem moze :)
Smok Wawelski napisał(a):
Nie kombinuj z "innymi przekładami", tylko odpowiedz, czy Paweł postąpił według przykazań Prawa Mojżeszowego, czy nie i czy w ten sposób udowodnił, że żyje według Prawa Mojżeszowego, czy nie. Bo na razie widzę, że usiłujesz zarzucić Pawłowi dwulicowość.

Nie kombinuje poprostu korzystam z wielu na raz i przytoczylem akurat to.
Zadna dwulicowosc, Zadne klamstwo, Pawla tu nie wystepuje. Ty poprostu nie dopuszczasz do siebie mysli ze obrzeznie Tymoteusza nic nie znaczylo. I to co Pawel tu czynil czynil ze wzgledu na braci. ZGODNIE ZE SWOIM SUMIENIEM ze te uczynki nie maja zadnego znaczenia w Jezusie ALE MOGA STANOWIC PRZESZKODE EWANGELII.
Pwel pisze o tej swoje OBLUDZIE TU:
1 kor 9:
(20) Dla Żydów stałem się jak Żyd, aby pozyskać Żydów. Dla tych, co są pod Prawem, byłem jak ten, który jest pod Prawem - choć w rzeczywistości nie byłem pod Prawem - by pozyskać tych, co pozostawali pod Prawem.
Smok Wawelski napisał(a):
O tym, jakie to ma znaczenie w Chrystusie, porozmawiamy jak skończymy ten temat.


Pawel o tym mowi otwarcie wiec nie ma dyskusji. Problem jest jak nie widzisz ze Jezus wypelnil przykzania Ojca a dal swoje. Ktore WYPELNIAJA prawo ST ale PRAWEM ST NIE SA. SA Prawem Chrystusa. WIERZ-KOCHAJ-ZYJ W NADZIEJI

Smok Wawelski napisał(a):
Smok Wawelski napisał(a):
Paweł na prośbę braci w Chrystusie publicznie zrobił coś, co miało potwierdzić, że ON SAM PRZESTRZEGA ZAKONU. Jeśli on sam nie przestrzegał zakonu, to znaczy, że OKŁAMAŁ BRACI.
Lash napisał(a):
Smok Wawelski napisał(a):
Paweł sam złożył ślub nazyreatu, a po zakończeniu ślubu zgodnie z Prawem Mojżeszowym dał sobie ogolić głowę [Dz. Ap. 18:18]. Tak czy nie?

I co stal sie swiety? co mu to dalo w Chrystusie? Zyskal cos? Czy poprostu pokazal braciom kocham was! i dla was stane sie jak zyd! Bo obrzezanie nie ma znaczenia!

Gdzie w Dz. Ap. 18:18 jest napisane, że Paweł zrobił to DLA KOGOŚ? Gdzie tutaj jest napisane, że chciał komukolwiek coś pokazać?

Dokladnie Ze wzgledu NA BRACI TO UCZYNIL.
Tak jak obrzezal Tymoteusza. czy BYL WTEDY OBLUDNY?
Smok Wawelski napisał(a):
Oczywiście, że nie stał się święty. Ale Ty nie umiesz się pogodzić z faktem, że Paweł nie przestrzegał Prawa po to, żeby zasłużyć na zbawienie, tylko z zupełnie innych powodów. Otwórz oczy, to zobaczysz coś więcej niż to, co wydaje Ci się, że widzisz.

Otworzylem. Zajasnil mi Chrystus Ktory wypelnil cale Prawo. I W nim posiadam to. Umarlem ola Prawa. Tak jak Trup MEZA NIE MA NIC DO ZONY tak prawo do mnie.
Smok Wawelski napisał(a):
Lash napisał(a):
Smok Wawelski napisał(a):
Paweł po swoim nowym narodzeniu przestrzegał świąt żydowskich jak Pascha [I Kor. 5:7-8] i Zielone Święta [Szawuot] [I Kor. 16:8]. Tak czy nie?

jak Pasche? czy zabijal baranka jak mowi Prawo? Krzyzowal powtornie Pana? Jak je obchodzil? czy nie celebryjac Chrystusa? czy wg starego Przymierza piekla chleby i jadl baranki?

OTWÓRZ OCZY, CZŁOWIEKU. I przeczytaj dokładnie I Kor. 5:7-8. "Obchodźmy święto [Paschy]". Problem nie polega na tym, CZY Paweł obchodził Paschę, bo obchodził i to najprawdopodobniej z Koryntianami, skoro pisze do nich "obchodźmy święto". Problem polega na tym, DLACZEGO I JAK obchodzili Paschę.

Wiesz Jak czytalem Listy Pawla i pisal zeby nie poddawa sie pod Prawo to jakos slabo to rozumialem. Patrza Na skutki Prawa widze ze jest wrecz nie bespieczne :(.

