www.ulicaprosta.net

Forum przy Ulicy Prostej
Teraz jest Pn kwi 29, 2024 2:00 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz sty 18, 2007 3:17 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt maja 02, 2006 6:16 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Bytom
Jeśliby na tym forum temat taki, lub podobny był, to wybaczcie. Ja go nie znalazłem.
Jaką zbór powinien mieć strukturę- episkopalną, prezbiterialną, kongregacjonalną?
Co charakteryzuje poszczególne te struktury?
Czy biskup to to samo co prezbiter?
Czy biskup i prezbiter to to samo co pastor?
Jak określić, choćby w przybliżeniu, zakres obowiązków diakonów?
Jak wybierać starszych, pastorów, biskupów?
Jak na te wszystkie zagadnienia odpowiadały zbory w historii?

Szukam opracowań na ten temat. Rad bym usłyszeć wasze opinie i uzyskać od was pomoc.
Michał

Ps. Jestem zielonkawy jeśli chodzi o forumowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 18, 2007 4:02 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So kwi 02, 2005 11:32 am
Posty: 434
Lokalizacja: Olkusz
Najpierw polecam świetny artykuł: Autorytet w Kościele
http://www.ulicaprosta.net/pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 18, 2007 4:05 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt maja 02, 2006 6:16 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Bytom
Dzięki. Znam. Też myślę, że jest wartościowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 24, 2007 4:08 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt maja 02, 2006 6:16 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Bytom
Cierpliwie czekam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 24, 2007 8:24 pm 
To samo wychodzi gdy Duch prowadzi.Upraszczam,ale po to by nie dążyć do suchego definiowania wybiegającego poza to o czym wiemy ze Słowa Bożego.