Ketura MAgdalena napisał(a):
twierdzę ale to osobiście, ze koszer powinniscie trzymać - a choćby przez wzgląd na SŁowo Boze, które o tym mówi
Na szczęście, Słowo Boże mówi coś innego, niż chcesz nam wcisnąć. Chyba, że dla Ciebie Słowem Bożym jest tylko Tanach. Ja się będę trzymał tego, co poganom zalecił Duch Święty w Dziejach Apostolskich 15, a przez apostoła Pawła w jego listach (kilku nawet).
Cytuj:
Żydów i nie-Żydów jako światłosć na świecie. ze wzgledów swiatłą dla innych narodów.
Tu Ci się coś pomyliło, ale trudno. Światłością dla pogan czyli narodów mieli być Żydzi [Rzym. 2:19]. Jeśli chodzi Ci o to, że mamy być światłością świata i solą ziemi, to raczej nie poprzez obchodzenie świąt, ale przez świadectwo życia osobistego.
Cytuj:
Ale to jest wybór wolny każdego i w tym jest i my mamy wolność.
No, to jeśli nam dajesz tę wolność, to skończmy temat.
Cytuj:
po drugie Święta Pana - to nie są świeta żydowksie - POWIE CI TO KAŻDY ŻYD MESJANSKI że są to święta Pana. Bóg mówi :to są MOJE ŚWIĘTA- czujesz to ?
HaSzem -Bóg Jisraela dał je najepierw Jisrealowi na wieczność już wtedy jako przykazanie wieczne aby je PRZESTRZEGALI! -potem przyszedł Jahszua i potwierdził te święta - uczestnicząc w nich .
Święta wypełniły się i niektóre wypełnią W MESJASZU. One były cieniem Tego, co miało nastąpić - czyli właśnie wypełnienia w Mesjaszu. Paweł pisze w Kol. 2:16-23, żeby zbawieni poganie w Kolosach nie ulegali wpływom trzech rodzajów ludzi. Jednym z tych trzech rodzajów są ludzie tacy jak Ty:
"Niechże was tedy nikt nie sądzi z powodu pokarmu i napoju albo z powodu święta lub nowiu księżyca bądź szabatu.
Są to tylko cienie rzeczy przyszłych [dosł. "mających nastąpić"]; rzeczywistością [dosł. "ciałem"] natomiast jest Mesjasz/Chrystus" [Kol. 2:16-17]
Cieniami rzeczy przyszłych [mających nastąpić, czyli wypełnić się w Mesjaszu] są: pokarm i napój, święto, nów księżyca i szabat. To jest napisane wprost i to przez Pawła.
Nikt Żydom nie broni obchodzenia tych świąt (które Mesjanistyczni i tak obchodzą z Mesjaszem jako centrum i wypełnieniem). Natomiast tak jak zbawieni poganie w Kolosach, my (poganie) zawarliśmy z Bogiem Nowe Przymierze, kiedy to święta już się w Mesjaszu/Chrystusie wypełniły (On jest rónież Tym, w którym wypełnią się wszystkie święta żydowskie). Poza tym, nie jesteśmy ani synami izraelskimi według ciała, ani prozelitami, którzy najpierw musieli stać się Żydami, a potem dobiero mieli przystęp do Boga. Jako poganie w ciele, mamy przez Ewangelię
taki sam przystęp do Boga jak nasi żydowscy bracia. Nie musimy się ani obrzezywać, ani wracać do tego, co było tylko cieniem. My mamy Mesjasza w Duchu Świętym i weszliśmy w relację z Bogiem na etapie Nowego Przymierza.
Naszym odpocznieniem jest sam Mesjasz - "albowiem do odpocznienia wchodzimy my, którzy uwierzyliśmy". On jest naszym Szabatem. Dzień, który chcemy przestrzegać dla Pana, może ale nie musi nakładać się z Szabatem [Rzym. 14:5-6]. Królestwo Boże to nie jest pokarm ani napój. [Rzym. 14:17].
Poganie zostali włączeni w Ciało Mesjasza dopiero w momencie opisywanym w 10 rozdziale Dziejów Apostolskich. Jeśli chcemy się dowiedzieć, do czego Słowo Boże zobowiązuje pogan (szczególnie w sprawach zewnętrznych), trzeba czytać to, co Duch Święty o tym mówi w Dziejach od 10 rozdziału, w listach i Objawieniu, a nie tylko w Tanach i Ewangeliach. Liczy się
całość nauczania Pism, a nie tylko te fragmenty, które komuś odpowiadają.
Cytuj:
święta Pana są czescia zbawienia

A gdzie Ty to wyczytałaś? Bo ja czytam, że zbawienie jest
wyłącznie w Mesjaszu [I Jana 5:12 i inne]
"Mesjasz/Chrystus wyzwolił nas, abyśmyw tej wolności żyli> Stójcie więc niezachwianie i nie poddawajcie się znowu pod jarzmo niewoli" [Gal. 5:1]
Cytuj:
należa do przymierzy i są obecne i aktualne-są cieniem ale cieniem nie budjdy tylko rzeczywistości , króra jest Mesjasz i nie wszystki się jeszcze spełniły
No właśnie! SĄ CIENIEM. A my żyjemy w rzeczywistości, której one były cieniem. "Rzeczywistością [ciałem] jest Mesjasz/Chrystus" [Kol. 2:16-18].
Ciało jest rzeczywistością i antytezą cienia, to którego usiłujesz nas cofnąć. Tylko po co?