Pawel Pisze:
(5) wydajcie takiego szatanowi na zatracenie ciała, lecz ku ratunkowi jego ducha w dzień Pana Jezusa. (6) Wcale nie macie się czym chlubić! Czyż nie wiecie, że odrobina kwasu całe ciasto zakwasza? (7) Wyrzućcie więc stary kwas, abyście się stali nowym ciastem, jako że przaśni jesteście. Chrystus bowiem został złożony w ofierze jako nasza Pascha. (8) Tak przeto odprawiajmy święto nasze, nie przy użyciu starego kwasu, kwasu złości i przewrotności, lecz - przaśnego chleba czystości i prawdy. (9) Napisałem wam w liście, żebyście nie obcowali z rozpustnikami.

Pawel nie mowi tu o swieceniu ZADNYCH DNI!. Uzywa poprostu obrazu PRZESNEJ PASCHY w kontekscie do KWASU grzachu. Po koncu tego obrazu kontunuje temat wykluczania z powodu grzechu.

Mowi poprostu Swietujcie co jest obrazem /wieczerzajcie z Panem/ nie w grzechu ale w przesnym CHELBIE CZYSTOSCI I PRAWDY.

Smok Wawelski napisał(a):
Lash napisał(a):
Piecdziesuitniace obchodzil? czy podaje to jako kalendarz punkt w czasie. czy mowi tam Przestrzegam zapisow prawa? bede je celebrowal? GDZIE? 8 ) W Efezie pozostanę aż do Świąt Pięćdziesiątnicy
Kto wciska w tekst?

Skąd wiesz, że Paweł, króry obchodził Paschę, nie obchodził Szawuot? Nawet jeśli nie obchodził Szawuot, to po co miałby się kierowac takim
kalendarzem, który sugeruje, że dla niego święta są ważne?

Pawel nie Obchodzil Paschy. Pawel mowi o prawdzie i swietosci jako CHRZEBIE PRZASNYM, A My jestesmy w Chrysusie takim chlebem jesli wystrzegamy sie grzechu.
A Chrystus jest NASZA PASCHA.
W sumie dzieki ze przyznales sie ze wciskasz w tekst swietownie piecdziesiatnicy. Bo nie ma tam nic o tym. tylko Twoje domysly.
Smok Wawelski napisał(a):
Lash napisał(a):
Smok Wawelski napisał(a):
Jezus w Mat. 5:17-43 pogłębił przykazania Tory i podał je - od tego nie uciekniesz. Tutaj również przydałoby się okazać więcej pokory wobec tekstu.

Gdzie mowi ze poglebil? Mowi powiedziano nie zbaijaj. a ja ci mowie - nie gniewaj sie nawet. 1 kor 13.5
Powiedziano nie cudzoloz a ja ci mowie nie mysli zlego. 1 kor 13.5
klocisz sis z bratem a ja ci mowie - tan komu wiecej wybaczono wiecej kocha mozesz dawac list rozwodowy - wiernosc gal 5. 22-23
Czy Prawo to milosc? NIE. Ale Milosc wypelnia Prawo.

Sam cytujesz pogłębienie Prawa przez Jezusa i jednocześnie zaprzeczasz, że Jezus je pogłębia.


Bo to nie jest poglebienie. To jest Twoje zrozumienie. Ktorego nie ma w tekscie. Gdzie Jezus mowi POGLEBIAM? Jesli tak to jak poglebil Prawo nieczystosci kobiet w krawieniu? Nie moga w ogole przychodzic do Boga?

DLatego zaslona jest na ich sercu gdy czytaja Mojzesza.....

Smok Wawelski napisał(a):
Lash napisał(a):
Jer 31.33 mowi o nowym przymierzu ze Prawo Boga bedzie w sercach
Jer 34.13 mowi o przymierzu jakie zawrl Bog i jest mowa i przykazaniu na temat niewolnikow! i wypuszczeniu ich.
Widzisz wiec ze Prawo jest integralna trescia Przymierza? czy dalej odrzcucasz SLowo Pana i wchodzisz pod jego przeklenstwo?
Ustosunkuj sie prosze chocby do jeremiasza.

Prawo to nie jest treść Przymierza, tylko część treści Przymierza. Przymierze jest umową, w ramach której między innymi zapisano Prawo. Dlatego Jeremiasz pisze, że w ramach Nowego Przymierza Prawo zostanie zapisane w sercach wierzących i nie mówi o żadnym innym Prawie jak Tora. Sam odrzucasz Słowo Pana:
"Takie zaś jest przymierze, które zawrę z domem Izraela po upływie owych dni, mówi Pan: Prawa moje włożę w ich umysły i na sercach ich wypiszę je, i będę im Bogiem, a oni będą mi ludem" [Hebr. 8:10] Treść Przymierza brzmi w punktach:

1. Prawa moje włożę w ich umysły i serca
2. Ja będę ich Bogiem
3. Oni będą moim ludem

(13) Gdy mówi: Nowe, to uznał pierwsze za przedawnione; a to, co się przedawnia i starzeje, bliskie jest zaniku.

