Paweł w Rzym. 9-11 pisze o Żydach pojedynczych i o całym narodzie, i o różnych etapach historii Izraela - od czasów współczesnych Pawłowi aż do Przyjścia Pańskiego.
Cytuj:
Skoro pisze cały Izrael to cały. Gdyby ocalony miał być tylko ten Izrael który uwierzył w Mesjasza za życia to od kogo ma być odwrócona bezbożność.Rzym. 11:26.
Bezbożność zostanie odwrócona od Izraelitów żyjących w czasie Powtórnego Przyjścia Jezusa wtedy nawróci się cały Izrael, który
wtedy będzie żył. O tym mówi Rzym. 11:25-27. To będą czasy, "gdy poganie w pełni wejdą" [w. 25] - część Izraela pozostanie zatwardziała aż do tego czasu [w. 25].
W wersetach 11:28-31 mówi o Żydach niewierzących współczesnych Pawłowi.
Cytuj:
Ci którzy w niego uwierzyli nie potrzebuja nawrócenia bo zrobili to już gdy obrzezali swoje serca przez co pokazali swoje żydostwo.
Zgadza się.
Cytuj:
Nawrócenie Izraela aby dołączyli do swoich braci którzy zrobili to wcześniej nalezy do przyszłosci i nastąpi w dniu przyjścia Mesjasza. (...) Wtedy to wypełnią się słowa Jer. 31:33-34.
Zgadza się.
Cytuj:
Wtedy nastąpi wszczepienie tych którzy nie przyjęli Mesjasza wcześniej i o tych także pisze Paweł. Grzechy te wynikają z odrzucenia Mesjasza. Każdy Izraelita będzie miał szansę przyjęcia Mesjasza. Bóg jest sprawiedliwy.
To już jest jakiś zupełnie ekscentryczny pogląd. Biblia mówi, że po śmierci każdego człowieka czeka już tylko sąd [Hebr. 9:27], a gdy umiera człowiek bezbożny, kończy się wszelka nadzieja [Przyp. Sal. 11:7]. Po śmierci nikt nie dostaje żadnej "drugiej szansy". Nawet Żyd.
Cytuj:
Ponownie można wszczepić tylko te jednostki które były wcześniej odłamane i dotyczy to każdego Izraelity wcześniej odłamanego z powodu niewiary. Słowo PONOWNIE jest tutaj kluczowe. I nie odnosi sie do narodu a jednostek. .
"Odłamane gałęzie" można ponownie wszczepić tylko wtedy, gdy one jeszcze żyją. W Rzym. 11:14 Paweł mówi o rodakach, których on sam chce pobudzić do zawiści - czyli o współczesnych sobie i jeszcze żyjących. Rzym. 11:13-24 mówi o Żydach żywych, a nie martwych i o współczesnych Pawłowi, a nie o tych, którzy będą kiedyś żyli. Dlatego mówi o
ponownym wszczepieniu.
Cytuj:
Dlatego sąd to nie tylko wyrok i jezioro ognia ale równiez możliwość nawrócenia czego dowodem są proroctwa o Izraelu. Różnica między słowami krino i krima jest zasadnicza ty jej jednak nie dostrzegasz. Dyskutowaliśmy to przy okazji Mat.25:31-46
To jest jakiś nonsens. Sąd jest sądem. Po nim następuje wyrok, a potem już tylko wykonanie wyroku. Po sądzie nie ma już żadnej "drugiej szansy" - to byłoby niesprawiedliwe i nie ma w Biblii takiego nauczania. Wręcz przeciwnie - Jezus mówi do Żydów współczesnych Jemu:
"Biada tobie, Chorazynie, biada tobie, Betsaido; bo gdyby w Tyrze i Sydonie działy się te cuda, które u was się stały, dawno by w worze i popiele siedząc, pokutowały. Toteż lżej będzie Tyrowi i Sydonowi na sądzie aniżeli wam. A ty, Kafarnaum, czy aż do nieba wywyższone będziesz? Nie! Aż do piekła zstąpisz" [Łuk. 10:13-15]
Widzisz tu jakąś "drugą szansę" podczas sądu? Bo ja nie.