Pierwsze Prawo Jest przedawnione razem w pierwszysm przymierzem. Bo bylo jego integralna czescia. My jestesmy w Prawie Chrystusowym Ktor mowi Uwierz a bedziesz zbwiony, Kochaj a bedziesz zbawiony, Narodz sie na nowo a bedziesz zbwiony.
w przeciwenstwie do starego. Zyj wg przykzan Ojca.

Smok Wawelski napisał(a):
Nadanie Prawa jest jednym z punktów Przymierza. Dlatego Jer. 34:13 mówi o jednym przykazaniu jako treści Przymierza.


Wiem i Te punktu - Prawo okreslaly SLUZBE staremu przymierzu. Przymierzu smierci. 2 kor 3.5-8 Jesli lamales Prawo lamales przymierze.

Smok Wawelski napisał(a):
Lash napisał(a):
Smok Wawelski napisał(a):
Prawo jest wieczne i niezmienne. Jezus dokładnie tak o nim mówił, a nawet je pogłębił. Ani Jezus, ani Paweł ani apostołowie nie myśleli na temat Prawa tego, co Ty. Mówiąc o pogłębionych przykazaniach Tory Jezus powiedział:
"Ktokolwiek by tedy rozwiązał jedno z tych przykazań najmniejszych i nauczałby tak ludzi, najmniejszym będzie nazwany w Królestwie Niebios; a ktokolwiek by czynił i nauczał, ten będzie nazwany wielkim w Królestwie Niebios" [Mat. 5:19]

A kto je rozwiazuje? KTO?

Czyń i nauczaj przykazań, o których mówił Jezus.

Czy nie
Nie gniewaj sie - kto tak czyni nie zabija! i wiele inncy
NIe badz niewierny - nie rozwodzisz sie i wiele innych
Nie mysl zlego - mnostwo grzechow
Smok Wawelski napisał(a):
Czyli Prawa Mojżeszowego pogłębionego i zinterpretowanego przez Jezusa. Tak powiedział Jezus. Jeśli masz jak każdy czyli ktokolwiek czynić i nauczać, to znaczy, że sa aktualne. Problem leży w ich interpretacji i zastosowaniu.


Nie ma problemu. Jezus nie mowil idz i interpretuj Prawo po nowemu. CO NIE. on mowil Kochaj co mial na mysli?

Smok Wawelski napisał(a):
Kiedyś myślałem w tych sprawach tak jak Ty, ale gdy szczerze podchodziłem do tekstu Pisma i nie próbowałem go przekręcać tak, jak Ty to robisz, zrozumiałem więcej. I dlatego Prawo mi nie przeszkadza, tak jak nie przeszkadzało apostołom. Nie musze już wciskać Pawłowi, że nie robił tego, co robił, albo że nie robił tego szczerze, tylko na pokaz.
Przykre ze znowu probujesz przyisac mi swoja pierwotne niezrozumienie i przekrecanie tekstu.
Ja kiedys wierzylem jak Ty i nie mialem zadnych ZLYCH motywacji i przekrecania. Moze dlatego to co bylo ci dane zostalo zabrabne?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 14, 2007 3:50 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
Lash,

1. Uciekłeś od tekstu z Dz. Ap. 21:16-26 pokazującego, że Paweł sam przestrzegał Prawa Mojżeszowego (wypełnionego przez Mesjasza) i że za zgodą starszych w Jerozolimie oraz Jakuba publicznie pokazał, że sam przestrzega Prawa. Uciekłeś w zupełnie inny temat opisany w Liście do Galacjan i inne fragmenty nie mówiące o osobistym stosunku Pawła do Prawa, tylko o jego tolerancji dla ludzi będących pod Prawem, czyli dla legalistów i innych, którym głosił Ewangelię. Moje pytania pozostały bez odpowiedzi.
2. Mieszasz różne teksty Pisma według z góry przyjętego założenia. Jedne mówią o Żydach, a inne o poganach, ale Tobie to nie przeszkadza - byle udowodnić to, co chcesz udowodnić.
3. Paweł pisze "obchodźmy święto", ale dla Ciebie oznacza to "nie obchodźmy święta". Czyli przekręcasz proste znaczenie tekstu, bo ono Ci nie pasuje, choć nie ma żadnego powodu, żeby literalne rozumienie tekstu zamieniac na metaforyczne. Chyba, że się na z góry przyjęte założenie, według którego tekst musi być potraktowany metaforycznie.
4. Uparcie utożsamiasz Przymierze z Prawem, choć Pismo mówi coś innego - mianowicie, że Prawo to jeden z punktów umowy zwanej Przymierzem.
5. Uparcie mi zarzucasz, że ja głoszę zbawienie z uczynków, choć tego nie robię.
6. Poniżasz i obrażasz siostrę w Mesjaszu, traktując dyskusję jak walkę, co absolutnie nie jest budujące i świadczy o tym, że Twoja cielesność ma się bardzo dobrze wbrew Twojej teoligii.

W związku z tym uważam dalszą dyskusję za bezcelową.


Ostatnio edytowano Pt gru 14, 2007 8:26 pm przez Smok Wawelski, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 14, 2007 3:56 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N mar 04, 2007 1:25 pm
Posty: 1505
Lokalizacja: Silesia
Lash napisał(a):
NAS nie uswieca. Izraela przed Jezusem - Tak. Trudno zrozumiec!


jeżeli czegoś nie rozumiesz i słuchanie tłumaczeń nie daje Ci satysfakcji w zrozumieniu, to sobie poprostu odpuść
z pewnością zrozumiesz tyle, aby zachować swoje zbawienie i siebie czystym przed JHWH, bo jeżeli jesteś narodzony na nowo, to Duch Święty wprowadzi Cię we wszelką prawdę

Lash napisał(a):
Rozuemie ze twoj maz podajac ci reke jest nieczysty. w Pracy i w ogole tak? Nie bardzo mozecie zblizac sie do Boga jako nieczysci.


w czasie zawarcia Przymierza na Synaju zostały określone sposoby umożliwienia ludziom przebywania przed JHWH (i dla członków społeczności, i dla kapłanów-pośredników, i dla ofiar, i dla samego miejsca przebywania JHWH)

wiele zaleceń dotyczących nieczystości i unikania kontaktu z nią dotyczyło ludzkiej fizjologii, chorób, ułomności i niedoskonałości fizycznej (z resztą te same reguły dotyczyły zwierząt przeznaczonych na ofiarę dla JHWH)

Mesjasz wskazał, że oczyścić może on sam każdego, kto tego pragnie, poza obmyciami rytualnymi [Mat. 8:1-3]
Jan Chrzciciel powiedział o Mesjaszu jakiego rodzaju oczyszczenia dokona [Łuk. 3:18]
Mesjasz sam wyjaśniał to swoim uczniom, dodając przy tym, że oni już zostali oczyszczeni przez Niego, na „specjalnych zasadach” [Jana 15:1-3], a nie były to zasady nieznane, tajemne - to zasady z Przymierza Abrahamowego, gdzie na tylko na podstawie wiary JHWH usprawiedliwiał człowieka (jeszcze przed Przymierzem z Synaju!!!)

Nowe Przymierze nie anulowało pojęcia „nieczystości”

dla wierzących nieczystość przed Świętym JHWH nie dotyczy jednak teraz faktu, że jesteśmy niedoskonali z wyglądu i zdrowia fizycznego, że ktoś jest niepełnosprawny

nieczystość pozostała – jej rodzaj jest wskazany: dotyczy serca, myśli wierzących, trwania w grzechu – nie tylko dotyczy to tych, którzy nie uwierzyli [2Kor 7:1; 2Tm 2:19-22; Jk 4:5-8; Tytusa 2:13-14; Efezjan 5:25-27]

dzięki łasce JHWH jestem teraz pod Nowym Przymierzem zawartym na Golgocie

jestem w nim oczyszczona krwią pochodzącą z Doskonałej Jednorazowej Ofiary Mesjasza – Baranka bez skazy [Hebr. 1:1-4; Hebr. 9:11-14; Hebr. 9:20-23; Hebr. 10:21-23] dzięki Duchowi Świętemu i ufnej wierze
mam bezpośredni dostęp do JHWH, bo jestem oczyszczona kąpielą wodną i ciągle staram się podobać JHWH, dawać Jemu pierwszeństwo w moim życiu, gdy upadam i pokutuję, JHWH mi wybacza, staram się nie odchodzić od Niego, bo w Nim mam życie i odkupienie, piorę swoją szatę i z drżeniem sprawuję swoje zbawienie [1J 1:7-10; Obj22:14]

Lash napisał(a):
Odpowiedz mi O Pani prosze:
Czy ty natomiast jestes tu :
(5) Lecz niektórzy nawróceni ze stronnictwa faryzeuszów oświadczyli: Trzeba ich obrzezać i zobowiązać do przestrzegania Prawa Mojżeszowego.
Czy tu:
(10) Dlaczego więc teraz Boga wystawiacie na próbę, wkładając na uczniów jarzmo, którego ani ojcowie nasi, ani my sami nie mieliśmy siły dźwigać.
(19) Dlatego ja sądzę, że nie należy nakładać ciężarów na pogan, nawracających się do Boga ... (21) Mojżesz bowiem od dawien dawna ma po miastach takich, którzy go opowiadają, gdyż czyta się go w synagogach w każdy sabat....


gdzie wyczytałeś, że tak twierdzę, że wierzący w Mesjasza mają się obrzezać i przestrzegać Prawa Mojżeszowego?
i co Ci przeszkadza, że Żydzi nawet wierzący (Mesjańscy) świętują sami szabat i czytają całą TANACH i BeritChadasza?
nie dla Ciebie to robią :)


ja rozumiem pojęcie nieczystości, rozumiem zasady Przymierza z Golgoty, rozumiem troskę apostołów o wierzących z Pogan i zalecenia z Dz.Ap.
Ty dorabiasz do tego teorię o nakazujących się obrzezać...co chcesz mi zarzucić?

ja nikomu niczego nie narzucam i nikogo nie nazywam nieczystym

jak widać, to nie ja osądzam, co kto je, co kto obchodzi i zachowuje – jeżeli wierzący robi to dla JHWH to nikt, Ty też, nie masz prawa go osądzać- chyba że mniemasz o sobie inaczej?

w czasach apostołów wielu z Żydów i judaizujących próbowało nałożyć na wierzących z Pogan brzemiona niepotrzebne i niebezpieczne, co Piotr też wyjaśniał [Dzieje Apost. 10:13-17; 15:7-10]

najczęściej wynikało to z niezrozumienia ofiary Mesjasza i zasad panujących w Nowym Przymierzu (albo wynikało zwyczajnie z faktu, że tak nauczający nie byli narodzeni na nowo)

od czasów cesarza Konstantyna ok. 320 r.n.e. zaczęły się sytuacje odwrotne

dzisiaj Żydzi Mesjańscy są liczebnie w mniejszości (w stosunku do wszystkich wierzących) i to im próbuje się narzucać co i jak powinni, a czego nie powinni, aby się wyrzekli swojej tożsamości etnicznej, korzeni i obietnic

robią tak np. Ci, którzy nazywają siebie „duchowym izraelem” powstałym w miejsce odrzuconego Izraela, głoszą też, że na tej podstawie to ich dotyczą, wszystkie obietnice dane kiedyś Izraelowi etnicznemu (wiele takiego nauczania słyszałam np. m.in. w kościele zielonoświątkowym i od adwentystów)

dzięki Bogu nie wszędzie, bo są wierzący z Pogan, którzy rozumieją, że w Ciele Chrystusa jest miejsce dla nas wszystkich na takich samych prawach łaski, bez indoktrynacji czyjejkolwiek i bez konieczności poniżania kogokolwiek


„Ten, kto jada [wszystko], niech nie pogardza tym, który nie [wszystko] jada, a ten, który nie jada, niech nie potępia tego, który jada; bo Bóg go łaskawie przygarnął. (4) Kim jesteś ty, co się odważasz sądzić cudzego sługę? To, czy on stoi, czy upada, jest rzeczą jego Pana. Ostoi się zresztą, bo jego Pan ma moc utrzymać go na nogach. (5) Jeden czyni różnicę między poszczególnymi dniami, drugi zaś uważa wszystkie za równe: niech się każdy trzyma swego przekonania. (6) Kto przestrzega pewnych dni, przestrzega ich dla Pana, a kto jada wszystko - jada dla Pana. Bogu przecież składa dzięki. A kto nie jada wszystkiego - nie jada ze względu na Pana, i on również dzięki składa Bogu. (7) Nikt zaś z nas nie żyje dla siebie i nikt nie umiera dla siebie: ( 8 ) jeżeli bowiem żyjemy, żyjemy dla Pana; jeżeli zaś umieramy, umieramy dla Pana. I w życiu więc i w śmierci należymy do Pana. (9) Po to bowiem Chrystus umarł i powrócił do życia, by zapanować tak nad umarłymi, jak nad żywymi.(...)
(20) Nie burz dzieła Bożego ze względu na pokarmy. Wprawdzie każda rzecz jest czysta, stałaby się jednak zła, jeśliby człowiek spożywając ją, dawał przez to zgorszenie. (21) Dobrą jest rzeczą nie jeść mięsa i nie pić wina, i nie czynić niczego, co twego brata razi [gorszy albo osłabia]. (22) A swoje własne przekonanie zachowaj dla siebie przed Bogiem. Szczęśliwy ten, kto w postanowieniach siebie samego nie potępia
[Rzymian 14:3-9; 20-22]


jeżeli z mojej odpowiedzi, że słuszne, higieniczne i mądre było jakieś zalecenie zapisane w Torze Ty wyciągasz wniosek o mojej i bliskich mi nieczystości, to zastanawiam się, czy w ogóle słuszne jest rozmawiania z Tobą?

bo albo Tobie trzeba to tłumaczyć od początku – i wtedy Ok., tylko zmień ton
albo kpisz sobie ze mnie i przychodzisz tu oskarżać?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: N gru 16, 2007 5:04 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lis 29, 2007 1:01 am
Posty: 141


Ostatnio edytowano Pt lut 01, 2008 8:25 pm przez izraelita, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: N gru 16, 2007 6:43 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 9:30 pm
Posty: 8611
Lokalizacja: Kraków
Zalazłem ciekawe świadectwo Ireneusza z Lyonu, który sam był poganinem (czyli nie-Żydem) według ciała, a ponadto uczniem Polikarpa ze Smyrny, który był bezpośrednim uczniem apostoła Jana. Oto, co pisze o stosunku apostołów do Prawa Mojżeszowego

"Tak więc apostołowie, którzy byli z Jakubem, pozwolili braciom pochodzącym z pogan żyć w wolności - tak jak prowadził ich Duch święty. Sami jednak, choć znali tego samego Boga, nadal przestrzegali starożytnych przepisów (...) Apostołowie, których Pan uczynił świadkami swoich dzieł i nauk (...), żyli ściśle według Prawa Mojżeszowego" [Adversus Haereses III,12,15]

Jeśli chodzi o ludzi, którzy przeciwstawiali naukę Ewangelii prawom Mojżesza, to Ireneusz traktuje ich jako heretyków:

"Co do ludzi o spaczonych umysłach, którzy zwrócili się przeciwko prawom Mojżesza twierdząc, że są sprzeczne z nauką Ewangelii, to nie zadali sobie oni trudu, by zbadać podstawy zawarcia obydwóch Przymierzy oraz różnice pomiędzy nimi. Dlatego też odpadli od ojcowskiej miłości Boga i pozwolili się nadąć szatanowi, a zwróciwszy się ku doktrynie wyznawanej przez Szymona Maga, odeszli w swych poglądach od opinii Tego, który jedynie jest Bogiem i wydaje im się, że posiedli objawienie lepsze od tego, które otrzymali apostołowie; [uważają oni] również, że apostołowie głosili Ewangelię pozostając pod wpływem żydowskim, natomiast oni sami są bardziej czyści moralnie i mądrzejsi od apostołów" [Adversus Haereses,III,12,12]

http://www.earlychristianwritings.com/t ... book3.html

I jeszcze poprawka z mojej strony. Napisałem, że Paweł obchodził Świeta Szawuot [Pięćdziesiątnica] cytując I Kor. 16:8. Założenie, że Paweł po swoim nawróceniu przestał być Żydem i przestał obchodzić żydowskie święta, można ratować teorią, że Paweł posługiwał się żydowskim kalendarzem i tylko dlatego napisał, że aż do Pięćdziesiątnicy zostanie w Efezie. Jednakże w Dz. Ap. 20:16 czytamy:

"Albowiem Paweł postanowił minąć Efez, aby nie tracić już więcej czasu w Azji; śpieszył się bowiem, aby, jeśli to możliwe, być na Zielone Święta [Szawuot/Pięćdziesiątnica] w Jerozolimie"

Otwartym umysłom pozostawiam wnioski dotyczące obchodzenia przez Pawła Paschy [I Kor. 5:7-8], Przaśników [Dz. Ap. 20:6] czy Szawuot [Dz. Ap. 20:16] w kontekście jego własnych słów:

"To jednak wyznaję przed tobą: Według drogi, nazywanej przez nich sektą, służę Bogu moich ojców, wierząc we wszystko, co napisane zostało w Prawie i u Proroków" [Dz. 24:14]

Paweł nie kłamał, lecz w momencie, gdy wypowiadał te słowa, wierzył we wszystko, co zostało napisane w Prawie Mojżeszowym (w interlinii mamy "wszystkim" czyli domyślnie naukom, nakazom) - z tym, że wierzył według drogi Pańskiej, zwanej przez legalistów sektą nazarejczyków. Ireneusz potwierdza, że apostołowie żyli według Prawa Mojżeszowego (które zostało przez Mesjasza wypełnione i zinterpretowane, ale nie anulowane). Myślę, że zamiast zaprzeczać Pismu i faktom, dobrze byłoby pokornie odrobić lekcję, jaką mamy do odrobienia w tym zakresie. Zwłaszcza, że nie grozi to nam [poganom z pochodzenia] żadnym "wejściem pod zakon". Grozi najwyżej wyuczonym stereotypom.

Jestem otwarty wyłącznie na konstruktywną dyskusję w budującej atmosferze. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: N gru 16, 2007 6:44 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 15, 2005 7:24 pm
Posty: 1321
Witaj przyjacielu/fundamentalisto/izraelito :lol:
Cytuj:
Taki wybor sprawi ze Bog nie sprawi juz w tobie dzialania, nie da ci sil abys odszedl z pracy. Sam wybrales cielesnosc i to jest grzech !

Nie wiem, skąd u Ciebie tyle pewności, że Bóg, gdy mijamy się z Jego wolą, 'nie sprawi już w nas działania, etc'. Dziękuję Jezusowi za przypowieść o synu marnotrawnym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: N gru 16, 2007 6:50 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lis 29, 2007 1:01 am
Posty: 141


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 01, 2008 12:30 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr mar 19, 2008 1:54 pm
Posty: 829
Nie chciałam zaśmiecać Ani_isze temat, to przeniosłam się tutaj. Nie przeczytałam wszystkiego, w tym temacie, więc jeżeli się powtarzam za kimś, to przepraszam... zresztą jeżeli tak, to Smok zaraz mnie odeśle do przeczytania całego tematu od początku, ale to zajmie sporo czasu - póki przeczytam, zapomnę co chciałam powiedzieć, więc jeszcze raz przepraszam, w razie czego.
Zacytuje parę zdań ze słów Smoka:
Cytuj:
Pokładanie ufności w łasce dotyczy usprawiedliwienia z łaski przez wiarę. Natomiast usprawiedliwieni, zbawieni ludzie okazują Bogu miłość poprzez przestrzeganie przykazań Prawa [I Jana 5:13], które zostały zinterpretowane przez Mesjasza, natomiast nie zostały przez Niego zniesione. To On nakazał zbawionym "słuchać i wykonywać" Prawo, a którego ani jedna kreska nie została anulowana [Mat. 5:17-20]. Dlatego określenie "powrót do Prawa" jest mocno nieprecyzyjne, bo przecież usprawiedliwieni z łaski nigdy od Prawa nie odeszli (podobnie jak ich Pan i apostołowie). Przestali natomiast traktować wypełnienie Prawa jako warunek usprawiedliwienia (bo nikt nie może być usprawiedliwiony z uczynków Prawa - Rzym. 3:20 i in.). Samo Prawo zostało wypisane w sercach wszystkich uczestników Nowego Przymierza [Jer. 31:31-34; Hebr. 8:8-13]. Sprawowanie posiadanego zbawienia [Flp. 2:12] jest ściśle związane z uczynkami, ponieważ wiara bez uczynków jest martwa [Jak. 2:26], a standardem oceny uczynków jest Prawo, które jest dobre, sprawiedliwe i duchowe [Rzym. 7:12,14]. Mówiliśmy już o tym w innym wątku.

Cytuj:
Żeby Prawa przestrzegać, trzeba je najpierw prawidłowo rozumieć i interpretować, czyli "robić z niego właściwy użytek" [I Tym. 1:8]. Ponieważ w wielu kościołach pokutuje błędne nauczanie na temat Prawa, mamy wynik w postaci liberalnego traktowania grzechu, braku uświęcenia i spoufalania się z Bogiem. Wielu chrześcijan żyje tak jak świat w imię błędnie rozumianej prawdy, że nie jesteśmy pod Prawem tylko pod łaską [Rzym. 6:14], która jest typowym odczytaniem połowy wersetu.

Ja inaczej podchodzę do tej sprawy. Moim zdaniem Jezus zinterpretował Prawo w sposób jasny i jednoznaczny - "ani jota ani kreska z niego nie przeminie".
Co to znaczy, że "usprawiedliwieni z łaski nigdy od Prawa nie odeszli"? Jako była poganka, nawrócona ateistka, ja nigdy nie byłam pod prawem, ani nigdy ono mnie ani nie interesowało, ani nie wiedziałam, co tam w nim piszę. Tym bardziej teraz - poznawszy łaskę i usprawiedliwiona z wiary, nie jestem pod prawem i Zakon Mojżesza nie ma mocy prawnej nade mną - to oznacza dla mnie "według litery".
Fakt, że grzech i pobłażanie nieprawości się pleni dookoła, nie oznacza, że zaraz obowiązują mnie jakieś przepisy Prawa.
Nie kradnę nie dla tego, że każe tak Prawo, lecz dla tego, że "objawiła się łaska, pouczając nas" i że Duch Boży mnie prowadzi. Co nie oznacza wcale, że mam żyć tak jak świat, gdyż łaska mówi "nie upodobniajcie się do świata".
Mam pytanie, czy Zakon, to to samo co Prawo i co Przymierze? - bo ja traktuje te terminy zamiennie, uważając że to jedno i to samo. Jeżeli się myle, to proszę mnie poprawić.
Acha, co się tyczy Żydów - to uważam, że obowiązuje ich po wsze czasy obrzezka i sabaty (co nie znaczy, że przestrzegając to nie są skazani na porażkę - tak czy owak)... chyba że nawrócą się do Pana, wtedy są wolni od tych nakazów.
Pozdrowionka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 01, 2008 2:00 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 15, 2005 7:24 pm
Posty: 1321
Cytuj:
Mam pytanie, czy Zakon, to to samo co Prawo i co Przymierze?

W polskich tłumaczeniach zakon i prawo tłumaczy się z gr. nomos i z reguły oznacza to samo, czyli spisane prawo Boże [mojżeszowe], chyba że kontekst wskazuje na inne prawo - przykładowo na prawo [zakon] ciała.
Prawo jest elementem Przymierza, do którego przestrzegania zobowiązują się strony.



Cytuj:
Acha, co się tyczy Żydów - to uważam, że obowiązuje ich po wsze czasy obrzezka i sabaty (co nie znaczy, że przestrzegając to nie są skazani na porażkę - tak czy owak)... chyba że nawrócą się do Pana, wtedy są wolni od tych nakazów.

Wypadałoby jeszcze jakoś uzasadnić postulat zniesienia sabatu i obrzezki dla odrodzonych Żydów. Najlepiej w oparciu o Słowo Boże.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 01, 2008 2:14 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr mar 19, 2008 1:54 pm
Posty: 829
Ga 5:1-18 Bw „Chrystus wyzwolił nas, abyśmy w tej wolności żyli. Stójcie więc niezachwianie i nie poddawajcie się znowu pod jarzmo niewoli.(2) Oto ja, Paweł, powiadam wam: Jeśli się dacie obrzezać, Chrystus wam nic nie pomoże.(3) A oświadczam raz jeszcze każdemu człowiekowi, który daje się obrzezać, że powinien cały zakon wypełnić.(4) Odłączyliście się od Chrystusa wy, którzy w zakonie szukacie usprawiedliwienia; wypadliście z łaski.(5) Albowiem my w Duchu oczekujemy spełnienia się nadziei usprawiedliwienia z wiary,(6) bo w Chrystusie Jezusie ani obrzezanie, ani nieobrzezanie nic nie znaczy, lecz wiara, która jest czynna w miłości.(7) Biegliście dobrze; któż wam przeszkodził być posłusznymi prawdzie?(8 ) Namawianie takie nie pochodzi od tego, który was powołuje.(9) Trochę kwasu całe ciasto zakwasza.(10) Jestem co do was przekonany w Panu, że nie inaczej myśleć będziecie; a ten, kto was niepokoi, kimkolwiek by był, poniesie karę.(11) A ja, bracia, jeśli jeszcze obrzezanie głoszę, za co jeszcze jestem prześladowany? Przecież wtedy ustaje zgorszenie krzyża.(12) Bodajby siebie uczynili rzezańcami ci, którzy was podburzają.(13) Bo wy do wolności powołani zostaliście, bracia; tylko pod pozorem tej wolności nie pobłażajcie ciału, ale służcie jedni drugim w miłości.(14) Albowiem cały zakon streszcza się w tym jednym słowie, mianowicie w tym: Będziesz miłował bliźniego swego, jak siebie samego.(15) Lecz jeśli jedni drugich kąsacie i pożeracie, baczcie, abyście jedni drugich nie strawili.(16) Mówię więc: Według Ducha postępujcie, a nie będziecie pobłażali żądzy cielesnej.(17) Gdyż ciało pożąda przeciwko Duchowi, a Duch przeciwko ciału, a te są sobie przeciwne, abyście nie czynili tego, co chcecie.(18 ) A jeśli Duch was prowadzi, nie jesteście pod zakonem.”

To nie jest uzasadnienie, Lisie?

P.S. dzięki za wyjaśnienie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 01, 2008 2:46 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 15, 2005 7:24 pm
Posty: 1321
Cytuj:
To nie jest uzasadnienie, Lisie?

To jest bardzo dobre wyjaśnienie, ale dla Galacjan i wszystkich wierzących z pogan.
Wierzący Żyd nie obrzezuje się, by uzyskać usprawiedliwienie, bo ono jest tylko z wiary. Odrodzony Żyd obrzezuje się ze względu na przymierze abrahamowe, które nie zostało anulowane, i zawarte było grubo przed Mojżeszem. Polemika Pawła uderzała w tych, którzy chcieli wciągnąć pogan w konieczność obrzezania ciała, dla uzyskania usprawiedliwienia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL